Dzisiaj jest: Wtorek, 22.10.2019 Imieniny: Filipa i Kordulii



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Dieta Pauliny Holtz


14.12.2008
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Dieta Pauliny Holtz


Założenia - dieta Pauliny Holtz:
   Od 8 lat jestem wegetarianką. Zwierząt, poza rybą, nie jem właściwie przez przypadek. Kiedyś po prostu uświadomiłam sobie, że przez cały miesiąc nie jadłam mięsa i, co ciekawe, wcale mi go nie brakowało. Postanowiłam więc spróbować żyć jak wegetarianin i odkryłam, że ta dieta bardzo mi służy - czuję się lekko i mam dużo energii. Od pół roku stosuję też zasady żywienia proponowane przez Michela Montignaca - nie łączę tłuszczów i cukrów. Dzięki temu np. wcale nie mam ochoty na słodycze. Zdarza mi się, że czasem zdradzę moją dietę np. na jakimś przyjęciu, więc potem staram się to jakoś organizmowi zrekompensować. Nie stosuję jednak głodówek, bo zwyczajnie robię się zła, kiedy czuję ssanie w żołądku. Dieta jarska, ale z rybami, tzw. pescowegetarianizm, to

najbezpieczniejsza forma wegetarianizmu. Białko ryb jest tak samo wartościowe jak to pochodzące z innych gatunków mięsa, bo występują w nim wszystkie niezbędne aminokwasy. Ponadto ryby są zasobniejsze w sód, wapń, potas, magnez i witaminę A. Zawierają też kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, korzystne w profilaktyce miażdżycowej. Aby zapewnić organizmowi prawidłowy poziom żelaza, oprócz ryb dobrze jest jeść inne owoce morza, np. krewetki, małże, kraby. Dla zwiększenia efektu odchudzania warto połączyć wegetarianizm z zasadami diety Montignaca. Jest ona o tyle niekłopotliwa, że nie trzeba liczyć kalorii ani regulować wielkości porcji (oczywiście w miarę rozsądnie). Jej celem jest prawidłowe łączenie produktów. Należy unikać zestawiania pokarmów zawierających białko z węglowodanami i roślinami strączkowymi. Nie powinno się więc łączyć mięsa, ryb i serów z chlebem, ziemniakami, makaronem, kaszą oraz z fasolą, soją i grochem. A także unikać produktów zawierających jednocześnie węglowodany i tłuszcze, np. czekolady, ciastek. Wszystkie grupy produktów można zestawiać z warzywami. Należy też jeść mniej tłuszczów, czyli masła, margaryny, olejów.



Twoje menu

Jedz 4-5 razy dziennie nieduże porcje, o stałych porach.
- 2-3 razy w tygodniu ryby, ugotuj je na parze z warzywami i przyprawami. Jeśli nie możesz obejść się bez smażenia, zrób to bez tłuszczu, na teflonowej patelni, już na talerzu połóż kawałek masła, posyp koperkiem lub natką.
- Zupa z fasoli lub soczewicy.
- Zapiekanka z warzyw z dodatkiem jajka i żółtego sera.
- Spaghetti z sosem pomidorowym, posypane ostrym serem i ziołami prowansalskimi.
- Sałatka z fasoli, pomidorów i rukoli.
- Pierogi z serem (na ostro lub na słodko), polane naturalnym jogurtem.
- Koktajl owocowo-mleczny z odtłuszczonego kefiru lub jogurtu albo maślanki.

Unikaj - wypieków z białej mąki, ziemniaków, białego ryżu i makaronu, margaryny, słodyczy.

Dozwolone - pieczywo razowe pełnoziarniste, ryby, oliwa z oliwek, chude mleko, jogurt.






Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0.00 Ocen: 0

SONDA


Który z zagranicznych tzw. superfoods uważasz za najlepszy?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Soki w technologii HPP Soki w technologii HPP

Producent: Victoria Cymes


Producent świeżych soków - firma Victoria Cymes jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła technologię HPP (High Pressure Processing) do utrwalania soków tłoczonych na zimno. Soki utrwalane w tej technologi

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Insulinooporność. Dieta dla zdrowia Insulinooporność. Dieta dla zdrowia

Dorota Drozd

Wydawnictwo: RM


Insulinooporność to według definicji stan obniżonej wrażliwości tkanek na działanie insuliny. Choroba jest podstępna, ponieważ jej objawy przez długi czas pozostają utajone. Następstwem teg

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE