Dzisiaj jest: Sobota, 04.04.2020 Imieniny: Wacława i Izydora



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5852

Forum dyskusyjne

Forum - Cholesterol


  | 1 | 2 | 3 | 4 |   »

powrót

Cholesterol - fakty i mity

Kamila102




Dołączyła: 21.10.2014
Posty: 8

Ogranicz do minimum produkty pochodzenia zwierzęcego. Zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, które zwiększają poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów. Unikaj żółtek jajek, masła, podrobów (wątróbka, nerki, ozór, serce) - to rekordziści pod względem zawartości cholesterolu. Masło zastąp miękką margaryną, smalec olejem, np. rzepakowym lub oliwą.

Dobrego białka pochodzenia zwierzęcego dostarczają ryby, ale tylko te morskie, głębinowe. Z diety obniżającej cholesterol, niestety, powinnaś usunąć śledzia, łososia, makrelę, tuńczyka. Świetnym źródłem tych kwasów są oleje (np. z pestek winogron, słonecznikowy), a także orzechy, ziarna i nasiona (dyni, słonecznika, sezamu). Sezam jest źródłem fitosteroli - substancji hamujących wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym. Lepiej więc na deser zamiast na ciasteczko skuś się np. na sezamki.

Białko zwierzęce zastąp roślinnym - najwięcej go w roślinach strączkowych (fasola, groch, soczewica, ciecierzyca). Są one również bogate w błonnik. Przekonaj się do soi i jej przetworów (np. ser tofu), która w 40 proc. składa się z wartościowego białka i obniża poziom złego cholesterolu.

Jadaj jak najwięcej warzyw - co najmniej 400 g dziennie, najlepiej w kilku porcjach. Dostarczają one cennego w walce z cholesterolem błonnika. Ale z owocami już uważaj, wiele z nich zawiera zbyt dużą dawkę cukru. Wyjątkiem są owoce w kolorze pomarańczowym, szczególnie grejpfruty, które powinnaś jadać codziennie (co najmniej jeden).




Ogranicz do minimum produkty pochodzenia zwierzęcego. Zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, które zwiększają poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów. Unikaj żółtek jajek, masła, podrobów (wątróbka, nerki, ozór, serce) - to rekordziści pod względem zawartości cholesterolu. Masło zastąp miękką margaryną, smalec olejem, np. rzepakowym lub oliwą.

Dobrego białka pochodzenia zwierzęcego dostarczają ryby, ale tylko te morskie, głębinowe. Z diety obniżającej cholesterol, niestety, powinnaś usunąć śledzia, łososia, makrelę, tuńczyka. Świetnym źródłem tych kwasów są oleje (np. z pestek winogron, słonecznikowy), a także orzechy, ziarna i nasiona (dyni, słonecznika, sezamu). Sezam jest źródłem fitosteroli - substancji hamujących wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym. Lepiej więc na deser zamiast na ciasteczko skuś się np. na sezamki.

Białko zwierzęce zastąp roślinnym - najwięcej go w roślinach strączkowych (fasola, groch, soczewica, ciecierzyca). Są one również bogate w błonnik. Przekonaj się do soi i jej przetworów (np. ser tofu), która w 40 proc. składa się z wartościowego białka i obniża poziom złego cholesterolu.

Jadaj jak najwięcej warzyw - co najmniej 400 g dziennie, najlepiej w kilku porcjach. Dostarczają one cennego w walce z cholesterolem błonnika. Ale z owocami już uważaj, wiele z nich zawiera zbyt dużą dawkę cukru. Wyjątkiem są owoce w kolorze pomarańczowym, szczególnie grejpfruty, które powinnaś jadać codziennie




Ogranicz do minimum produkty pochodzenia zwierzęcego. Zawierają nasycone kwasy tłuszczowe, które zwiększają poziom cholesterolu LDL i trójglicerydów. Unikaj żółtek jajek, masła, podrobów (wątróbka, nerki, ozór, serce) - to rekordziści pod względem zawartości cholesterolu. Masło zastąp miękką margaryną, smalec olejem, np. rzepakowym lub oliwą.

Dobrego białka pochodzenia zwierzęcego dostarczają ryby, ale tylko te morskie, głębinowe. Z diety obniżającej cholesterol, niestety, powinnaś usunąć śledzia, łososia, makrelę, tuńczyka. Świetnym źródłem tych kwasów są oleje (np. z pestek winogron, słonecznikowy), a także orzechy, ziarna i nasiona (dyni, słonecznika, sezamu). Sezam jest źródłem fitosteroli - substancji hamujących wchłanianie cholesterolu LDL w przewodzie pokarmowym. Lepiej więc na deser zamiast na ciasteczko skuś się np. na sezamki.

Białko zwierzęce zastąp roślinnym - najwięcej go w roślinach strączkowych (fasola, groch, soczewica, ciecierzyca). Są one również bogate w błonnik. Przekonaj się do soi i jej przetworów (np. ser tofu), która w 40 proc. składa się z wartościowego białka i obniża poziom złego cholesterolu.

Jadaj jak najwięcej warzyw - co najmniej 400 g dziennie, najlepiej w kilku porcjach. Dostarczają one cennego w walce z cholesterolem błonnika. Ale z owocami już uważaj, wiele z nich zawiera zbyt dużą dawkę cukru. Wyjątkiem są owoce w kolorze pomarańczowym, szczególnie grejpfruty, które powinnaś jadać codziennie (co najmniej jeden).


