Dzisiaj jest: Sobota, 19.10.2019 Imieniny: Piotra i Ziemowita



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Forum dyskusyjne

Forum - Diety dedykowane


  | 1 | 2 | 3 |  

powrót

Dieta dla średnio-aktywnego 22 latka?

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 395

Przepisy: 30

Pomogła: 21


feniks01 napisał/a:

Potrzebuję wapnia i magnezu. Co jeszcze mam jeść, czy zażywać tabletki?


Skąd wiesz, że potrzebujesz. Przypuszczam, że magnezu potrzebujesz, ale wapnia ? O magnezie poczytaj tutaj - www.forum.odzywianie.info.pl/viewtopic.php?t=55&start=15
Jeden z drugim pierwiastkiem sa ściśle powiązane, więc polecałabym gdybyś koniecznie musiał preparat składający się tylko z wapnia i magnezu w proporcji Wapń : Magnez 2:1.

feniks01 napisał/a:

Najgorzej jest z chlebem pełnoziarnistym. Nie ma go nigdzie więc muszę jeść zwykłe bułki. Czy to ok?


Jeśli lubisz jeść chleb i bułki i masz problem z kupnem pełnoziarnistych to wybieraj chleb i bułki Graham. Oczywiście najlepszy jest chleb razowy na zakwasie.

feniks01 napisał/a:

Nadal się głodzę i mam napady niekontrolowanego głodu. Mam nadzieję, że niewielkie.


Dlaczego się głodzisz. Totalne nieporozumienie. 5 mniejszych posiłków dziennie, zakaz picia w trakcie jedzenia (najpóźniej 15 minut przed i najwcześniej 2 godziny po) i ostatni posiłek najpóźniej 2 godziny przed snem, dokładnie gryźć to co się je, bez pospiechu a zobaczysz, że zjesz mniej a i tak będziesz najedzony.

feniks01 napisał/a:

Zapytam jeszcze. Ser mozarella, czy to jest to samo co twaróg? Taki ostatnio kupiłem. Twaróg. Niewiele na opakowaniu pisze. Ser jest pakowany w kulkę.


Jest to ser miękki, nie to samo co twaróg.

feniks01 napisał/a:

Co do sera żółtego, podobny jest bogatym źródłem wapnia i fosforu. Co jest mi teraz bardzo potrzebne, bo moje zęby czują się słabo.


To co przeczytałeś jest niestety powielanym zabobonem. Fosforu wszędzie w pozywieniu jest nadmiar ! mamy słabe zęby z 3 głownych powodów: cukier w pożywieniu (w bułkach białych też !), genetyka (u niektórych ludzi), niedobór lub nadmiar lub złe proporcje pierwiastków i witamin potrzebnych dla zdrowych zębów. Główne składniki odpowiedzialne za zeby to: wapń, magnez, witamina D !!! (zwróć uwagę, że prawie napewno masz niedobór tej bardzo ważnej witaminy), pełnowartościowe białko, też fosfor (jego odpowiednia proporcja do wapnia i magnezu, jego nadmiar wypłukuje jeden i drugi pierwiastek, fosforu generalnie jest wszedzie nadmiar, dlatego ludzie są tak zakwaszeni i chorowici przez to), fluor, witamina A, cynk.
A tak nawiasem wracając to artykułu który podlinkowałeś. Zadaj sobie pytanie i odpowiedz. Mleko i ser żólty powinien być remedium na osteoporozę, która jest zmorą kobiet po 50 roku życia. Tabele podają co jest zgodne z prawdą wysokie zawartości wapnia w tych produktach, a więc powinny one leczyć, jednak efekt jest zupełnie odmienny. Tak więc nie wszystko złoto co się świeci. W fizjologii istnieje wiele zależności, które nie są cieszą się popularnością bądź tez do konca nie zostały wyjaśnione. Dlatego w takich artykułach można poczytać standardowe ksiązkowe informacje, które tak jak napisałam mijają się z rzeczywistością.

Tomala0609




Dołączyła: 17.04.2011
Posty: 3

a ja jestem na diecie luz .
Wszystkich którzy proponują układanki polecam puzzle .
dla osób takich jak ja ważne by nie być głodnym mieć dobre samopoczucie i energia od rana do wieczora hurra
pije więc sobie koktajle proteinowe jem obiadek full wypas i od 3 lat utrzymuję wagę
Mój wynik minus kilkanaście kilogramów .
i kogo tu słuchać ja posłuchałem ludzi którzy schudli i wygrałem
Trzymajcie się jestem z Wami i uwaga na oszustów jakoś się ostatnio rozmnożyli

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

ciekawy wątek, nie powiem.
zaszokowała mnie jednak ta informacja o ciemnym pieczywie. byłam pewna, że graham z marketu jest ok. a tutaj proszę.
i jedno pytanie: dlaczego nie można pić podczas posiłku?
mój dietetyk nic o tym nie mówił i normalnie piłam podczas jedzenia.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 395

Przepisy: 30

Pomogła: 21


kaska85 napisał/a:

dlaczego nie można pić podczas posiłku?
mój dietetyk nic o tym nie mówił i normalnie piłam podczas jedzenia.


To nieładnie z jego strony :-P Chyba musi na ten temat poczytac i poeksperymentować. Zasada jest taka. Najpierw spozyty pokarm należy dokładnie w jamie ustnej zmielić i nasycić śliną enzymami typu amylaza i lipaza to zapoczatkuje dobre trawienie węglowodanów i tłuszczy. Picie w tym momencie rozrzedzi enzymy i na samym początku zaburzy trawienie, ponadto "rozleniwi" Ciebie i chęć gryzienia przez co pokarm połkniesz szybciej a przez to zjesz więcej. informacja na drodze hormonalnej biegnie do mózgu do ośrodka sytości ok . 20 minut, tak więc jedząc dłużej, dokładnie gryząc i męcząc się bez picia gwarantuję, że zjesz conajmniej 1/5 mniej pokarmu. W dalszej kolejności układu pokarmowego dodatkowe płyny rozcieńczają soki żołądkowe. W konsekwencji utrudniamy sobie trawienie a pokarm dłużej zalega w żołądku. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że zjadane potrawy również zawierają wodę. Dlatego dodatkowe jej ilości są zbędne i rozpychają żołądek.
Oczywiście zawsze najlepiej pić wodę lub ewentualnie wyciskane na świeżo soki warzywne lub owocowe bez cukru i pić je najpóźniej 15 minut przed posiłkiem i 2 godziny po posiłku.

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

sprawdziłam. zgadza się. chociaż do tej pory nieco szybciej jadłam i tak żując powoli mam już dość jedzenia w połowie posiłku.
tak więc jest to dobry sposób :)

mirka




Dołączyła: 30.05.2010
Posty: 2

Zgadzam się z jednym z przedmówców - nie ograniczajmy jedzenia bo dopadnie nas albo efekt jo-jo albo anemia...Ja ze swojej strony proponuje program odchudzania, który składa się z 15 części. Pierwsze 14 części - tygodni pozwala na zredukowanie wagi. Piętnasta część to utrzymanie wagi. Program trwa w zależności od tego, o ile chcemy zredukować naszą wagę. W tym programie chudnie się od 1 – 1,5 kg tygodniowo. Jeśli chcemy schudnąć 30 kilogramów, musimy poświęcić na program 20 – 30 tygodni. Tak naprawdę stosując tą dietę - program Królów, im więcej jesz, tym szybciej chudniesz. Nie zajmujemy się jednak komórkami tłuszczowymi, zajmujemy się drugą stroną, czyli wzmacnianiem organizmu. Im organizm ma lepszą kondycję, tym lepiej sobie ze wszystkim radzi.
Przykład menu z 1 tygodnia:

Dozwolone produkty:
- jogurty naturalne (bez dodatków) bez ograniczeń
- odtłuszczony twaróg (do 5% tłuszczu) bez ograniczeń
- surówki z jarzyn bez ograniczeń
- 1 jajko dziennie
- sól

Zalecane jarzyny:
Ogórki, kapusta, sałata, brukselka, szpinak, kalafior, kalarepa,
rzepa, rzodkiewka, cebula, por, czosnek, pietruszka, papryka,
koper, seler, brokuły, kabaczki, bakłażany, grzyby, karczochy, zielona fasolka szparagowa, dynia, kiełki, szparagi, pędy bambusa.
Do sałatek zalecane jest dodawanie octu jabłkowego.

Zabronione produkty:
- marchew
- pomidory
- owoce
- mleko
- buraczki
- kawa i herbata
- cukier i cukropochodne
- mąka i mąkopochodne
- kasza i ryż
- przyprawy
i tak różnie to wygląda w różnych tygodniach - a skutek jest. Zresztą takie "human story" pokazane są np na stronie studio zdrowia - sieci gabinetów gdzie ten program realizują - niektóre przemiany naprawdę zaskakują.

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

dlaczego akurat te produkty są zabronione:
"- marchew
- pomidory
- owoce "

nie za bardzo rozumiem, co złego jest w jedzeniu pomidorów czy owoców?

Kruszynka




Skąd: Zamość
Dołączyła: 22.01.2010
Posty: 55

Przepisy: 21


Rozumiem, że owoce mogą być zabronione bo mogę mieć duży ŁG i fruktozy, ale pomidor ?
The Truth Is Out There

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

no właśnie, co z tym pomidorem?
"Pomidory mają mnóstwo witaminy C. Dzięki temu m.in. wzmacniają odporność, przyspieszają gojenie się ran. Duży owoc (ok. 180 g) pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tę substancję w 60 proc. Zawiera też sporo witaminy E (25 proc. dziennego zapotrzebowania) oraz beta-karotenu - silnych antyoksydantów, czyli bezcennych dla naszego zdrowia substancji neutralizujących szkodliwe wolne rodniki.
W pomidorach obecne są witaminy z grupy B (działają korzystnie na układ nerwowy), w tym witamina PP (wpływa na metabolizm cukru i cholesterolu we krwi), a także witamina K (ma właściwości przeciwkrzepliwe).
Pomidory to też bogactwo pierwiastków mineralnych. Jednym z najważniejszych jest potas, który dzięki swojemu działaniu moczopędnemu obniża ciśnienie krwi.
Ale warzywa te dostarczają również wapnia, magnezu, żelaza. Znajdziemy w nich też takie rzadko spotykane w produktach spożywczych mikroelementy jak mangan, miedź czy kobalt."

musashi




Dołączył: 12.08.2011
Posty: 4

Nie ma się co za bardzo ograniczać, dużo ruchu i regularne posiłki najlepiej 5x dziennie i nie jeść 3h przed snem. Pomiędzy posiłkami mogę polecić mieszanke owoców i warzyw. Jem od około miesiąca i bardzo dobrze się po tym czuję. Jak jestem głodny wystarczy jeden koktajl i spowrotem do roboty czy na zajęcia. Pozdrawiam.

  | 1 | 2 | 3 |