Dzisiaj jest: Wtorek, 21.11.2017 Imieniny: Janusza i Konrada



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5782

Forum dyskusyjne

Forum - Aktywność fizyczna w odchudzaniu


«   | 1 | 2 | 3 |  

powrót

Bieganie.

blahblahblah




Dołączyła: 06.11.2011
Posty: 1

W przeciągu roku schudłam 10 kg, nawet nie wiem jak to zrobiłam. Kiedy wyglądałam już tak jak chciałam i jadłam normalnie moja waga diametralnie spadła i jestem szkieletem. Mam 165 i ważę 45/46 kg. Chciałabym wymodelować sylwetkę. Czy bieganie to dobry pomysł? O drazu mówię, że z innych wyjść to siłownia odpada, ewentualnie ćwiczenie w domu.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 342

Przepisy: 11

Pomogła: 13


Prawdy i mity o modelowaniu sylwetki ćwiczeniami

1.Trening na siłowni lepiej rzeźbi ciało niż aerobik.
Prawda. Aerobik to superspalacz kalorii. Poprawia kondycję i samopoczucie. Ale do ukształtowania proporcjonalnej sylwetki niezbędny jest trening budujący mięśnie. Może nawet poprawić genetyczne braki w naszej sylwetce. Wystarczy spojrzeć na Jennifer Aniston: kiedyś pączuszek, dziś seksowna 30-latka z wciętą talią. Ważny jest dobór odpowiednich ćwiczeń. U kobiet najczęściej sprawdza się trening body building (polega on na wielokrotnym wykonywaniu ćwiczeń na poszczególne partie mięśniowe). Jeszcze lepsze rezultaty daje połączenie go z treningiem cardio: na rowerku stacjonarnym, bieżni, steperze.

2.Aby mieć ramiona jak Madonna, trzeba ćwiczyć codziennie po kilka godzin.
Nieprawda. Ręce Madonny wyglądają rewelacyjnie, ponieważ nie ma na nich ani grama tłuszczu. W tym celu wystarczy ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 1,5 godziny (w tym 30-60 min cardio). To najbardziej efektywny harmonogram. Po 6 tygodniach zaczniesz chudnąć, po 3 miesiącach Twoje ramiona, nogi, brzuch nabiorą ładnych kształtów. Oczywiście, trzeba mieć świadomość, że nad wyglądem gwiazd pracuje cały sztab ludzi. Dlatego szukając klubu dla siebie, pytaj, czy zapewnia instruktorów.

3.Po osiągnięciu wymarzonej sylwetki można przestać ćwiczyć.
Nieprawda. W ten sposób cały Twój wcześniejszy wysiłek z pewnością pójdzie na marne. Nigdy nie nastawiaj się na krótkofalowe działanie: "Ostro haruję przez 3 miesiące, a potem luz", bo bardzo szybko wrócisz do stanu wyjściowego. Aby utrzymać efekty, trzeba ćwiczyć nadal, co najmniej raz w tygodniu. Wszystkich namawiam do takiego prosportowego stylu życia. Osoby aktywne fizycznie zgrabniej się poruszają, są pewne siebie, seksowne i bardziej towarzyskie.

4.Są skuteczne domowe sposoby na piękne ciało.
Prawda. Nie wierz jednak do końca w cudowne urządzenia stymulujące pracę mięśni podczas wygodnego leżenia na kanapie. Pomocne będą natomiast urządzenia cardio: rowerek, bieżnia, ergometr (wiosła). Możesz też biegać, szybko maszerować, jeździć na rowerze. Jedyny warunek? Odpowiednie tętno i częstotliwość ćwiczeń (czyli 3 razy w tygodniu).

5.Można dużo jeździć na rowerze i nie chudnąć.
Prawda. To skutek ćwiczeń w nieodpowiednim tempie, a raczej... tętnie. Aby tracić centymetry, trzeba podczas wysiłku fizycznego utrzymywać puls na poziomie 60-70 proc. Twojego tętna maksymalnego (obliczysz je, odejmując swój wiek od 220). Osoby bardziej wytrenowane powinny zbliżać się do górnej granicy (dla 20-latek wynosi ona 140, dla 30-latek: 133), a mniej zaprawione - do dolnej (odpowiednio: 120, 114). Brzmi to jak zadanie matematyczne? Na szczęście nie jest trudne do rozwiązania. Pomoże Ci w tym specjalny tętnomierz.

