Dzisiaj jest: Czwartek, 19.09.2019 Imieniny: Januarego i Konstancji



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Jak zacząć trenować po długiej przerwie?


20.06.2018
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Jak zacząć trenować po długiej przerwie?


   Chcesz wrócić do treningów, ale nie wiesz jak to zrobić, by nie nabawić się kontuzji? A może obawiasz się, że twoja kondycja nie jest tak dobra, jak kiedyś i nie wiesz jak zacząć, by nie zniechęcić się zbyt szybko? Nie martw się - ten problem dotyka większej liczby osób niż mógłbyś się spodziewać.

   Decyzja po dłuższym rozbracie do aktywności fizycznej powinna być przemyślana. Lepiej nie zaczynać treningów bez odpowiedniego przygotowania.





Powrót do kondycji

   Jeśli chcesz wrócić do treningów po przerwie, postaw sobie konkretny cel, do którego będziesz stopniowo dążyć. Wiadomo, że po dwóch latach przerwy od biegania nie przebiegniesz za jednym razem dwadzieścia kilometrów - byłoby to ciężko osiągalne dla Twojego organizmu. Utwórz plan treningowy, dzięki któremu będziesz w stanie wypracowywać stopniowo kolejne kilometry - zacznij od spokojnego rozbiegania na przykład na pięć kilometrów i co tydzień lub co dwa tygodnie zwiększaj dystans. Dzięki temu po kilku miesiącach przygotujesz organizm do biegania długodystansowego.

   Metoda planu treningowego sprawdza się w rożnych dyscyplinach, nie tylko przy bieganiu. Jeśli wracasz na siłownię, to też powinieneś przemyśleć stopniowe zwiększanie ciężarów - porywanie się od razu na bardzo duże ciężary może doprowadzić do kontuzji. Plan będzie też świetnym rozwiązaniem nawet wtedy, gdy ćwiczysz w domu - dzięki niemu będziesz mógł kontrolować swoje postępy. Nawet jeśli zaczniesz od lekkiego treningu dla początkujących i będzie on dla ciebie trudny, to zobaczysz, że po kilku miesiącach taki trening będziesz wykonywać z łatwością.



Zaczynasz od zera?

   A co, jeśli nie ćwiczyłeś od kilku lat lub nawet kilkunastu lat i Twój organizm zupełnie nie jest przygotowany na jakąkolwiek aktywność fizyczną? W takiej sytuacji warto zacząć od całkowitych podstaw, czyli od spacerów. Postaraj się codziennie wybierać na długie spacery (a jeśli nie codziennie, to przynajmniej 2-3 razy w tygodniu). Maszerowanie przyspieszy nieco tętno i przygotuje organizm do bardziej wytężonej pracy. Później stopniowo możesz zwiększać aktywność fizyczną, włączając na przykład rower czy bieganie. Jeśli masz problem z nadwagą, to warto wcześniej skonsultować się z trenerem personalnym, który ustali, jakie ćwiczenia będą dla ciebie odpowiednie.



Odpuść

   Nie nastawiaj się od razu na wspaniałe efekty. Po przerwie Twoje ciało będzie słabsze, wolniejsze i mniej odporne na ból powstały np. przez zakwasy. To normalne! Nie oczekuj, że efekty będą takie same jak przy ćwiczeniach pięć razy w tygodniu. Zamiast karcić siebie i zniechęcać się od razu do dalszej pracy, potraktuj pierwsze tygodnie ćwiczeń jako bazę, która przygotuje twoje ciało do bardziej intensywnej pracy. Odpuść sobie intensywne treningi wysiłkowe i skup się na tych, które poprawią twoją kondycję i siłę mięśni.



Poszukaj partnera

   Jeśli nie potrafisz zmusić się do powrotu do regularnych treningów, poszukaj kogoś, kto chętnie potrenuje razem z tobą. Może to być bliska przyjaciółka albo nieznana osoba z Twojej okolicy, z którą będziesz wymieniać się wsparciem na grupach np. na Facebooku. Nieważne jak, ważne są efekty - wsparcie innych osób jest nieocenione, a dodatkowo deklaracja przed innymi sprawia, że jesteśmy bardziej zmotywowani do osiągnięcia celu. Wspólnie z partnerem możecie ustalić plan minimum, który pozwoli wam wrócić do formy i który trzeba będzie realizować co tydzień. Mogą tu być absolutne podstawy, takie jak na przykład spacer 3 razy w tygodniu albo konkretne ćwiczenia, które będziecie wykonywać wspólnie danego dnia. Wszystko zależy od tego, jaką aktywność fizyczną wybierzecie i na jakie efekty się nastawiacie.




Zobacz więcej na temat:

treningaktywność fizyczna


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Soki w technologii HPP Soki w technologii HPP

Producent: Victoria Cymes


Producent świeżych soków - firma Victoria Cymes jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła technologię HPP (High Pressure Processing) do utrwalania soków tłoczonych na zimno. Soki utrwalane w tej technologi

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Insulinooporność. Dieta dla zdrowia Insulinooporność. Dieta dla zdrowia

Dorota Drozd

Wydawnictwo: RM


Insulinooporność to według definicji stan obniżonej wrażliwości tkanek na działanie insuliny. Choroba jest podstępna, ponieważ jej objawy przez długi czas pozostają utajone. Następstwem teg

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE