Dzisiaj jest: Piątek, 20.09.2019 Imieniny: Filipiny i Eustachego



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Forum dyskusyjne

Forum - Aktywność fizyczna w odchudzaniu


«   | 1 | 2 | 3 | 4 |  

powrót

O jakiej porze dnia najlepiej ćwiczyć ?

mirabelle




Skąd: Szczecin
Dołączyła: 05.08.2009
Posty: 23

Przepisy: 4


Kiedy planujemy podjęcie aktywności ruchowej, zwykle zaczynamy od rozważenia tego, co przyniesie nam największą satysfakcję i najlepiej spełni nasze oczekiwania.

Czy będą to zajęcia grupowe, czy raczej sami będziemy organizować sobie treningi, czy chcemy ćwiczyć na Sali, czy może jednak wolimy zajęcia w plenerze.

Później, gdy znamy już odpowiedzi na te pytania i gdy mamy strój do ćwiczeń, niezbędny sprzęt lub karnet na basen czy siłownię, warto zadać sobie jeszcze jedno pytanie. Jaka pora dnia jest najwłaściwsza do ćwiczeń i kiedy nasz organizm będzie czerpał najwięcej pożytku z treningów.

Poranne korzyści
O porannych treningach przede wszystkim powinny pomyśleć te osoby, którym zależy na pozbyciu się tkanki tłuszczowej, bowiem właśnie o tej porze dnia najłatwiej ją spalić. Dlaczego? Ponieważ w trakcie wysiłku organizm czerpie energię z dwóch źródeł: glikogenu, czyli związku należącego do wielocukrów oraz z tkanki tłuszczowej. Glikogen w dużej części zużywany jest podczas snu do wytworzenia koniecznej do regeneracji organizmu energii, a zatem rano mamy go we krwi znacznie mniej niż później w ciągu dnia. A wówczas organizm będzie chętnie spalał tkankę tłuszczową.


Poza tym, poranne ćwiczenia zwiększają metabolizm, a dzięki temu możemy spalić więcej kalorii w trakcie dnia. Jeśli najważniejszym powodem do podjęcia ćwiczeń jest właśnie chęć zrzucenia kilku kilogramów, trening warto odbywać na czczo.

Nie sposób nie wspomnieć o kilku jeszcze zaletach porannego ćwiczenia. Jedną z nich jest to, że rano najprawdopodobniej nic nie stanie nie przeszkodzie, aby odbyć trening, podczas gdy popołudniem wyskoczyć mogą nieoczekiwane spotkania czy pilne do załatwienia sprawy. Popołudniem łatwiej też znaleźć sobie wymówkę, machnąć ręką i powiedzieć, że jest się już wystarczająco zmęczonym po dniu w pracy lub szkole. Warto też przypomnieć, że trening rano zapewni nam zastrzyk energii na resztę dnia i poprawi humor. Zwolennicy porannych ćwiczeń podkreślają, że polepszają one zdolność koncentracji, zapamiętywania i podejmowania trudnych decyzji. Latem poranek to najlepszy czas ze względu na temperaturę – rano jest najchłodniej, a wówczas najprzyjemniej się ćwiczy. Ponadto, o tej porze dnia jest najniższe zanieczyszczenie powietrza.

Wcześniejsze wstawanie szybko wchodzi w nawyk, tak więc nie warto z góry przejmować się zbyt słabą motywacją i siłą woli. Pamiętać należy, że poranny trening wymaga dłuższej i staranniejszej rozgrzewki, ponieważ niestety właśnie rano łatwiej jest o kontuzję.
Na pocieszenie tym, którzy za nic nie zmuszą się do wcześniejszej pobudki i porannego rozruchu warto powiedzieć, że nie tylko trening poranny przynosi efekty. Korzyści można też odnosić z ćwiczeń popołudniowych i wieczornych. Warto poznać ich plusy.


Zalety treningów popołudniowych
Popołudniowe ćwiczenia to doskonały sposób na pozbycie się stresów i zmęczenia z całego dnia spędzonego w szkole czy pracy. To też świetny pomysł na to, by spalić obfity posiłek. Co więcej, sporty aerobowe minimalizują apetyt, więc nie grozi nam zjedzenie zbyt dużej kolacji. O tej porze dnia mięśnie są najbardziej wytrzymałe, dlatego nie potrzebna jest tak długa rozgrzewka jak przed treningiem porannym.

