Dzisiaj jest: Wtorek, 31.03.2020 Imieniny: Balbiny i Gwidona



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5851

Joga - giętkie ciało, wyciszenie dla umysłu


22.12.2012
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Joga - giętkie ciało, wyciszenie dla umysłu


    Joga w świecie zachodnim znana jest głównie jako zestaw ćwiczeń fizycznych i umysłowych, które mają zbawienny wpływ na zdrowie. Joga to jednak coś znacznie więcej. Jest to filozofia i zbiór postaw i dyscyplin duchowych, to także styl życia Joga zajmuje się nie tylko ciałem lecz także umysłem, duchem i świadomością.

   Nic nie stoi na przeszkodzie zacząć od wykonywania ćwiczeń, a po pewnym czasie treningu zauważymy jak nie wiadomo kiedy staliśmy się wyciszenie, mniej zdenerwowani i bardziej świadomi siebie i świata. Ułożone przez hinduskich mędrców charakterystyczne ćwiczenia działają jak cudowny lek - przynoszą ulgę przy bólach głowy, kręgosłupa, mięśni. Pomagają zwalczyć bezsenność, poprawiają odporność organizmu, wyciszają i łagodzą objawy stresu.




   Spośród wielu znanych pozycji jogi prezentujemy te, które są skuteczne w leczeniu częstych dolegliwości. Są proste, nie wymagają specjalnych urządzeń, nie wyczerpują ciała, dlatego trenować je mogą zarówno dzieci jak i osoby starsze. By poczuć efekty tak jak i w każdym innym sporcie niezębna jest systematyczność. Pozycje należy wykonywać dwa razy dziennie, najlepiej rano i wieczorem przez minimum miesiąc.



   By bezpiecznie i prawidłowo praktykować jogę w warunkach domowych niezbędnych jest kilka rad.

1. Nie ćwiczymy po jedzeniu - pozycje wykonujemy dopiero 2 godziny po posiłku.
2. Prawidłowy oddech - oddychamy miarowo i głęboko, przez nos.
3. Przygotuj odpowiednie warunki - wywietrzone pomieszczenie, koc lub mata na podłodze.
4. Skup się tylko na ćwiczeniach - zgaś telewizor, wyłącz telefon. Możesz zapalić świece i przytłumić światło.
5. Dopasuj ubranie - ważne by nie krepowało ruchów, ćwicz na bosaka , pozbądź się biżuterii i zegarka.


    W każdej z pozycji wytrzymujemy minimum minutę. Jeśli jednak poczujesz ból, przerwij natychmiast ćwiczenie.

1. Viparita-karani - pozycja ta działa relaksująco i odprężająco. Ma także właściwości wzmacniające, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno - zimowym.

- Połóż się na plecach przy ścianie na złożonym kocu.
- Oprzyj nogi tak, by tworzyły kąt prosty z tułowiem.
- Przysuń pośladki tak blisko ściany jak to możliwe .
- Ugięte i rozluźnione ręce połóż na podłodze za głową.
- Palce stóp skieruj do dołu.
- Pozostań w tej pozycji przez 4 minuty, delikatnie i wolno opuść nogi na ziemię.


2. Adho-mukha-śvanasana - pozycja odprężająca, antystresowa, usuwa napięcia w barkach i ramionach

- Klęknij na rozłożonym na podłodze kocu lub macie.
- Wyciągnij przed siebie ręce i połóż dłonie na ziemi.
- Opierając się na dłoniach i stopach, unieś się jak najwyżej do góry.
- Wyprostuj ręce i kolana, spuść głowę między ramiona.
- Wytrzymaj minutę, potem uklęknij i oprzyj czoło o ziemię.


3. Bhujangasana - pozycja przyspieszająca przemianę materii, energetyzująca.

- Połóż się na brzuchu z wyciągniętymi nogami.
- Zegnij ramiona w łokciach i oprzyj ramiona na podłodze blisko pach.
- Wydychając powietrze, wygnij tułów do tyłu unosząc się na rękach. Palce i pięty stóp powinny się ze sobą stykać, ale jeśli nogi rozchodzą ci się same, co zdarza się często, nie zsuwaj ich na siłę.
- Wypchnij pierś do przodu nie odrywając miednicy z podłogi.
- Pozostań w tej pozycji minutę, z wydechem opuść tułów na podłogę.


4. Supta-virasana - rozciągnięcie i wzmocnienie nóg, lepsze krążenie.

- Złóż dwa koce wzdłuż, trzeci połóż w poprzek, na wysokości głowy. Uklęknij za kocami.
- Rozsuń łydki tak, by pośladki znalazły się między piętami.
- Pomagając sobie rękami, delikatnie i powoli opuszczaj tułów do tyłu na podłogę.
- Kiedy głowa znajdzie się na ziemi, nie odrywaj kolan.
- Połóż luźno ręce, pozostań w tej pozycji przez minutę.
- Oddychaj miarowo.


5. Baddaha-konasana - zwiększa przemianę materii, rozluźnia napięte mięśnie brzucha. Dobre ćwiczenie na bóle miesiączkowe.




Zobacz więcej na temat:

jogaćwiczeniefitnessrozciąganie


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 3.50 Ocen: 2


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Zamień leczenie na jedzenie Zamień leczenie na jedzenie

Andreas Michalsen

Wydawnictwo: Muza


Jak wydłużyć swoje życie - najnowsza wiedza o zdrowym odżywianiu i poście leczniczym. Skuteczne terapie najczęstszych chorób przewlekłych. Nadwaga, cukrzyca, depresja, nadciśnienie, choroby

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE