Dzisiaj jest: Czwartek, 17.10.2019 Imieniny: Wiktora i Małgorzaty



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Forum dyskusyjne

Forum - Diety dedykowane


  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |  

powrót

Dieta Gutka

Dagmara




Skąd: Gdańsk
Dołączyła: 28.02.2010
Posty: 18

Przepisy: 15


Gutek napisał/a:

Mijają 4 miesiące mojej diety.
Utrata wagi - 29kg


Brawo :<img src=:" class="smile" title=":hurra:" />

Czytałam trochę Twoich postów i są przepełnione pozytywną wiarą w skuteczność :super:

Ja osobiście nie mam żadnych problemów z wagą, ale myślę, że zrobiłbyś dobry uczynek, jeśli: po pierwsze rozpisałbyś zasady Twojej diety (jeśli potrzeba to z uzasadnieniem dlaczego tak, a nie inaczej) i po drugie jakaś np. 5 dniowa rozpiska diety z podziałem na poszczególne pory posiłków.

Gutek




Skąd: USA
Dołączył: 20.01.2011
Posty: 37

Dzięki Dagmaro!

Wczoraj, gdy odpowiadałem na Twoje pytanie, chyba z godzinę opisywałem moja dietę, a dziś widzę, ze mój post z tym opisem poleciał w kosmos.

Potem forum było przez jakiś czas niedostępne, problemy techniczne?

Czy Moderator jest w stanie odzyskać tego posta?

Rokl
moderator



Skąd: Polska
Dołączył: 19.12.2008
Posty: 78

Przepisy: 95

Pomógł: 4


cytat:

Czy Moderator jest w stanie odzyskać tego posta?


Niestety nie. Kosmos. Jest to niestety wina po stronie serwera, poproszę "serwerownię" o poprawę, ale nie mam pewności co z tego będzie, problem ten może sie powtarzać, jedyne na tą chwilę co mogę doradzić, to tuż przed wysłaniem postu zaznaczyć i skopiować treść.

queensaba




Skąd: Włocławek
Dołączyła: 18.09.2009
Posty: 26

Przepisy: 33


Gutek ! Gutek ! Gutek !

Zamieść jeszcze raz b020


Gutek




Skąd: USA
Dołączył: 20.01.2011
Posty: 37

queensaba napisał/a:

Gutek ! Gutek ! Gutek !

Zamieść jeszcze raz b020


O.K. Ale w skrócie co jest potrzebne do mojej diety.

Trzeba mieć wagę kuchenna o dokładności 1 grama.
Spisać sobie z netu zawartość węglowodanów, białek i tłuszczu z produktów, które zamierzamy jeść. Ja korzystałem z tej: http://www.tabele-kalorii.pl/
Te informacje można tez spisywać z opakowań produktów.

Potem układamy sobie jadłospis tak by były w nim 4-5 posiłków, a dzienne spożycie wynosiło:
węglowodany 50 gram
białka 100 gram
tłuszcze 50 gram
Za wyjątkiem oliwy z oliwek do smażenia unikam tłuszczy roślinnych, to maja być te prawdziwe tłuszcze.
Sami zobaczycie, ze wcale nie jest to takie proste. Gdyby nie salami i kiełbasa to miałbym z tym kłopot.
Taki zestaw 50/100/50 daje nieco ponad 1000kcal dziennie.
Jeśli ktoś chce mniej drastycznie to można zwiększyć węglowodany i tłuszcz o tyle samo gramów, by np uzyskać 1200 kcal.

Inne:
Nie jem żadnego rodzaju pieczywa za wyjątkiem chleba ryżowego wieczorem.
Nie jem żadnych owoców za wyjątkiem kilku suszonych śliwek 2x w tygodniu.
Nie zmuszam się do picia wody ponad zwykle pragnienie.
Nie pije nic przed ani w trakcie jedzenia tylko minimum 1 godz po.
Nie stosuje żadnych ćwiczeń fizycznych (najwyżej krotki spacer).
Nie jem surowych warzyw (można pomidory)
Nie jem mięsa drobiowego w żadnej postaci.
Nie jem żadnych produktów Light lub low cholesterol.
Nie używam cukru ani słodzików.
Nie jem żadnych produktów sojowych.
Nie jem żadnego rodzaju musli, płatków i innych zalewanych mlekiem produktów zbożowych.
Nie jem ryżu, makaronu i kasz wszelakich.

