Dzisiaj jest: Niedziela, 22.07.2018 Imieniny: Magdaleny i Bolesława



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5804

Dieta Pauliny Holtz


14.12.2008
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Dieta Pauliny Holtz


Założenia - dieta Pauliny Holtz:
   Od 8 lat jestem wegetarianką. Zwierząt, poza rybą, nie jem właściwie przez przypadek. Kiedyś po prostu uświadomiłam sobie, że przez cały miesiąc nie jadłam mięsa i, co ciekawe, wcale mi go nie brakowało. Postanowiłam więc spróbować żyć jak wegetarianin i odkryłam, że ta dieta bardzo mi służy - czuję się lekko i mam dużo energii. Od pół roku stosuję też zasady żywienia proponowane przez Michela Montignaca - nie łączę tłuszczów i cukrów. Dzięki temu np. wcale nie mam ochoty na słodycze. Zdarza mi się, że czasem zdradzę moją dietę np. na jakimś przyjęciu, więc potem staram się to jakoś organizmowi zrekompensować. Nie stosuję jednak głodówek, bo zwyczajnie robię się zła, kiedy czuję ssanie w żołądku. Dieta jarska, ale z rybami, tzw. pescowegetarianizm, to

najbezpieczniejsza forma wegetarianizmu. Białko ryb jest tak samo wartościowe jak to pochodzące z innych gatunków mięsa, bo występują w nim wszystkie niezbędne aminokwasy. Ponadto ryby są zasobniejsze w sód, wapń, potas, magnez i witaminę A. Zawierają też kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, korzystne w profilaktyce miażdżycowej. Aby zapewnić organizmowi prawidłowy poziom żelaza, oprócz ryb dobrze jest jeść inne owoce morza, np. krewetki, małże, kraby. Dla zwiększenia efektu odchudzania warto połączyć wegetarianizm z zasadami diety Montignaca. Jest ona o tyle niekłopotliwa, że nie trzeba liczyć kalorii ani regulować wielkości porcji (oczywiście w miarę rozsądnie). Jej celem jest prawidłowe łączenie produktów. Należy unikać zestawiania pokarmów zawierających białko z węglowodanami i roślinami strączkowymi. Nie powinno się więc łączyć mięsa, ryb i serów z chlebem, ziemniakami, makaronem, kaszą oraz z fasolą, soją i grochem. A także unikać produktów zawierających jednocześnie węglowodany i tłuszcze, np. czekolady, ciastek. Wszystkie grupy produktów można zestawiać z warzywami. Należy też jeść mniej tłuszczów, czyli masła, margaryny, olejów.



Twoje menu

Jedz 4-5 razy dziennie nieduże porcje, o stałych porach.
- 2-3 razy w tygodniu ryby, ugotuj je na parze z warzywami i przyprawami. Jeśli nie możesz obejść się bez smażenia, zrób to bez tłuszczu, na teflonowej patelni, już na talerzu połóż kawałek masła, posyp koperkiem lub natką.
- Zupa z fasoli lub soczewicy.
- Zapiekanka z warzyw z dodatkiem jajka i żółtego sera.
- Spaghetti z sosem pomidorowym, posypane ostrym serem i ziołami prowansalskimi.
- Sałatka z fasoli, pomidorów i rukoli.
- Pierogi z serem (na ostro lub na słodko), polane naturalnym jogurtem.
- Koktajl owocowo-mleczny z odtłuszczonego kefiru lub jogurtu albo maślanki.

Unikaj - wypieków z białej mąki, ziemniaków, białego ryżu i makaronu, margaryny, słodyczy.

Dozwolone - pieczywo razowe pełnoziarniste, ryby, oliwa z oliwek, chude mleko, jogurt.






Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0.00 Ocen: 0

SONDA


Jaki jest Twój ulubiony smak lodów?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Bio żurawina Bio żurawina

Producent: Bakalland


Bio żurawina firmy Bakalland to pierwsze na rynku, całe owoce żurawiny całkowicie pozbawione dodatku cukru - zawierają tylko naturalnie występujące cukry. Aby nadać kwaśnym owocom żurawiny delikatnej nuty s

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Dieta raw food Dieta raw food

Karolina i Maciej Szaciłło

Wydawnictwo: Zwierciadło


Oczyść swój organizm „na surowo” i dostarcz mu bomby witaminowej! Moda na raw food opanowała cały świat. Dotarła również do Polski. Nic dziwnego - każdy, kto zastosował „surową” dietę, pocz

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE