Dzisiaj jest: Wtorek, 26.03.2019 Imieniny: Teodora i Emanuela



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5839

Forum dyskusyjne

Forum - Chcę schudnąć



powrót

Szybki spadek wagi.

Ten Adam




Skąd: Żory
Dołączył: 27.01.2019
Posty: 1

Witam serdeczne!

Trzydziecha na karku i wraz z żoną postanowiliśmy od nowego roku zacząć zdrowiej się odżywiać. Małe porcje co 3-4h i przede wszystkim zdrowo! Bez smażonego, słodkich napoi, białego pieczywa i ograniczyć cukier do minimum(aktualnie płaska łyżeczka do kawy). Nie stosuje żadnej specjalnej diety z tym że przykładowo na śniadanie zamiast 6 kanapek zjadam tylko 2. To samo obiad zamiast pół talerza ziemniaków, dwóch schabowych i małej porcji sałatki teraz dwa ziemniaczki, pół grillowanej piersi z kurczaka(bez tłuszczu) i duża porcja sałatki. Chciałem zdrowo podejść do tematu bo słyszałem że szybki spadek wagi ponoć nie jest wcale taki zdrowy. 2 stycznia ważyłem 137,4kg przy wzroście 198cm, dziś ważę 130,9kg. Dodam jeszcze że pracuję fizycznie i raz czy dwa razy w tygodniu wskoczę na bieżnie tak na 30min, w zależności czy mi się chce :D. Staram się rzucić palenie, aktualnie 3-4 papierosy na dzień. No i jako smakosz piwa ograniczyłem z 3-4piw dziennie do 1 co drugi dzień ;P. Co do samopoczucia to czuję się coraz lepiej. Pytanie które mnie nurtuje to czy w mojej sytuacji tak szybki spadek wagi jest zdrowy? Pozdrawiam!


NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 388

Przepisy: 28

Pomogła: 21



Przy tak dużym wyjściowym BMI spadek wagi na początku jest zazwyczaj dość znaczny, więc jeśli się nie głodzisz to nie jest to problem. Kilka tipów:

- zamiast cukru ksylitol (produkcji fińskiej)
- ziemniaków możesz jeść więcej jeśli ugotujesz je w mundurkach
- wbrew obiegowej opinii dobry tłuszcz pomaga w odchudzaniu (jeśli nie jest przyjmowany z węglowodanami prostymi). Nie chodzi tu o smażeniu na tłuszczu ale o spożywanie wartościowych tłuszczów - np. tłustych ryb morskich (z rusztu / z grilla / pieczonych - do ścięcia białka, czyli do uzyskania w centrum ok. 75 stopni). Obfite polewanie surówek wartościowymi tłuszczami np. zimnotłoczonymi olejem lnianym czy oliwą z oliwą. Proszę też rozważyć spożywanie 2 razy dziennie 1 łyżki nierafinowanego oleju kokosowego między posiłkami - ten "zabieg" wbrew ogólno przyjętym regułom pomaga w odchudzaniu. To że 1 g tłuszczów dostarcza 9 kcal a 1 g węgli i białka po 4 kcal to nie świadczy o tym, że wyeliminowanie ich z diety da korzyści - a niestety nie da. Większość diet niskokalorycznych polega na prawie całkowitej eliminacji tłuszczu z diety, co przynosi efekty w postaci utraty wagi, jednak potem prawie zawsze takie osoby dopada efekt jo-jo oraz złe samopoczucie wynikające też z braku dostarczanych w wartościowych tłuszczach witamin i składników rozpuszczalnych w tłuszczach
- piwo to niestety wróg odchudzania, jak każde źródło węglowodanów prostych, które są głównym winowajcą nadwagi i otyłości