Dzisiaj jest: Czwartek, 21.11.2019 Imieniny: Janusza i Konrada



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5850

Forum dyskusyjne


powrót
Wszystkie posty użytkownika Kamila102
Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

ja chciałam stosować. Jednak to przerosło moje mozliwości finansowe. Ale nie żałuję bo zastosowałam dietę owocowo-warzywna i schudłam 12 kg w 4 mce.

 

 

» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

Ogranicz do minimum produkty pochodzenia zwierzęcego. Zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, które zwiększają poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów. Unikaj żółtek jajek, masła, podrobów (wątróbka, nerki, ozór, serce) - to rekordziści pod względem zawartości cholesterolu. Masło zastąp miękką margaryną, smalec olejem, np. rzepakowym lub oliwą.

Dobrego białka pochodzenia zwierzęcego dostarczają ryby, ale tylko te morskie, głębinowe. Z diety obniżającej cholesterol, niestety, powinnaś usunąć śledzia, łososia, makrelę, tuńczyka. Świetnym źródłem tych kwasów są oleje (np. z pestek winogron, słonecznikowy), a także orzechy, ziarna i nasiona (dyni, słonecznika, sezamu). Sezam jest źródłem fitosteroli - substancji hamujących wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym. Lepiej więc na deser zamiast na ciasteczko skuś się np. na sezamki.

Białko zwierzęce zastąp roślinnym - najwięcej go w roślinach strączkowych (fasola, groch, soczewica, ciecierzyca). Są one również bogate w błonnik. Przekonaj się do soi i jej przetworów (np. ser tofu), która w 40 proc. składa się z wartościowego białka i obniża poziom złego cholesterolu.

Jadaj jak najwięcej warzyw - co najmniej 400 g dziennie, najlepiej w kilku porcjach. Dostarczają one cennego w walce z cholesterolem błonnika. Ale z owocami już uważaj, wiele z nich zawiera zbyt dużą dawkę cukru. Wyjątkiem są owoce w kolorze pomarańczowym, szczególnie grejpfruty, które powinnaś jadać codziennie (co najmniej jeden).




Ogranicz do minimum produkty pochodzenia zwierzęcego. Zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, które zwiększają poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów. Unikaj żółtek jajek, masła, podrobów (wątróbka, nerki, ozór, serce) - to rekordziści pod względem zawartości cholesterolu. Masło zastąp miękką margaryną, smalec olejem, np. rzepakowym lub oliwą.

Dobrego białka pochodzenia zwierzęcego dostarczają ryby, ale tylko te morskie, głębinowe. Z diety obniżającej cholesterol, niestety, powinnaś usunąć śledzia, łososia, makrelę, tuńczyka. Świetnym źródłem tych kwasów są oleje (np. z pestek winogron, słonecznikowy), a także orzechy, ziarna i nasiona (dyni, słonecznika, sezamu). Sezam jest źródłem fitosteroli - substancji hamujących wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym. Lepiej więc na deser zamiast na ciasteczko skuś się np. na sezamki.

Białko zwierzęce zastąp roślinnym - najwięcej go w roślinach strączkowych (fasola, groch, soczewica, ciecierzyca). Są one również bogate w błonnik. Przekonaj się do soi i jej przetworów (np. ser tofu), która w 40 proc. składa się z wartościowego białka i obniża poziom złego cholesterolu.

Jadaj jak najwięcej warzyw - co najmniej 400 g dziennie, najlepiej w kilku porcjach. Dostarczają one cennego w walce z cholesterolem błonnika. Ale z owocami już uważaj, wiele z nich zawiera zbyt dużą dawkę cukru. Wyjątkiem są owoce w kolorze pomarańczowym, szczególnie grejpfruty, które powinnaś jadać codziennie




Ogranicz do minimum produkty pochodzenia zwierzęcego. Zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, które zwiększają poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów. Unikaj żółtek jajek, masła, podrobów (wątróbka, nerki, ozór, serce) - to rekordziści pod względem zawartości cholesterolu. Masło zastąp miękką margaryną, smalec olejem, np. rzepakowym lub oliwą.

Dobrego białka pochodzenia zwierzęcego dostarczają ryby, ale tylko te morskie, głębinowe. Z diety obniżającej cholesterol, niestety, powinnaś usunąć śledzia, łososia, makrelę, tuńczyka. Świetnym źródłem tych kwasów są oleje (np. z pestek winogron, słonecznikowy), a także orzechy, ziarna i nasiona (dyni, słonecznika, sezamu). Sezam jest źródłem fitosteroli - substancji hamujących wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym. Lepiej więc na deser zamiast na ciasteczko skuś się np. na sezamki.

Białko zwierzęce zastąp roślinnym - najwięcej go w roślinach strączkowych (fasola, groch, soczewica, ciecierzyca). Są one również bogate w błonnik. Przekonaj się do soi i jej przetworów (np. ser tofu), która w 40 proc. składa się z wartościowego białka i obniża poziom złego cholesterolu.