Dlaczego warto ćwiczyć wieczorem
Wieczorem, kiedy wypełnimy wszystkie swoje obowiązki i wiemy, że już nic nam nie będzie przeszkadzać, łatwiej jest odpowiednio skoncentrować się na treningu. Mięśnie są wciąż odpowiednio rozgrzane, więc także wieczorem rozgrzewka nie wymaga tyle czasu, co rano. Po wieczornych ćwiczeniach wrócimy do domu odprężeni i dzięki temu z łatwością zapadniemy w sen.

Wiadomo, że jeśli mamy ochotę chodzić na zajęcia z piłkami, a te organizowane są tylko popołudniami, nie mamy wyjścia i musimy dopasować się do grafiku fitness klubu. Nasze organizmy docenią jednak przede wszystkim fakt, iż w ogóle ćwiczymy, ponieważ ważniejsze od treningu o określonej porze dnia jest z pewnością jest to, aby sport uprawiać systematycznie. Pamiętajmy, że każdy trening - niezależnie od pory dnia - należy zacząć rozgrzewką i skończyć rozciąganiem mięśni.

¬ródło: fitness.wp.pl

Gutek




Skąd: USA
Dołączył: 20.01.2011
Posty: 37

A po co ćwiczyć?
Po to by wzrósł apetyt i zniweczył dietę.
ćwiczyć to mogą sobie szczupli a nie my.
Dobrze ułożona dieta w zupełności wystarczy by gubić kilogramy.
Wiem coś o tym :-)

mirabelle




Skąd: Szczecin
Dołączyła: 05.08.2009
Posty: 23

Przepisy: 4


ćwiczy się nie tylko po to aby gubić kilogramy, ale też aby zyskać np. kondycję. Kondycja - wspaniała rzecz przydaje się również w codziennym życiu i w wykonywaniu domowych obowiązków :ok:

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

ja tam uważam, że odchudzanie się to dobrze ułożona dieta i właśnie ćwiczenia. mało tego - powiedziałabym, że przede wszystkim ćwiczenia :)

Hamer1




Dołączył: 01.06.2011
Posty: 5

Nie ważne co mówią diety cud i bzdurne reklamy tabletek na odchudzanie. Cwiczenia są potrzebne, a nawet niezbedne by zrzucic wagę ale wcale nie musi ich byc dużo. Kulturyści muszą cwiczyc dużo, osoby dążące do zrzucenia wagi powinny cwiczyc dużo mniej. Najlepiej 15 minut o poranku sportów aerobowych tj jogging. Do tego dobre śniadanie bogate w białko i metabolizm będzie działał jak oszalały ;-)

kaska85




Dołączyła: 25.03.2011
Posty: 78

Hamer1 napisał/a:

Nie ważne co mówią diety cud i bzdurne reklamy tabletek na odchudzanie.
---> zgadzam się w 100%!
zastanawiam się tylko, dlaczego ludzie tak ślepo wierzą w te wszystkie specyfiki? pojęcia nie mam:/

carmen




Dołączyła: 21.01.2010
Posty: 10

Cwiczenia to podstawa chudniecia. Ja rano na czczo nie moge cwiczyc, bo robi mi sie slabo. Ale kolo poludnia- jest optymalnie;).

anna_mistrz




Dołączyła: 01.07.2011
Posty: 3

Ja biegam różnie, ostatnimi czasy tylko o 18-19:)

Katinka




Skąd: Łódź
Dołączyła: 15.08.2011
Posty: 5

mnie najlepiej cwiczy sie wieczorem, a najgorzej rano, ale to pewnie dlatego że ja się bardzo dużo rozciągam, co rano jest mniej komfortowe niż wieczorem, gdy mięśnie są już nagrzane.
ale chciałabym mieć nawyk codziennej porannej gimnastyki, muszę nad tym popracować :)
mój blog z przepisami:
http://kasia-w-kuchni.blogspot.com
:)

Pit.B




Dołączył: 07.08.2012
Posty: 62

Nie ma dużego wyboru, kiedy ktoś pracuje. Weekend to raczej wypoczynek, pozostaje wieczór.

«   | 1 | 2 | 3 | 4 |