Dzisiaj jest: Poniedziałek, 20.08.2018 Imieniny: Bernarda i Sobiesława



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5808

Jak naturalnie wzmocnić paznokcie?


24.04.2018
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Jak naturalnie wzmocnić paznokcie?


   Dłonie podobno są wizytówką człowieka, warto więc o nie zadbać. „Zadbanie” to jednak nie tylko manicure i regularne przycinanie, ale też - a raczej przede wszystkim odżywianie. Bez niego na próżno możemy nakładać różne odżywki. Paznokcie i tak będą się łamać, jeśli nie dostarczmy odpowiednich związków.

   Jak naturalnie wzmocnić paznokcie? Dietą! Sprawdź, co warto mieć lub wprowadzić do jadłospisu by cieszyć się mocnymi, zdrowymi paznokciami.





Co potrzeba paznokciom do „szczęścia”?

   Paznokcie rosną w tempie około 1 mm tygodniowo, dlatego efekty stosowanej diety mogą być zauważalne dopiero po kilku miesiącach. Składniki odżywcze wpływające na paznokcie i ich źródła w diecie, to:

- witamina A - podroby (w tym przede wszystkim wątróbka), marchew, jarmuż, kabaczek, natka pietruszki, szpinak, żółtko jajka, dynia, mniszek, chlorella, kapusta chińska, morele, rukiew wodna, sałata

- witamina B1 - mięso, podroby, spirulina, rośliny strączkowe, orzechy i ziarna, ryby, pieczywo razowe na zakwasie, otręby ryżowe i owsiane, siemię lniane, chlorella, mak, sezam

- witamina B2 - podroby (w tym przede wszystkim wątróbka), spirulina, serwatka, chlorella, natka pietruszki, migdały, zioła, kawior, żółtko jaj, suszone pomidory, orzechy, owoce morza, ryby, mięso

- witamina B6 - otręby ryżowe, zioła, orzechy, pestki, otręby pszenne, wątróbka, sezam, mięso, melasa, serwatka, siemię lniane,  chlorella, ryby, mak, banany, żółtka jaj, spirulina, strączkowe

- witamina H (biotyna) -  drożdże suszone, orzechy, migdały i pestki, masło orzechowe, strączkowe, ryż naturalny, żółtko jaj, otręby pszenne, zarodki pszenne, banany, awokado, bataty, kalafior

- witamina C - natka pietruszki, czarna porzeczka, papryka, warzywa kapustne, truskawki, cytrusy, acerola, jarmuż, kiwi, brokuły, brukselka, zioła, rzeżucha, papaja, kalafior, morwa, czosnek

- witamina E - pestki słonecznika, przyprawy, migdały, siemię lniane, orzechy, zioła, spirulina, żółtko jaj, szpinak, kawior, szparagi, otręby pszenne, kiwi, brokuły, borówki, mak, morele, brukselka

- krzem - otręby ryżowe, owsiane i pszenne, płatki owsiane i pszenne, brązowy ryż, grube kasze (gryczana niepalona, kasza jaglana, kasza jęczmienna), kapusta, szparagi, skrzyp polny

- cynk - podroby (w tym przede wszystkim wątróbka), mak, pieczywo razowe na zakwasie, mięso, orzechy i pestki, owoce morza, surowa czekolada, otręby ryżowe, zioła, przyprawy, chlorella. masło sezamowe  

- wapń - zioła i przyprawy, mak, sery żółte, serwatka, sezam, nasiona chia, migdały, siemię lniane, figi suszone, orzechy i pestki, rukola, amarantus, jarmuż, natka pietruszki, żółtko jaja, spirulina, tofu, kawior, surowa czekolada

- siarka - kapusta, kalafior, karczochy, brokuły, jarmuż, brukselka, tofu, kapusta, sery, szparagi, żółtka jaj, strączkowe, czosnek, kapusta chińska pak choi, mięso, awokado, rzepa, kalarepa, produkty mleczne, fermentowane produkty sojowe

- magnez - otręby pszenne, orzechy, migdały i pestki, ziarna kakaowca i czekolada surowa, zarodki pszenne, kasza gryczana, siemię lniane, zioła i przyprawy, strączkowe, płatki owsiane, brązowy ryż, kasza jaglana

- jod - wodorosty morskie, ryby morskie, owoce morza, mleko i przetwory mleczne, żółtka jaj, sałata, rzeżucha, kukurydza, czereśnie, wiśnie, pestki jabłek, wody mineralne o stężeniu jodków 100-200 µg/l, sól morska nieprzetworzona

- żelazo - mięso (zwłaszcza czerwone), żółtko jaj, ryby, owoce morza, zioła i przyprawy, podroby, natka pietruszki, spirulina, strączkowe, otręby ryżowe, ziarna kakaowca i czekolada surowa, sezam

   Zwróć uwagę na to, czy spożywasz wystarczającą ilość białka. Niedobory białka objawiają się złą kondycją paznokci. Białko znajdziesz w mięsie, podrobach, rybach, jajach i nabiale. Także niedobór tłuszczu może się wiązać z łamliwością paznokci. Dobre tłuszcze to m.in. tłuste ryby (np. makrela, łosoś), owoce morza, orzechy, siemię lniane, nasiona chia, olej kokosowy, olej lniany, oliwa z oliwek, awokado.



Domowe sposoby na polepszenie kondycji paznokci od zewnątrz

- Na połysk paznokci. Starty ogórek, sok z połowy cytryny i 2 łyżki startego jabłka. Z miksu tych produktów powstanie papka w której należy zanurzyć paznokcie na ok. 15 minut

- Na utwardzenie paznokci.  Do szklanki wody należy wrzucić kilka drobno posiekanych ząbków czosnku i odstawić na chwilę,  a następnie zanurzyć w niej paznokcie na 20 minut. Zabieg należy powtarzać 2 razy dziennie

- Na wybielenie paznokci. Paznokcie świetnie wybieli się smarując je sokiem z cytryny lub oliwą z oliwek lub olejem z migdałów

- Na słabe i rozdwajające się paznokcie. Siemię lniane (1 łyżka siemienia lnianego i 1 szklanka wody). Nasiona wsypać do garnka, zalać szklanką wody i gotować do czasu otrzymania gęstego kleiku, następnie odcedzić. W ciepłym kleiku zamoczyć paznokcie przez 15 minut (minimum 3 razy w tygodniu)




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5.00 Ocen: 1


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Risotto z suszonymi grzybami Shiitake Risotto z suszonymi grzybami Shiitake

Producent: Jantex


Grzyby Shiitake znane są ze swoich niezwykłych właściwości leczniczych. Co ważne, nie tracą na swojej wartości kulinarnej również w formie suszonej. Po namoczeniu w ciepłej wodzie odzyskują swój kształt i k

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Kiszonki i fermentacje Kiszonki i fermentacje

Aleksander Baron

Wydawnictwo: Pascal


Autor „Kiszonek i fermentacji” powraca z rozszerzonym wydaniem swojej bestsellerowej książki. Jeszcze więcej przepisów. Jeszcze więcej inspiracji. Jeszcze więcej zabawy. Mistrz kuchni zaska

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE