Dzisiaj jest: Niedziela, 24.06.2018 Imieniny: Jana i Danuty



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5801

Taniec sposobem na odchudzanie?


07.12.2017
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Taniec sposobem na odchudzanie?


   Taniec towarzyszy człowiekowi od zawsze, ale przez wieki przybierał bardzo  różne formy. Dziś o tańcu można myśleć nie tylko jako o formie ekspresji, ale też jako o sposobie na odchudzanie. Jeśli nie lubisz tradycyjnego aerobiku, a na myśl o siłowni robi ci się słabo, to być może taniec jest właśnie formą aktywności dla ciebie.

   Jak tańczyć i co tańczyć, by spalić nadprogramowe kilogramy? Oto kilka podstawowych form, dzięki którym wysmuklisz swoje ciało i jednocześnie będziesz się dobrze bawić.





Różne formy tańca

Zumba

   Zumba jest dostępna w większości klubów fitness, a często organizuje się ją również jako osobne zajęcia w mniejszych salach, także w małych miejscowościach. Zumba to połączenie tańca i elementów fitness. Choreografia stosowana w trakcie zajęć jest dość szeroka - najsilniej czerpie z wpływów latynoamerykańskich, ale często pojawiają się tu też elementy hip-hopu, salsy, samby czy nawet treningu siłowego. Nawet jeśli nigdy nie trenowałaś zumby, nie musisz się obawiać - większość klubów oferuje zajęcia dla początkujących, na których bez problemu nauczysz się wszystkich podstawowych ruchów. Godzinny taniec zumby pozwala spalić około 400 kalorii.


Taniec brzucha

    To specyficzna forma tańca wywodząca się z Bliskiego Wschodu. Taniec brzucha opiera się przede wszystkim na wykonywaniu ruchów od piersi do miednicy z włączeniem aktywności rąk. Pracują przede wszystkim biodra i brzuch, co sprawia, że taniec ten jest bardzo kobiecy i zmysłowy. Z tańca brzucha powinny skorzystać zwłaszcza te kobiety, którym brakuje pewności siebie, dzięki niemu lepiej poznają własne ciało i oswoją się z nim. Taniec brzucha sprawdzi się u osób, które chcą wyszczuplić swoją talię oraz wzmocnić plecy. Taka forma tańca pozwala spalić około 360 kalorii.


Salsa

    Ta latynoamerykańska forma tańca to świetny sposób na wspólne ćwiczenia odchudzające dla par. Wiele szkół tanecznych oferuje ćwiczenia salsy dla początkujących, a część kroków można też podejrzeć np. na youtubie. Warto dać salsie szansę. To rytmiczny taniec czerpiący z różnych stylów muzycznych. Dziś wyróżnia się kilka odmian, m.in. salsę new york, salsę w stylu kubańskim i salsę kolumbijską. Godzina tańca typu salsa to około 300 spalonych kalorii. Przy salsie pracują przede wszystkim mięśnie nóg, pośladków i brzuch, ale jest to też forma ćwiczeń podobna do kardio, z pewnością więc spalisz nadprogramowe kilogramy z całego ciała.


Pole dance

   Pole dance, czyli inaczej taniec na rurze to połączenie tańca, fitnessu i akrobatyki. Treningi prowadzone są w małych grupach, dzięki czemu są bardzo efektywne. Osoby początkujące taka forma treningów może nieco przerażać, ponieważ wiele kobiet jest przekonanych, że do takich ćwiczeń trzeba mieć mocno wyćwiczone mięśnie. To nieprawda! Treningi dostosowane są też do osób początkujących i każdy, kto zaczyna od zera będzie mógł stopniowo przyzwyczajać ciało do wzmożonego wysiłku. Przy pole dance pracują praktycznie wszystkie mięśnie - brzuchem unosimy nogi, a z kolei różne figury wykonujemy przy pomocy rąk i nóg. To sprawia, że taki trening świetnie wysmukla i rzeźbi poszczególne partie ciała. Godzina tańca pole dance spala około 550 kalorii.


Flamenco

   Tańca flamenco raczej trudno uświadczyć w klubach fitness, ale już w prywatnych szkołach można znaleźć takie lekcje. Flamenco to świetny trening nóg - jeśli zależy ci na wyrzeźbieniu właśnie tej partii ciała, warto rozejrzeć się za zajęciami. Taniec flamenco jest dość zróżnicowany, warto więc wcześniej zapoznać się z konkretnym stylem. Czasem tańczy się do delikatnej melodii, a czasem do ognistych, zmysłowych rytmów. Przy godzinnym tańcu flamenco można spalić około 300 kalorii.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Bio żurawina Bio żurawina

Producent: Bakalland


Bio żurawina firmy Bakalland to pierwsze na rynku, całe owoce żurawiny całkowicie pozbawione dodatku cukru - zawierają tylko naturalnie występujące cukry. Aby nadać kwaśnym owocom żurawiny delikatnej nuty s

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Dieta raw food Dieta raw food

Karolina i Maciej Szaciłło

Wydawnictwo: Zwierciadło


Oczyść swój organizm „na surowo” i dostarcz mu bomby witaminowej! Moda na raw food opanowała cały świat. Dotarła również do Polski. Nic dziwnego - każdy, kto zastosował „surową” dietę, pocz

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE