Dzisiaj jest: Niedziela, 19.08.2018 Imieniny: Bolsława i Juliana



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5808

Fat burning - 10 warzyw i owoców przyspieszających redukcję tkanki tłuszczowej


20.05.2016
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Fat burning - 10 warzyw i owoców przyspieszających redukcję tkanki tłuszczowej


   Najprostszym sposobem na nadmiar kilogramów jest spożywanie (zwłaszcza) warzyw i owoców. Jedząc niskokaloryczne, ale zarazem gęste pod względem wartości odżywczych i sycące produkty bez problemu utrzymasz ujemny bilans energetyczny.

   Niektóre warzywa i owoce mają szczególnie korzystny wpływ na odchudzanie. Zawarte w nich polifenole roślinne nieco przyspieszają tempo lipolizy, czyli procesu uwalniania kwasów tłuszczowych z adipocytów. Tłuszcze pochodzące z komórek tłuszczowych są następnie przekształcane w energię. Od tempa lipolizy zależą efekty diety odchudzającej - to bardzo mocny argument przemawiający za wprowadzeniem poniższych owoców i warzyw do codziennego menu.





1. Szpinak

   Szpinak zawiera dużo błonnika potrzebnego organizmowi do prawidłowego trawienia. Szpinak neutralizuje wolne rodniki, które odpowiadają za proces starzenia. Zawiera niewiele kalorii - 23 kcal. Warzywo jest prawdziwą kopalnią witaminy K1 i beta karotenu, jest też bogatym źródłem witamin: C, z grupy B (kwasu foliowego, B1, B2, PP, B6) i E, składników mineralnych: wapnia, magnezu, fosforu, żelaza, miedzi, potasu, jodu, cynku i manganu. Niemniej nie spożywaj tego warzywa w połączeniu z żółtym serem. Unikaj smażenia.



2. Fasolka szparagowa

   Fasolka szparagowa podobnie jak szpinak jest źródłem błonnika. Ponadto, zawiera ona proteiny - składniki pokarmowe przyspieszające tempo przemiany materii. Fasolka szparagowa jest bardzo sycącym warzywem, a przy tym dostarcza niewiele kalorii (31 kcal). Warzywo jest bardzo dobrym źródłem witaminy A (beta karotenu) oraz kwasu foliowego, a także, choć zawiera je w mniejszych ilościach, witamin z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6, kwasu pantotenowego), witaminy C i witaminy K1. Zawiera również pewne ilości minerałów: wapnia, magnezu, fosforu, żelaza, potasu, fluoru, miedzi oraz manganu. Błonnik, proteiny i żelazo są niezbędne do rozwoju mięśni i redukcji tkanki tłuszczowej.



3. Brokuły

   Brokuły dostarczają niewiele kalorii - 34 kcal w 100 g produktu. Warzywo to jest cennym źródłem błonnika. Włókno pokarmowe wiąże cząsteczki tłuszczu w przewodzie pokarmowym uniemożliwiając ich wchłonięcie do organizmu. Brokuły są cennym źródłem wapnia i magnezu niezbędnych do sprawnego spalania tkanki tłuszczowej. Brokuły są dobrem źródłem minerałów takich jak: potas, wapń, żelazo, fosfor, mangan, magnez, siarka oraz witamin: A (beta-karoten), B1, B2, B6, C, K1, PP, kwas pantotenowy i kwas foliowy. Poza tym, zawierają one przeciwutleniacze przeciwdziałające chorobom serca, nowotworom, osteoporozie i otyłości.



4. Jabłka

   Jabłka zawierają niewiele kalorii, ze względu na ogrom odmian przyjmuje się, że średnio zawiera ich ok. 52 kcal. Owoce są cennym źródłem pektyn (błonnika rozpuszczalnego), witamin: C, z grupy B, beta karotenu, E, K1. Jedząc te owoce oczyszczasz organizm z toksyn spowalniających przemianę materii. Jedz jabłka razem ze skórką. Sekret skuteczności tych owoców w walce z nadmiarem tkanki tłuszczowej polega na wysokiej zawartości kwasu ursolowego - woskowej substancji występującej w skórce jabłka. Wpływa on na zwiększenie tkanki mięśniowej przy jednoczesnym obniżeniu poziomu tkanki tłuszczowej.



5. Grejpfruty

   Grejpfruty zawierają witaminę C - naturalny przeciwutleniacz przyspieszający materię oaz korzystnie wpływający na produkcję l-karnityny. Ponadto owoc ten to dobre źródło witamin: beta-karotenu, z grupy B, bioflawonoidów i minerałów: potasu, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu i cynku. Grejpfrut charakteryzuje się niskim indeksem i ładunkiem glikemicznym, dlatego sprzyja lipolizie - uwalnianiu kwasów tłuszczowych z adipocytów.



6. Mango

   Mango jest bogate w rozpuszczalny błonnik pokarmowy, przeciwutleniacze, w tym w witaminę C i E. Żółty owoc zawiera również miedź, potas, witaminę K1, A i B6. W skład mango wchodzą również kwasy omega 3 i omega 6 niezbędne do utrzymaniu prawidłowej przemiany materii. Orzeźwiający owoc działa oczyszczająco na organizm, a także zmniejsza apetyt.



7. Papryka chili i pieprz kajeński

   Papryka wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej głównie dlatego, ze zawiera witaminę C oraz błonnik. Czerwona papryczka chili i pieprz kajeński zawierają kapsaicynę, która skutecznie przyspiesza przemianę materii. Jej działanie jest podobne do piperyny - substancji wchodzącej w skład ziaren pieprzu. Kapsaicyna wzmaga termogenezę - proces zużywania energii podczas trawienia pokarmu i w celu utrzymania prawidłowej temperatury ciała.



8. Dynia

   Dynia wspiera spalanie tkanki tłuszczowej, ponieważ zawiera niewiele kalorii (26 kcal). Charakteryzuje się ona także bogatym składem witamin i minerałów. Porcja pomarańczowego warzywa jest bardzo bogata w prowitaminę A (beta karoten) i bogata w witaminy z grupy B (B1, B2, B5, B6), witaminę E i C. Poza tym, dostarcza wielu składników mineralnych, takich jak: magnez, miedź, mangan, potas i fosfor . Spożywając dynię dostarczasz organizmowi dużo żelaza, wapnia, magnezu i kobaltu. Warzywo zawiera także miedź i cynk. Dynia wspomaga trawienie dostarczając dużo błonnika i witamin. Wskazuje się, że organizm zużywa większą ilość kalorii na strawienie warzywa niż liczba kcal dostarczonych mu pod jego postacią (tzw. ujemne kalorie).



9. Cukinia

   Cukinia wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, ponieważ zawiera niewiele kalorii (17 kcal). Organizm zużywa więcej kalorii na jej strawienie warzywa. Cukinia dostarcza dużo błonnika i jest dobrym źródłem witamin z grupy B (kwasu foliowego, B1, B2, B5, B6), A i K1, składników mineralnych: cynku, fosforu, magnezu, manganu, miedzi, potasu oraz bardzo bogatym źródłem witaminy C. Możesz spożywać ją w postaci duszonej, grillowanej i pieczonej. Najlepiej smakuje nafaszerowana innymi warzywami i chudym mięsem.



10. Seler naciowy

   Seler naciowy zawiera niewiele kalorii - około 16 kcal w 100 g naci. Tymczasem w skład tego warzywa wchodzi ponad 80 cennych związków mających korzystny wpływ na organizm. Zestaw witamin i minerałów obejmuje m.in. witaminy z grupy B, beta-karoten, E i K1 oraz składniki mineralne: wapń, potas i selen. Oprócz tego seler naciowy zawiera błonnik i fitoskładniki (np. polifenole). Seler naciowy dostarcza składniki przyspieszające tempo przemiany materii, a także sprzyja utrzymaniu ujemnego bilansu energetycznego. Seler naciowy zawiera tak niewiele kalorii, że organizm zużywa więcej energii na jego strawienie.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.50 Ocen: 2


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Risotto z suszonymi grzybami Shiitake Risotto z suszonymi grzybami Shiitake

Producent: Jantex


Grzyby Shiitake znane są ze swoich niezwykłych właściwości leczniczych. Co ważne, nie tracą na swojej wartości kulinarnej również w formie suszonej. Po namoczeniu w ciepłej wodzie odzyskują swój kształt i k

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Kiszonki i fermentacje Kiszonki i fermentacje

Aleksander Baron

Wydawnictwo: Pascal


Autor „Kiszonek i fermentacji” powraca z rozszerzonym wydaniem swojej bestsellerowej książki. Jeszcze więcej przepisów. Jeszcze więcej inspiracji. Jeszcze więcej zabawy. Mistrz kuchni zaska

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE