Dzisiaj jest: Wtorek, 10.12.2019 Imieniny: Julii i Daniela



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5850

Ćwiczenia na kręgosłup


14.08.2013
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Ćwiczenia na kręgosłup


   W dzisiejszych czasach bóle kręgosłupa doprowadzają do rozpaczy zarówno ludzi młodych jak i starszych. Nasz siedzący tryb życia, zbyt mała ilość ruchu i nieprawidłowa postawa ciała powodują, iż ten kunsztowny twór, który daje podporę naszemu ciału narażony jest na wiele urazów i przeciążeń. Również nadwaga, zła dieta oraz nieprawidłowe ułożenie ciała podczas siedzenia mają niebagatelny wpływ na wytrzymałość naszego kręgosłupa. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak okrutni bywamy dla naszego kręgosłupa. Przez całe miesiące nasza aktywność jest ograniczona, a potem nieprzygotowani zabieramy się do podnoszenia i przesuwania ciężkich mebli lub wykonujemy inną intensywną pracę. Potem dziwimy się i cierpimy gdy nasz kręgosłup protestuje.





   Dlaczego więc bolą nas kręgosłupy ? Najczęściej winę ponosimy my sami, nie dbając odpowiednio o ten tak ważny element naszego ciała. Nie dbamy o właściwą postawę podczas stania, chodzenia i siedzenia, w nieprawidłowy sposób dźwigamy ciężkie przedmioty. Wystarczy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy gdy chodzimy nie garbimy się ? Czy nosimy zakupy w dwóch rękach równomiernie rozkładając ciężar ? Czy pracując przy komputerze nasz kręgosłup jest właściwie ułożony i podparty ? Wreszcie, czy gimnastykujemy się odpowiednią ilość czasu ?



   Ćwiczenia gimnastyczne stanowią jedną z najważniejszych form zapobiegania bólom kręgosłupa,
a jak już się pojawią jedną z ważniejszych form rehabilitacji. Oto kilka prostych ćwiczeń, które systematycznie wykonywane pomogą w zapobieganiu bolesnym i męczącym bólom pleców, szyi czy barków.



Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa:

Ćwiczenie 1

   Kładziemy się na brzuchu. Podnosimy wyprostowaną w kolanie nogę. Wytrzymujemy kilka sekund. Opuszczamy nogę i rozluźniamy się. To samo wykonujemy z drugą nogą. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15  razy naprzemiennie (razem 10-30 razy).



Ćwiczenie 2

   Kładziemy się na brzuchu wykonujemy podpór na rękach, dłonie układając na wysokości klatki piersiowej. Podnosimy głowę i ramiona prostując ręce w łokciach. Opuszczamy głowę i ramiona, rozluźniamy się. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.



Ćwiczenie 3

   Kładziemy się na brzuchu, ramiona układamy wzdłuż tułowia. Podnosimy głowę i ramiona.  Opuszczamy głowę i ramiona. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.



Ćwiczenie 4

   Kładziemy się na brzuchu, ramiona są wyprostowane do przodu. Podnosimy głowę i ciągniemy ramiona ku górze. Opuszczamy głowę i ramiona. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 15 razy.



Ćwiczenie 5

   Kładziemy się na brzuchu, ramiona są wyprostowane do przodu. Podnosimy w górę równocześnie prawą rękę i lewą nogę. Po kilku sekundach opuszczamy rękę i nogę, rozluźniamy się. Ćwiczenie powtarzamy naprzemiennie od 5 do 15 razy.



Ćwiczenie 6

   Opieramy się na dłoniach i kolanach. Na wdech ustawiamy plecy w  tzw. "koci grzbiet", na wydech opuszczamy plecy. Ćwiczenie powtarzamy naprzemiennie od 5 do 15 razy.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1

SONDA


Jaki jest Twój ulubiony rodzaj mięsa?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Soki w technologii HPP Soki w technologii HPP

Producent: Victoria Cymes


Producent świeżych soków - firma Victoria Cymes jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła technologię HPP (High Pressure Processing) do utrwalania soków tłoczonych na zimno. Soki utrwalane w tej technologi

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Tłuszcz leczy, cukier zabija Tłuszcz leczy, cukier zabija

Bruce Fife

Wydawnictwo: Vital


Zastąpienie tłuszczu w diecie rafinowanymi węglowodanami w ciągu ostatnich 40 lat doprowadziło do dramatycznego pogorszenia zdrowia całego społeczeństwa. Najpopularniejszy autor propagujący

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE