Dzisiaj jest: Sobota, 20.07.2019 Imieniny: Czesława i Hieronima



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5846

Forum dyskusyjne

Forum - Diety dedykowane


  | 1 | 2 |   »

powrót

Zdesperowany i małoaktywny 23 letni facet

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

NutriAdvicerka,

a jak to jest z tymi parówkami? ogólnie je lubię ale staram się unikać ze względu na sklad:/

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 394

Przepisy: 29

Pomogła: 21


Parówki są dobre przede wszystkim dlatego, że są tłuste ! Obecnie dla potanienia dodaje się sporo dodatków funkcjonalnych - dla polepszenia wrażenia smaku i dodatku większej ilości wody oraz konserwacji i ochrony barwy. Parówki należą do wędlin drobnorozdrobnionych. Podczas produkcji takich wędlin tworzy się tzw emulsję białkowo-tłuszczowo-wodną. Tłuszcz jest jakgdyby związany przez białko i przez to jest niewidoczny. Generalnie przy takiej chemii uważam, że nie należy z nimi przesadzać. Lepsze jest np. przygotowania we własnym zakresie kawałka mięsa z dodatkiem ziół i przypraw i wypieczenie w piekarniku. Na pewno jest dużo zdrowsze i pewniejsze.

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

z tym tłuszczem, to chodzi Ci o to, że są witaminy rozpuszczalne w tłuszczach i z tego powodu nie można tłuszczu wyeliminować z diety, tak?

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 394

Przepisy: 29

Pomogła: 21


Tłuszcze niestety mają złą sławę, w wyniku kampanii, że to właśnie tłuszcze są winne epidemii otyłości w USA i Europie Zachodniej i podnoszą poziom cholesterolu i trójglicerydów, co oczywiście mija się z prawdą, ponieważ za epidemie otyłości odpowiedzialne są węglowodany proste, a dopiero na drugim miejscu połaczenie węglowodanów prostych z tłuszczami.
Tłuszcze mają dużą wartość sytną, mają też więcej kalorii (9 kcal) niż węglowodany (4 kcal), ale w przypadku tłuszczów występuję jakgdyby lepsza ich jakość. Po tłuszczach następuję uczucie sytości oraz nie ma po nich glikemii, czyli wychylenia krzywej glikemicznej i ataków głodu. Inna sprawa to witaminy wystepujące w tłuszczach - A i D występujące przede wszystkim w tłuszczach pochodzenia zwierzęcego i E w tłuszczach pochodzenia roślinnego. Nie wolno mylic jednak tłuszczy naturalnych takich jak np. masło od sztucznych takich jak np. margaryny, gdzie witaminy są sztucznie dodawane.

  | 1 | 2 |   »