6.Można chudnąć i ciągle ważyć tyle samo.
Prawda. Języczek wagi ani drgnie, a sukienka robi się luźniejsza. To dość częste zjawisko w czasie treningu budującego mięśnie. Przecież one też mają swoją wagę. Dlatego oceniaj efekty swojej pracy w lustrze: oglądaj się, kupuj nowe ciuchy, wyrzucaj za duże.

7.Na siłowni trzeba pić napoje izotoniczne.
Nieprawda. Napoje te uzupełniają niedobór elektrolitów i węglowodanów podczas bardzo intensywnego wysiłku fizycznego przy wysokim tętnie (np. podczas biegu w maratonie). Przy umiarkowanym wysiłku są niewskazane, bo mogą wręcz powodować... tycie. Na siłowni bardziej przyda Ci się niegazowana woda.

8.Pływanie doskonale modeluje sylwetkę.
Prawda. Ale i tutaj musisz pamiętać o zasadach efektywności ćwiczeń. Polecam pływanie żabką, która rozwija wszystkie grupy mięśni. Poruszaj się w niezbyt szybkim tempie, aby utrzymać odpowiedni poziom tętna. Intensywny kraul zawyża puls, choć doskonale poprawia kondycję. I jeszcze jedno: nie obawiaj się, że pływając kraulem, wyrobisz sobie muskularne ramiona.

9.Dzięki siłowni da się schudnąć bez diety.
Nieprawda. Musisz zmienić nawyki żywieniowe. Podstawowa zasada to jeść mniej, ale częściej (co 3 godziny, 5 razy dziennie). Idealne proporcje spożywanych posiłków powinny wynosić: 60 proc. węglowodanów, 30 proc. białka i 10 proc. tłuszczów (wybieraj te najzdrowsze, np. oleje z pestek winogron, dyni, lnu). Masz problemy z ustaleniem idealnej diety dla siebie? Pomyśl o skonsultowaniu się z dietetykiem (zapewni Ci to dobry fitness klub).



źródło:zdrowie.onet.pl

panna_pollyanna




Dołączyła: 08.12.2011
Posty: 3

Świetna porada!

flanka




Skąd: Tarnowo Podgórne
Dołączyła: 19.09.2011
Posty: 32

Przeczytałam te prawdy i mity i naprawdę bardzo ciekawe i wartościowe rzeczy :)

Majka




Dołączyła: 01.04.2012
Posty: 9

ja swoje chude nogi chciałam wzbogacić w jakiekolwiek mięśnie i udało mi się to przez jazdę na rowerze i granie w koszykówkę :)

poppi




Dołączyła: 28.06.2012
Posty: 2

Ja polecam bieganie- ogólnie kształtuje się całe ciało, ładnie "leci" z brzuszka a przede wszystkim zauważyłąm, że po dłuższym, regularnym bieganiu dużo lepiej się czułam i byłam bardziej odporna na przeziębienia, grypy itd.. Dla początkujących polegam całkiem fajny artykuł o planie biegania- pomaga sie zdyscyplinować i być systematycznym :P
jak-biegac.pl/plan-treningowy-dla-poczatkujacych-biegaczy

Herbalyes_eu




Dołączyła: 29.10.2012
Posty: 33

Ogólnie bieganie dobrze wpływa na wiele partii naszych mięśni,oraz poprawia samopoczucie. Polecam głównie rano,przed pracą- wtedy świetnie relaksuje i odpręża.

SwojskaPiwniczka_Pl




Dołączyła: 01.09.2013
Posty: 10

Ja od 1,5 miesiąca robiłam interwały.. niestety musiałam przerwać bo kolana mi zaczęły wysiadać.. co mogę stosować w zamian? Marsz?

edek123




Skąd: kraków
Dołączył: 27.06.2014
Posty: 233

nie wydaje mi sie ze lepiej pojsc na silownie i wziac prywatnego trenera
cofnąć się by wziąć rozbieg

Daniela




Dołączył: 18.08.2014
Posty: 38


Dołączam do pytana - jak ćwiczyć z chorymi stawami?

«   | 1 | 2 | 3 |