Dzisiaj jest: Środa, 26.06.2019 Imieniny: Jana i Pawła



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5845

Forum dyskusyjne


powrót
Wszystkie posty użytkownika jolasia201
jolasia201




Dołączyła: 24.08.2016
Posty: 6


Węglowodanów nie należy wykluczać, raczej zamienić je na te złożone, które powoli uwalniają energię, nie powodując skoków cukru we krwi i reakcji insulinowej trzustki, co pozwala kontrolować apetyt. Ryż brązowy, makaron razowy, produkty z pełnego przemiału, warzywa. Węglowodany dają nam energię, więc nie możemy ich całkiem wykluczyć.
» przejdź do wątku

jolasia201




Dołączyła: 24.08.2016
Posty: 6


Wszystko co syntetycznie pozyskiwane jest nie najlepszą formą, ani zamiennikiem tego co naturalnie występuje w naturze. Można słodzić miodem, aczkolwiek najlepszym zamiennikiem cukru jest stewia. Bardzo słodka, nie potrzeba jej zbyt wiele, by dodać słodyczy deserom.
» przejdź do wątku

jolasia201




Dołączyła: 24.08.2016
Posty: 6


Produkty o dużym indeksie glikemicznym (np. piwo, ziemniaki pieczone, frytki, chipsy, biała bagietka, marchewka gotowana, popcorn, arbuz, dynia itp.) są szybko trawione i wchłaniane w przewodzie pokarmowym. Dochodzi do gwałtownego zwiększenia glikemii poposiłkowej, gwałtownego wydzielania insuliny, a następnie szybkiego zmniejszenia się stężenia glukozy we krwi, co skutkuje zwiększeniem wydzielania glukagonu i zwiększeniem łaknienia.
» przejdź do wątku

jolasia201




Dołączyła: 24.08.2016
Posty: 6

Przede wszystkim kalorie są różnej jakości, możemy jeść mało i bardzo kalorycznie mieszcząc się w swoich normach (przemiana materii), aczkolwiek jeżeli to będzie mało wartościowe to będziemy siać spustoszenie w organizmie. Wiadomo każdemu zdarzy się mała wpadka w diecie, lekka nadwyżka kalorii, ale nasz organizm to spala. Białko jest ważne pod względem funkcji budulcowej, dlatego obowiązkowo musi być dostarczane w odpowiedniej ilości (1-2g na kilogram masy ciała). Węglowodany dają nam energię, więc także są potrzebne inaczej może brakować nam energii i witalności.

Ważne są tutaj proporcje, pilnując odpowiedniej ilości kalorii należy także pamiętać o ich jakości.

 

» przejdź do wątku

jolasia201




Dołączyła: 24.08.2016
Posty: 6

Trzeba pamiętać także, że składniki odżywcze z warzyw, owoców tracą również zawartości witamin pod wpływem stopnia przetworzenia produktu, czyli np gotowanie. Ponadto z roku na rok pogarszająca się jakość, ogromna ilość pestycydów, a także zanieczyszczone powietrze, gleba mają wpływ na przyswajalność tych witamin. Trzeba było zjeść danego produktu bardzo dużo, by odpowiednia dawka dotarła wartości dotarła do naszych komórek.
» przejdź do wątku

jolasia201




Dołączyła: 24.08.2016
Posty: 6

Hej! Mam na imię Jola, aktualnie studiuję w szkole wyższej im. Dietla w Krakowie na kierunku dietetyka. Z odżywianiem jestem związana od kilku lat odkąd okazało się, że mam liczne alergie pokarmowe i muszę uważać na to co jem. Z tego względu zgłębiam każdy możliwy temat z zakresu odżywiania i poszukuję nowych ciekawostek, dlatego trafiłam na to forum. Mimo rewelacyjnych studiów pragnę poszerzać horyzonty i ucząc się teorii chcę sprawdzać ją w praktyce. Witam wszystkich serdecznie i z przyjemnością będę zaglądać na portal.

» przejdź do wątku