Dzisiaj jest: Środa, 11.12.2019 Imieniny: Damazego i Waldemara



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5850

Forum dyskusyjne


powrót
Wszystkie posty użytkownika Wesolutka
Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

[quote:a5b0b9f701="Jellybelly"]Poczekajcie, probuje sobie to wszystko przetworzyc... Czyli, jesli zamienie posilki weglowodanowe na bialkowe, to przy takiej samej ilosci kalorii schudne, nie wyziebiajac przy tym ustroju? Tak to rozumiem i jesli ktos uwaza, ze nieprawidlowo, prosze o korekte. :-)[/quote:a5b0b9f701]

Tak wynika z tego, że lepiej się odchudzać białkiem niż węglowodanami !

1 g białka ma 4 kcal i tak samo 1 g węglowodanów ma 4 kcal, jednak podczas trawienia inaczej się "rozprasza" energia z białek i węglowodanów. 75% energii dostarczonej z białek zamieniamy na tkankę tłuszczową, a z kolei 82% energii dostarczonej z węglowodanów zamieniamy na tkankę tłuszczową.
» przejdź do wątku

Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

Przez tablice indeksu glikemicznego wiele produktów wartościowych odżywczo jest wypaczonych i wskazanych jako nie do spożycia np. arbuzy, miód.
» przejdź do wątku

Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

Znalazłam w necie taką listę z opisem

JABŁKA
Dostarczają aż 300 ważnych dla zdrowia substancji. Dla odchudzających się szczególnie ważne są pektyny. Oczyszczają one jelita, wiążą i niwelują trujące substancje. Poza tym regulują układ trawienny i pobudzają wydalanie. Codziennie należy zjeść przynajmniej jedno jabłko.

MAKARON
Wbrew obiegowym opiniom makaron nie jest tuczącym pokarmem. Bardziej niebezpieczne dla figury są tłuste sosy, które wraz z nim się spożywa. Jego zaletą jest zdolność do podnoszenia poziomu serotoniny w mózgu. Dzięki temu makaron poprawia nastrój co ma duże znaczenie w czasie uciążliwej diety odchudzającej.

ANANAS
Wspaniale pachnie i smakuje. Zawiera niewiele kalorii (56 w 100g) więc polecany jest w diecie odchudzającej. To jednak nie wszystkie jego zalety, gdyż ananas jest też źródłem bromeliny, czyli enzymu przyśpieszającego przyswajanie białka. Należy pamiętać, że enzym ten występuje tylko w świeżych owocach ? ananasy z puszki nie mają takich właściwości odchudzających, tym bardziej że zawierają o wiele więcej kalorii.

BROKUŁY
Są wyjątkowo niskokaloryczne - 100 g brokułów zawiera tylko 26 kcal, dlatego nie tuczą, choć są sycące. Najlepiej jest je gotować w wodzie lub na parze. Brokuły dostarczają dużej ilości kwasu foliowego, żelaza i witaminy C.

POPCORN
Jest doskonałą przekąską, którą można pogryzać np. podczas oglądania telewizora zamiast tłustych chipsów lub orzeszków, w przeciwieństwie do których dość szybko zapewnia uczucie sytości. Jest też o wiele zdrowszy i zawiera dużo magnezu.100 g zawiera tylko 150 kcal (bez tluszczu) a jak wiemy to bardzo duzo popcornu, gdyz jest on bardzo lekki.

KAPUSTA KISZONA
Zawiera bakterie kwasu mlekowego, które przywracając równowagę kwasowo-zasadową, korzystnie wpływają na florę bakteryjną jelit. Kapusta usuwa też trujące produkty przemiany materii i zawiera dużo witaminy C.

ALGI
Są wysoko cenionym źródłem jodu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Jego niedobór powoduje osłabienie i ospałość może też prowadzić do otyłości. Aby uzupełnić niedobory tego pierwiastka, należy spożywać suszone algi (do nabycia w sklepach ze zdrową żywnością), które można dodawać do różnych posiłków.

PIERŚ KURCZAKA
Jest idealna na kolację, zwłaszcza w połączeniu z produktami bogatymi w witaminę C. Białko mięsa w zestawieniu z tą witaminą sprawia, że organizm wydziela nocą więcej hormonu stresu, który spala tłuszcz. Dzięki temu można chudnąć nawet we śnie. Trzeba jednak pamiętać o usunięciu tłustej skóry z piersi kurczaka i odpowiednim jej przygotowaniu, tzn. pieczeniu w piekarniku lub na grillu.

ZUPA JARZYNOWA
Potrawa ta (o ile nie jest przygotowana na tłustym mięsnym wywarze ani zaprawiona śmietaną czy zasmażką) stanowi danie niskokaloryczne i bogate w wiele witamin, biopierwiastków oraz błonnik. Trzeba jednak pamiętać o tym, że warzyw nie należy gotować zbyt długo by nie straciły swych cennych właściwości.

CHILLI
Przyśpiesza spalanie tłuszczów i pobudzają do pracy "leniwy" układ trawienia. Ponadto ludzie spożywający pikantne dania, zużywają więcej kalorii. Używanie ostrych przypraw pomaga też ograniczać sól, co ułatwia chudnięcie. Niektórzy naukowcy twierdzą też, że ostry smak chilli uwalnia endorfiny, związki uśmierzające ból, które w większych dawkach wywołują uczucie przyjemności.

RYŻ
Zawiera dużo potasu, który wiąże nadmiar wody znajdujący się w komórkach tłuszczowych. Ponadto jest bogatym źródłem niacyny, tiaminy, żelaza i białka

GREJPFRUT
Sprawia, że komórki wolniej przyswajają produkty odżywcze, a tym samym wolniej wzrasta poziom cukru we krwi i dłużej utrzymuje się uczucie sytości. Dobrze jest więc zjeść połówkę grejpfruta na pół godziny przed posiłkiem.

PŁATKI OWSIANE
Są doskonałym źródłem błonnika i witamin z grupy B. Z dodatkiem chudego mleka lub jogurtu, owoców i miodu są idealną propozycją na śniadanie. Po takim posiłku długo utrzymuje się uczucie sytości. Należy jednak uważać na gotowe musli dostępne w sklepach, gdyż mogą one zawierać zbyt dużo cukru.

KIWI
Główną zaletą tego owocu jest zdolność hamowania apetytu na słodycze. Poza tym jest on bogaty w witaminę C, która jest niezbędna do spalania tłuszczu. Jeden owoc kiwi pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę. Podczas odchudzania się warto zjeść 1-2 kiwi dziennie na drugie śniadanie, podwieczorek lub zamiast kolacji.

CZERWONA PAPRYKA
Jest bogatym źródłem witaminy C i beta-karotenu, a więc utleniaczy, które doskonale wpływają na wygląd skóry, co ma duże znaczenie podczas odchudzania. Jest wspaniałą przegryzką między posiłkami, którą z powodzeniem można zastąpić chipsy i słodycze.

AWOKADO
Jest źródłem lipazy - enzymu wytwarzanego przez komórki wątroby, biorącego udział w spalaniu tłuszczów. Osoby otyłe często cierpią na niedobór tego enzymu. Ponadto awokado zawiera też nienasycone kwasy tłuszczowe, chroniące organizm.


[center:4517885a9c] :?: Co sądzicie o tej liście :?: [/center:4517885a9c]
» przejdź do wątku

Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

Trzeba też pamiętać o tym, że "nie samą witaminą B2 człowiek żyje" :-D , ale ważne jest też co sprzyja wchłanianiu a co utrudnia czy też niszczy witaminę B2.

Sprzyjają: witamina B1, witamina B3, witamina B6, witamina C, fosfor, błonnik, selen

Utrudniają / niszczą: światło, środowisko zasadowe, estrogen, alkohol, tłuszcz, środki anty koncepcyjne, dwutlenek siarki, wysoka temperatura
» przejdź do wątku

Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

Jaka herbata jest najlepsza w wspomaganiu odchudzania i oczyszczania organizmu jednocześnie ? Na pewno bez cukru, bez sztucznych aromatów i liściasta, ale jaka z Waszego doświadczenia ???
» przejdź do wątku

Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

Generalnie mówi się, że najważniejsza jest ilość kalori i że 1000 kcal z pomidora to to samo co 1000 kcal z boczku. Ale wyczytałam niedawno w Wiedzy i Życiu, fajny artykuł:

[quote:4725381406]Richard Feinman ze State University of New York i Eugene Fine z Jacobi Medical Center w Nowym Jorku wykazują jednak, że kalorie z różnych źródeł nie są takie same! Zgodnie z pierwszym prawem termodynamiki obowiązuje zasada zachowania energii. W odniesieniu do odchudzania oznacza to, że kalorie z białka, tłuszczu czy cukru są równoważne, ponieważ nic z ich energii magicznie nie znika w momencie zjedzenia.

Istnieje jednak również drugie prawo termodynamiki, które mówi, że o ile nie ma przeszkód, energia ulega spontanicznemu rozproszeniu. Feinman i Fine argumentują, że ponieważ białko jest w organizmie inaczej przetwarzane niż cukier, jego energia uwalnia się w innych proporcjach. Więcej rozchodzi się w postaci ciepła, a mniej jest przetwarzane na energię chemicznych wiązań. Pierwsze potwierdzenie tej teorii przyszło dwa lata temu z Danii. W wykonanym tam eksperymencie zdrowi mężczyźni tracili w postaci ciepła więcej energii na diecie bogatej w mięso wieprzowe niż na wysokowęglowodanowej.

Jak się okazuje, białko jest z energetycznego punktu widzenia najmniej wydajne dla naszego organizmu, potrafimy zmagazynować maksymalnie 75 proc. zawartej w nim energii. Z tłuszczu udaje się odłożyć aż 97 proc. Alkohol i cukier plasują się pośrodku energetycznej stawki, odpowiednio z 85 i 82 proc. energii dostępnej do zmagazynowania.[/quote:4725381406]

Wydaje mi się, że coś w tym jest.
» przejdź do wątku