QurellaDeMon




Dołączyła: 27.03.2015
Posty: 9


Jest tutaj wspomniane o witaminie A, ostatnio został u mnie wykryty jej nie dobór. Jak mogę naturalnie zakryć te "luke" w moim organizmie ? Zależy mi na produktach, które mają wysoką przyswajalność. Nie chce męczyć się chemią, więc suplementy mnie nie interesują. 
Włoska kawa, potrawy o zapachu luksusu, to wszystko w hollywoodzkim klimacie. Love PodPapugami!

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 402

Przepisy: 32

Pomogła: 22



Unikaj suplementacji sztuczną witaminą A, istnieją spore dowody na to, że syntetyczna witamina jest rakotwórcza. Jeśli chcesz uzupełnić niedobór to jeśli chodzi o produkty zwierzęce to: wątróbka na wszelkie sposoby, pasztety podrobowe (wbrew obiegowej opinii do takich wyrobów nie można "wkładać" śmieci, tłuste ryby morskie, a z produktów roślinnych to te bogate w beta karoten, w formie surówek ale z dodatkiem olejów (tłoczonych na zimno) lub duszonych z dodatkiem tłuszczów przeznaczonych do smażenia i duszenia czyli smalcu, masła klarowanego i oliwy - taka kombinacja daje lepszą przyswajalność  - a więc: marchew, dynia, jarmuż, szpinak, sałata, natka pietruszki, rzeżucha, botwinka oraz z owoców morele, grejpfruty.

Nie polecam tranu, bo chyba każdy ma syntetyczną witaminę A.

QurellaDeMon napisał/a:
Jest tutaj wspomniane o witaminie A, ostatnio został u mnie wykryty jej nie dobór.

Przemko




Skąd: Wrocław
Dołączył: 08.04.2012
Posty: 70


Jest cholesterol dobry i jest zły. Ten szkodliwy to jest rafinowany. Czyli taki wykorzystywany do frytek, kilkukrotnie przetworzony.  

Dobry cholesterol znajdziesz w: oleju z ryżu, oliwek, kokosowym, awokado, lnianym. 

Najlepszy do smażenia jest olej kokosowy. W reszcie olejów nie zaleca się smażenia. Mogą one zaszkodzić. 

Cholesterol jest potrzebny naszemu organizmowi. Ponieważ jak wyszło w badaniach ludzie chorzy mieli podwyższony jego poziom. Dlaczego? Bo brał on udział w procesie wytwarzania substancji zwalczających bakterie i wirusy. 

Chodzi tylko o to by przerzucić się na zdrowe tłuszcze. Żeby nie jeść ryb (bo mają rtęć) warto zacząć jeść orzechy włoskie i pić olej lniany. Dzięki temu omega-3 i 6 zostaną uzupełnione. Ryby nie muszą już zakwaszać twojego organizmu...:) 
http://expertdiet.pl - Jak Fantastycznie Byłoby Spać 2 Godziny Krócej I Mieć Energię Na Cały Dzień? Recepta Na 2x Silniejszą Odporność I Efektywną Regeneracje Organizmu. Kiedy Będziesz Gotowy Poznać Sekret Czytaj Dalej.

Mikki




Dołączył: 06.11.2015
Posty: 3


napisał/a:

 

 Od dawna staram się uważać na cholesterol dlatego każda strona, która jest poświęcona zdrowemu odżywianiu jest na mojej liście zakładek, ale ostatnio przeczytałam, że wbrew powszechnej opinii masło jest dużo zdrowszym tłuszczem niż margaryna roślinna, i troszkę mnie to zbiło z tropu będąc szczerą...


batat




Dołączył: 23.11.2015
Posty: 1


Co do nadmiaru cholesterolu w jajkach to udowodniono już, że to mit. Oczywiście nie ma co przesadzać i zajadać nie wiadomo ile jajek, ale uznaje się, że tygodniowa bezpieczna dla organizmu ilość jaj wynosi 10. Ja bardzo polecam jajka, w końcu nie bez przyczyny nazywane są superfoods. Mają w sobie wiele niezbędnych dla organizmu składników, dlatego głupotą jest całkowite rezygnowanie z jajek w obawie przed podwyższonym cholesterolem. Warto też pamiętać, że nie wszystkie jajka są takie same - te z marketów często pochodzą z niepewnego źródła albo od kur faszerowanych jakimiś antybiotykami. Dlatego polecam wybierać jajka prosto z fermy, wtedy mamy pewność, że nie szkodzimy sobie. No i takie jajka mają duuużo lepszy smak :) pewnie w każdym mieście znajdzie się warta uwagi ferma, ja gorąco polecam fermę Brychcy (fermabrychcy.pl). Mają pyszne i zdrowe jajka, a na swojej stronie przedstawiają wiele ciekawych przepisów na dania jajeczne. Podsumowując - nie bójmy się jeść jajka! :D

Egimyr




Skąd: Poznań
Dołączył: 21.02.2020
Posty: 1

Cholesterol to dość ciężka sprawa, lepiej zawsze robić regularne badania.


  | 1 | 2 | 3 | 4 |   »