W diecie mam salami, kiełbasę, jaja, szynkę, ser biały półtłusty, tłuste ryby, sardynki w oliwie, krewetki smażone, sok pomidorowy, gotowane warzywa jak kalafior, brokuły i fasola szparagowa.
Pije dwie kawy z mlekiem (zalana woda plus mleko), jedna herbatę i szklankę soku pomidorowego dziennie.
Czasem kilka łyków gazowanej wody mineralnej.

Ważę się raz w tygodniu zawsze o tej samej porze i okolicznościach.
Zapisuje wyniki.

Mój przykładowy dzień już zamieściłem na forum, ale jeszcze raz:
Śniadanie (210kcal)

ser biały półtłusty 100g
szynka Krakus 2 plastry
pomidor 100g
coś do picia (kawa zbożowa lub herbata)

II Śniadanie (192kcal)

240 ml soku pomidorowego
salami 30g

Obiad (320kcal)

Gotowana fasola szparagowa 300g
Kiełbasa zwyczajna 80g

Kolacja (300kcal)

Sardynki w oliwie 100g(ugnieść z oliwa)
1 chlebek ryżowy (pokruszyć i dodać)
paluszek serowy Kraft (pociąć i dodać)


Jeśli o czymś zapomniałem, pytajcie. Ale nie pytajcie mnie po co i dlaczego, jak ktoś chce spróbować proszę bardzo.

EDZdrowie




Skąd: Warszawa
Dołączyła: 31.01.2011
Posty: 5

Witam.
Gratuluję wyniku. Ile zostało Ci jeszcze do osiągnięcia celu?

Gutek




Skąd: USA
Dołączył: 20.01.2011
Posty: 37

EDZdrowie napisał/a:

Ile zostało Ci jeszcze do osiągnięcia celu?


Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie nie jest prosta.
Każdy kg mniej to takie małe zwycięstwo, które można świętować co tydzień. A do ilu kg uda mi się schudnąć?
Nie wiem.
Wiem za to, że zawsze byłem dobrze zbudowany, a z dużą masą mięśniową pewnie nigdy nie uda mi się osiągnąć szczupłości wg BMI.
W przeszłości:
Do 150kg nigdy nie odczuwałem swojej wagi jako nadwagi, bo jej po prostu nie czułem.
Przy 125kg codziennie, przez 3 miesiące, przebiegałem 9km (łapałem formę przed poligonem).
Przy 110kg wyglądałem szczupło :-)

Dlatego odpowiedz na to pytanie jest trudna, bo nie wiem do ilu kg powinienem schudnąć.
Na szczęście proporcje mojej diety sprawiają, że jest ona mało dokuczliwa dla odchudzającego się,
więc nie pozostaje mi nic innego jak tylko uzbroić się w cierpliwość.

Gutek




Skąd: USA
Dołączył: 20.01.2011
Posty: 37

Minęły 4 tygodnie od ostatniego podsumowania, więc mogę w sumie zaokrąglić do całego miesiąca.
Po 5 miesiącach utrata wagi -35kg :-D

Cóż mogę powiedzieć. Jestem bardzo zadowolony z efektów i nie ukrywam bardzo dumny z siebie, że udało mi się opracować tak skuteczną dla mnie dietę.