Jadaj jak najwięcej warzyw - co najmniej 400 g dziennie, najlepiej w kilku porcjach. Dostarczają one cennego w walce z cholesterolem błonnika. Ale z owocami już uważaj, wiele z nich zawiera zbyt dużą dawkę cukru. Wyjątkiem są owoce w kolorze pomarańczowym, szczególnie grejpfruty, które powinnaś jadać codziennie (co najmniej jeden).

» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

W diecie każdego człowieka powinny znajdować się białka tłuszcze i witaminy, w stosownych proporcjach. Jeśli chodzi o podejście metaboliczne, podkreśla ono istotę białek jako materiału budulcowego, a nie energetycznego, w związku z czym jako główne źródło energii traktuje się tłuszcze i węglowodany. Produkty białkowe nie są tak wydajne energetycznie.

W zależności od typu metabolicznego, menu poszczególnych typów wygląda następująco:

  • szybki spalacz – więcej tłuszczów, mniej węglowodanów (dieta niskowęglowodanowa), a więc żywienie oparte na mięsie, tłuszczach, także rybich, pewnej ilości węglowodanów pochodzących z warzyw; istotne witaminy: z grupy B, C i E, pierwiastki: wapń, cynk i jod;
  • wolny spalacz – więcej węglowodanów, mniej tłuszczów (dieta wysokowęglowodanowa), żywienie będzie przypominało wegetarianizm, ale z uwzględnieniem małej ilości białek pochodzenia zwierzęcego; istotne witaminy: z grupy B i C, minerały: magnez, potas i chrom;
  • mieszany – równe proporcje węglowodanów i tłuszczów (dieta zrównoważona), czyli sposób żywienia dosyć swobodny, można wybierać i przebierać w pokarmach z obu powyższych typów.
» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8


Próbowałam wielu preparatów. Wszystko pomaga na chwilę a potem się wraca do punktu wyjścia. Dla mnie najlepszą dieta jest owocowo- warzywna dr Ewy Dąbrowskiej. Warto spróbować bo oprócz odchudzania mozna się pozbyć wielu problemów zdrowotnych.

» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

Same kursy nie pomogą. Ludzie powinni po prostu zmienić nawyki żywieniowe. A o to jest bardzo trudno w tak zabieganych czasach jak nasze.


» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

Na początku należy zmienić nawyki żywieniowe, ponieważ rezygnacja z niektórych produktów pozytywnie wpływa na samopoczucie osób z refluksem. Nie oznacza to jednak, że osoby te są skazane na monotonną i nudną dietę. Wręcz przeciwnie, z zalecanych produktów można przyrządzić pyszne i sycące dania. Wprowadzenie w życie diety jest szczególnie istotne w przypadku osób, które – jak na przykład kobiety w ciąży – nie mogą stosować leczenia farmakologicznego. Zmiana sposobu odżywiania jest ważna także dla chorych, którym tradycyjne metody leczenia nie pomagają w zwalczeniu refluksu. Jakie produkty powinny znaleźć się w menu osób cierpiących na tę dolegliwość? Dozwolone, a wręcz wskazane są:

  • chude wędliny i mięsa (kurczak, indyk, cielęcina),
  • łuskany biały ryż, kasza manna i jęczmienna, kluski i makaron nitki,
  • chudy nabiał (twaróg, mleko, śmietana, jogurty, serki homogenizowane, kefir i białe serki),
  • buraki, gotowane ziemniaki, marchew, szpinak, kabaczki, szparagi, jabłka bez skórki, banany, morele, winogrona oraz kalafior,
  • chude ryby (pstrąg, dorsz i sandacz),
  • jaja na miękko, lekko ścięta jajecznica bez dodatku tłuszczu do smażenia,
  • używanie świeżej bazylii, oregano oraz przypraw ziołowych,
  • gotowanie na parze, pieczenie, duszenie i smażenie bez użycia tłuszczu,
  • masło i oleje roślinne,
  • picie wody mineralnej i herbat ziołowych,
  • łagodne przyprawy, a także cynamon, cukier i wanilia,
  • na deser niewielka porcja ciasta drożdżowego lub biszkoptowego, ewentualnie owocowe musy, galaretki i budynie.

» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

Można go stosować do wszystkich potraw. Zauważono 25% większy spadek wagi  u osób, które go spozywają. Dodatkowo, wprowadzenie do diety oleju lnianego przyspiesza wypróżnianie i reguluje układ trawienny.

Naprawdę warto go spożywać.

» przejdź do wątku

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8


Czy ktoś miał kontakt z tą oferującą pomoc panią. Jakoś nie jestem przekonana do takiej oferty. Musi w tym byc jakiś haczyk.

» przejdź do wątku