Dzisiaj jest: Sobota, 07.12.2019 Imieniny: Marcina i Ambrożego



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5850

Forum dyskusyjne

Forum - Diety dedykowane


«   | 1 | 2 |  

powrót

Sposób odżywiania, średnio aktywny, 18 lat

zielony




Dołączyła: 18.09.2011
Posty: 5

Cześć
Krótko: mam 18 lat, jestem na etapie nauki, lubię uprawiać sporty sezonowe (jak np. narciarstwo), a w czasie roku szkolnego gram regularnie w tenisa i jeżdżę na rowerze (z wyłączeniem czasu, gdy warunki atmosferyczne na to nie pozwalają). Czasem chodzę na basen i oczywiście zajęcia wychowania fizycznego w szkole (zawsze trochę ruchu). Moja grupa krwi 0, mam uczulenie na mleko (odpadają jogurty i kefiry).
Chciałbym się poradzić nie tyle o dietę, co o produkty i ewentualnie zasady, według których powinienem się odżywiać. Nie jestem typowo gruby, ale do 'chudzielca' mi daleko ;)
Jakiego typu posiłki, ile razy dziennie i kiedy powinienem jeść, co jeść i jak jeść aby nie utyć w okresie zimowym (kiedy bardzo łatwo o zbędne kilogramy).

Pozdrawiam

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 402

Przepisy: 31

Pomogła: 22


- pięć albo sześć posiłków dziennie, pierwsze śniadanie obowiązkowe
- starać się nie łączyć produktów białkowych i węglowodanowych
- ostatni posiłek nie obfity, ale spożyty w okolicach godziny 20, nie można iść spać głodnym
- wybierać produkty jak najmniej przetworzone, czyli nie gotowane, smażone, pieczone lub mało gotowane, smażone, pieczone
- jako płyny nie pić tzw. soków, pić najlepiej wodę lub zieloną herbatę lub też herbaty owocowe, oczywiście nie słodzone
- starać się nie pić w trakcie jedzenia, najlepiej w przerwach między posiłkami
- nie jeść szybko, w pośpiechu
- czytać etykiety i ograniczać spożywanie produktów bogatych w cukier, białą mąkę, sól, syrop glukozowo fruktozowy

Więcej zasad

tutaj

zielony




Dołączyła: 18.09.2011
Posty: 5

Dzięki.
Od pewnego czasu regularnie piję soki robione w domu (takie wyciskane, albo z sokowirówki), czy to dobry pomysł? Najczęściej jabłkowo-marchwiowe.
Jakiego rodzaju posiłki mogę jeść w ciągu dnia (zważając na szkołę i moje alergie)?

Pozdrawiam

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 402

Przepisy: 31

Pomogła: 22


Soki wyciskane w taki sposób jeśli bez dodatku cukru / słodzików to OK.


Jako II śniadanie, podwieczorek proponuję "schrupać" owoce, lub mieszankę bakali do wyboru można łączyć lub osobno: orzechy, pestki dynii, migdały, śliwki suszone, inne suszone owoce

Przykłady posiłków głównych (I śniadanie, obiad, kolacja)

jajecznica na parze (oczywiście bez chleba, mozna posolić i popieprzyć)

domowe gołąbki + warzywa

gotowane parówki z ogórkiem(ami) lub pomidorem(ami)

sałatka ze świeżych pomidorów, ogórka, rzodkiewki, sałaty, majonezu, ziół (bazylia, oregano)

domowe kotlety mielone + soczewica + szpinak + oliwa z oliwek

ugotowany brokuł i / lub kalafior (moga byc mrozone) z masełkiem

chleb razowy (na zakwasie, ewentualnie chleb graham) z masłem, sałatą i pomidorem

ryba pieczona w folii lub pierś kurczaka z rusztu z ziołami i solą

fasola szparagowa na parze + jajka sadzone + ryż brązowy

zielony




Dołączyła: 18.09.2011
Posty: 5

Dzięki. A jakie - przykładowo - posiłki, jedzenie, mogę brać do szkoły? Mimo wszystko zajęć jest sporo, a przerwy krótkie. Przypominam, że problem stanowią produkty mleczne, jogurty, kefiry, dlatego za bardzo nie mam pomysłu, a kanapki... trochę mnie zapychają, pomimo, że zazwyczaj wkładam liść sałaty, ogórka, czy chociażby smaruję szynkę musztardą.
Co do soków, to są to zwyczajne wyciskane soki, bez żadnych dodatków.

Mam jedno ważne pytanie: często podczas uprawiania jakiegoś sportu piję coś. Zazwyczaj jest to niegazowana woda mineralna, ale czy powerade czy innego tego typu napoje szkodzą, czy pomagają? Nie mówię tu o godzinie gry w tenisa, tylko o np. 6-godzinnej jeździe na rowerze.

Pozdrawiam

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 402

Przepisy: 31

Pomogła: 22


Jeśli kanapki to problem to proponuję w zależności od dnia :) albo owoce albo jakąś sałatkę warzywną gotowca lub kawał mięsa

Co do Powerade musiałabym znać skład, na stronie producenta nie ma

zielony




Dołączyła: 18.09.2011
Posty: 5

Skład Powerade jest tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Powerade

Dziękuję za odpowiedzi. Będę starał się brać jakieś sałatki (tylko jakie? :P żeby nie 'zionąć' cebulą czy innymi produktami wywołującymi dyskomfort współrozmówców ładnie ujmując :) ).

Pozdrawiam

Celine




Skąd: Elbląg
Dołączyła: 01.04.2009
Posty: 90

Przepisy: 26


zielony napisał/a:

Skład Powerade jest tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Powerade


Rewelacji nie ma - mieszanina wody, słodzików, węglowodanów, syntetycznych witamin mnóstwa dodatków z grupy E. Lepiej i taniej byłoby zażywać B compositium popijając wysokozmineralizowaną wodą mineralną.

zielony napisał/a:

Dziękuję za odpowiedzi. Będę starał się brać jakieś sałatki (tylko jakie? żeby nie 'zionąć' cebulą czy innymi produktami wywołującymi dyskomfort współrozmówców ładnie ujmując ).

Dużo jest "gotowców" na rynku. Zależy też czy mieszkasz w dużym "bogatym" mieście gdzie jest na pewno wybór firm i smaków. Przykładowy producent www.fitandeasy.pl

zielony




Dołączyła: 18.09.2011
Posty: 5

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Gdyby komuś wpadło coś ciekawego na myśl i chciałby się tym podzielić na forum, będę wdzięczny :)

Pozdrawiam

Celine




Skąd: Elbląg
Dołączyła: 01.04.2009
Posty: 90

Przepisy: 26


Według mnie lepiej unikać ostatnio modnych "energetyków" i "izotoników" jesli mają w sobie dużo E i składniki w niezrównoważonych proporcjach.

«   | 1 | 2 |