Tak więc znaczne ograniczenie węglowodanów i spożywanie tłuszczu zwierzęcego w ilości proporcjonalnej do węglowodanów przynosi spodziewane efekty :-D

wanda




Skąd: Połczyn
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 8

Gutek napisał/a:

Minęły 4 tygodnie od ostatniego podsumowania, więc mogę w sumie zaokrąglić do całego miesiąca.
Po 5 miesiącach utrata wagi -35kg


Rewelka ! Bez głodzenia i bez wysiłku fizycznego. Gratulacje.
A teraz moje pytanie i prośba

Czy chlebek ryżowy jest węglowodanem prostym czy złożonym ? Bo jak rozumiem trzeba ograniczać proste. Czy kromka chleba razowego (na zakwasie) zamiast jednego chlebka nie zabuży proporcji BTW ?

Na pierwszej podstronie Twojego tematu jest rozpiska jednego pełnego dnia. Czy mógłbyś podać taką rozpiskę na większą ilość dni ?

Gutek




Skąd: USA
Dołączył: 20.01.2011
Posty: 37

Przy tej ilości węglowodanów jedzonej codziennie nie ma dla mnie znaczenia czy są proste czy złożone. ;-)
Jednak kromka chleba razowego nie jest odpowiednikiem jednego chlebka ryżowego.
Chlebek ryżowy, który kupuje ma 35kcal w 1 szt i zawiera 8g węglowodanów a jedna kromka chleba razowego (50g) ma 98kcal i zawiera nieco ponad 20g węglowodanów.

Co do proporcji B/T/W to chleb razowy nic nie zaburzy jeśli dziennie nie przekroczysz limitu 50g węglowodanów.

W załączniku mój tygodniowy jadłospis

Coś nie widzę tego załącznika. Wkleję go.
Poniedziałek
Śniadanie: twaróg półtłusty 100g szynka Krakus 2 plastry Pomidor 100g kawa zbożowa z woda i mlekiem
II Śniadanie: Sok pomidorowy 240ml, salami 30g
Obiad: Brokuły gotowane 500g + Kiełbasa zwyczajna 80g
Kolacja: Sardynki w oliwie (ugnieść z oliwą-to ważne, chlebek ryżowy, paluszek serowy

Wtorek
Śniadanie: j.w.
II Śniadanie: j.w.
Obiad: Fasola szparag. 200g + 3 jaja sadzone
Kolacja: twaróg półtłusty 100g salami 30g chlebek ryżowy 2 szt.

Środa
Śniadanie: j.w.
II śniadanie: kefir pełnotłusty 240ml salami 20g
Obiad: Kalafior 500g Krewetki 170g
Kolacja: Salami 45g, chlebek ryżowy

Czwartek
Śniadanie: jak w poniedziałek
II Śniadanie: jak w poniedziałek
Obiad: Fasola szparag 300g + Kiełbasa 80g
Kolacja: Sardynki, chlebek ryżowy, paluszek serowy

Piątek
Śniadanie: j.w.
II Śniadanie: j.w.
Obiad: Kalafior 500g + Ryba 200g
Kolacja: Salami 30g Szynka Krakus 2 plastry

Sobota
Śniadanie: j.w.
II Śniadanie: j.w.
Obiad: Fasola szparag 200g + Kotlety cieleco-wieprzowe 150g
Kolacja: Sardynki, chlebek ryżowy, paluszek serowy

Niedziela
Śniadanie: j.w.
II Śniadanie: j.w.
Obiad: Fasola szparag 200g + 3 jaja sadzone
Kolacja: Szynka Krakus 4 plastry, 2 jaja gotowane, chlebek ryżowy, pomidor 100g


Kotlety mielone:
Cielęcina 900g czyli 2 funty
Wieprzowina łopatka 450g czyli 1 funt
3 jaja
Bułka 100g

Jaja, rybę (w tartej bułce), krewetki i kotlety mielone smażymy na oliwie z oliwek z przyprawami.
Gdy chce mi się pic pije herbatę lub gazowana wodę mineralna.

I jeszcze jedna uwaga!
W pierwszym tygodniu diety możliwy jest głód odstawieniowy węglowodanów.
Potem już z górki. :-)

POWODZENIA!!!

  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |