Dzisiaj jest: Wtorek, 07.04.2020 Imieniny: Donata i Rufina



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5852

Forum dyskusyjne


powrót
Wszystkie posty użytkownika ramonesa
ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

To co w takim razie radzisz, tak aby spalać w jak największym stopniu tkanke tłuszczową, a nie białko i glukozę ? Jakie są dobry ćwiczenia, jakie złe. Czy czas też ma wpływ ?
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Kancerogen - czynnik rakotwórczy, karcynogen – czynnik, który powodując mutację materiału genetycznego, przyczynia się do rozwoju choroby nowotworowej.

Artykuł ze strony www.swiat-zdrowia.pl/diabetologia/artykul/kancerogeny-czaja-sie-wszedzie


Według jednego z czołowych brytyjskich naukowców, sir Richarda Dolla, 90 proc. wszystkich typów raka spowodowane jest wpływem środowiska. Czy istnieje sposób, żeby się ustrzec przed kancerogenami ?

Może to się wydać dziwne, ale wszyscy nosimy w sobie raka. Występuje on wtedy, gdy komórki zaczynają zachowywać się inaczej niż zwykle – rosną, mnożą się i rozprzestrzeniają. To jakby rewolucja w organizmie; grupa komórek przestaje harmonijnie współdziałać z całym organizmem. Wszyscy produkujemy komórki nowotworowe. Tak więc pojawiająca się od czasu do czasu zbuntowana komórka nie jest niczym niezwykłym. System odpornościowy osoby zdrowej izoluje i niszczy takich „przestępców”, zanim zaczną formować się ich skupiska.


W chorym organizmie system odpornościowy zostaje pokonany i nowotwór się rozprzestrzenia. Procesem funkcjonowania komórek kierują informacje zawarte w genach, a konkretnie budowa kwasu DNA (kwas dezoksyrybonukleinowy). Jeżeli jakaś substancja chemiczna zostanie wprowadzona do organizmu i zniszczy DNA, komórka może zacząć zachowywać się „źle” – dzieląc się i produkując nowe wadliwe komórki. Niektórzy z nas posiadają także uśpione geny, które, obudzone przez jakiś konkretny bodziec, mogą wywołać raka. Te nowotworowe geny nazywają się onkogeny i mogą być one aktywowane przez pewne niepożądane substancje chemiczne.


Jak unikać czynników kancerogennych?

Skoro jeszcze nie wiemy w pełni, jaki efekt może mieć oddziaływanie kombinacji łagodnych kancerogenów, czyli zewnętrznych czynników, które są zdolne do zwiększania częstości występowania nowotworów złośliwych, jedynym wyjściem jest taki styl życia, który zredukuje naszą ekspozycję na tak wiele rakotwórczych czynników. Poziom kancerogenów możemy ograniczyć m.in. przez odżywianie – należy wzmocnić system odpornościowy, stosując w swojej diecie odpowiednie dawki witamin.

• Witamina A pomaga utrzymać integralność przewodu pokarmowego, płuc i błony komórkowej, zapobiegając wtargnięciu obcych czynników do organizmu. Co więcej, witamina A i beta-karoten (w formie roślinnej) to potężne przeciwutleniacze: wiele obcych czynników produkuje wolne rodniki, stanowiące część ich układu obronnego. Makrofagi także produkują wolne rodniki do niszczenia napastników. Idealna dawka beta-karotenu to od 10 000 iu do 30 000 iu dziennie.

• Witamina B5, B6, B12 i kwas foliowy są również bardzo ważne dla naszej odporności.
Produkcja antyciał i funkcjonowanie limfocytów typu T zależą od witaminy B6. Idealna dawka dzienna to 5-10 mg. Dla witaminy B12 i kwasu foliowego to 100 mcg i odpowiednio 400 mcg kwasu foliowego.

• Kwas pantotenowy (wit. B5) pomaga makrofagom i naturalnym zabójcom w
wykonywaniu ich zadania. Idealna dawka to 10-10-20 mg dziennie.

• Witamina C jest najważniejszym składnikiem odgrywającym kilkanaście ról w procesie wzmacniania odporności – wśród nich znajduje się produkcja komórek typu T, które niszczą komórki nowotworowe. Podczas infekcji wirusowej nasycenie witaminą C zapobiega mnożeniu się wirusów. Zaleca się przyjmowanie do 1000 mg dziennie.

• Witamina E jest kolejną witaminą uniwersalną. Jej własności wzmacniania układu odpornościowego potęguje jednoczesne przyjmowanie selenu. Idealna dawka dzienna to od 100 do 200 mcg.

• Selen, magnez, miedź i cynk – wszystkie one biorą udział w procesie antyutleniania. Cynk jest istotny dla produkcji komórek odpornościowych, selen zaś wzmacnia odporność i współdziała z witaminą E. Idealna dawka dzienna to 100-200 mcg, a dla cynku z kolei 15-35 mg.

• Cysteina w organizmie zamienia się w glutation, który z kolei potrzebny jest makrofagom do produkcji limfocytów i błony komórkowej czerwonych krwinek. Dobrym źródłem cysteiny są: mięso, jajka, soja, ziarna, orzechy, cebula i czosnek.


Uwaga, chemia!

Poza wyżej wymienionymi składnikami diety należy mieć świadomość, że wiele zwykłych substancji, z którymi mamy do czynienia na co dzień, to zwykłe kancerogeny, tak więc należy przestrzegać pewnych reguł:

• W kuchni używaj pojemników ze szkła, papieru i drewna, nie z tworzyw sztucznych.

• Nie pal i unikaj spędzania czasu w towarzystwie palaczy.

• Starannie wybieraj kosmetyki, starając się wybrać te o najmniejszej zawartości chemii.

• Stosuj detergenty przyjazne środowisku.

• Unikaj przebywania na ostrym słońcu. Jeśli nie możesz, stosuj kremy z filtrem o zawartości faktora powyżej 7.

• Zamiast terapii wykorzystującej sztuczne hormony stosuj jej naturalne odpowiedniki.

• Prześwietleniom rentgenowskim poddawaj się tylko wtedy, jeśli jest to niezbędne.

• Stosuj naturalne alternatywy wszelkich lekarstw.
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

[quote:b118e89d7a="Pauulis"]* http://www.ilewazy.pl/ czyli fotograficzne przedstawienie wagi produktu bardzo pomocne przy liczeniu kaloryczności posiłków a do tego automatyczny przelicznik.

* http://www.ile-kalorii.pl/index.html - co prawda dość ubogie tabele, ale do tej pory tylko na tej stronie znalazłam zawartość fenyloalaminy w produktach.[/quote:b118e89d7a]

Fantastyczne stronki - zwłaszcza ta druga :up: i wcale nie jest uboga !
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Jeszcze to:

[URL=http://www.fitnessclub.pl/content/category/7/14/84/]www.fitnessclub.pl/content/category/7/14/84/[/URL]
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Jak to jest z tym alkoholem ? Niby 1 g alkoholu ma energię 7 kcal, ale jest róznica pomiędzy spożywającymi piwo i wódkę. Namiętni piwosze mają zazwyczaj "mięsień piwny", a pijący wódkę są zazwyczaj szczupli. Czy w spalaniu różnych rodzajów alkoholi są jakieś inne drogi spalania ?
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Pychota !!! Polecam
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Jeszcze to znalazłam, niestety bez witamin i minerałów

[URL=http://www.u.waw.pl/tabele-kaloryczne.html]www.u.waw.pl/tabele-kaloryczne.html[/URL]
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Dorzucam jeszcze to:

www.jedzdobrze.pl/tabele/1 (po polsku)

www.nal.usda.gov/fnic/foodcomp/search/ (po angielsku)
» przejdź do wątku

ramonesa




Skąd: Łódź
Dołączyła: 22.05.2009
Posty: 9

Dodam jeszcze to:

www.zdrowezywienie.yoyo.pl/table.php?page=btw
» przejdź do wątku