Dzisiaj jest: Wtorek, 15.10.2019 Imieniny: Teresy i Jadwigi



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Forum dyskusyjne

Forum - Kalorie


«   | 1 | 2 | 3 |  

powrót

obliczanie kaloryczności potraw

maathildaa




Skąd: Holandia
Dołączyła: 14.01.2010
Posty: 19

Hmm... tak się zastanawiam, czy ja dobrze liczę kalorie. Oczywiście nie ma problemu z obliczaniem kaloryczności prostych posiłków, przy których nie przetwarza się produktów i wystarczy sobie wszystko pododawać, ale nie wiem do końca jak to jest z potrawami wymagającymi obróbki.

Np. jeśli smażę sobie kawałek mięcha, to wystarczy jeśli dodam kaloryczność mięsa i tłuszczu, na którym jest smażone? Czy może kaloryczność mięsa wzrasta w procesie smażenia jakoś sama z siebie i oprócz kalorii tłuszczu trzeba przemnożyć to jeszcze przez jakiś współczynnik? Podobnie z gotowaniem. Czy jeśli coś gotuje się zupę, to wystarczy zsumować wartości kaloryczne poszczególnych składników, czy to się jakoś inaczej oblicza?
Szukałam informacji na ten temat, ale jest są bardzo szczątkowe i dotyczą głównie obliczania kaloryczności posiłków na zasadzie sumowania, co nie do końca mnie przekonuje...
Życie bez muzyki byłoby błędem.
http://mathildaa.blox.pl

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 395

Przepisy: 30

Pomogła: 21


Wystarczy, że dodasz kaloryczność mięsa i tłuszczu i będzie to prawidłowe obliczenie, pod warunkiem, że z patelni zbierzesz całe usmażone mięso łącznie z tłuszczem. Podczas obróbki termicznej zmienia się zawartość witamin, niektórych składników mineralnych, które migrują, zmienia się strawność, przyswajalność niektórych składników.

TylkoZdrowie




Dołączyła: 05.07.2010
Posty: 36

Mnie rzadko zdarza się obliczac kalorycznosc moich potraw;) Przewaznie jem co popadnie;/ wiem to zły nawyk :roll:
www.TylkoZdrowie.com - kosmetyki,suplementy.

d3eeex




Skąd: Choszczno
Dołączył: 28.11.2010
Posty: 25

TylkoZdrowie napisał/a:

Przewaznie jem co popadnie;/ wiem to zły nawyk :roll:

Zależy na czym Ci zależy. Np. podczas budowania masy też jem byle co i oczywiście to co dieta wyznacza. Ale ogolnie jestem ektomofikiem i nic mi nie szkodziło.
Najciekawsze zupy na obiad. By czuć się lepiej należy dbać od zdrowe odżywianie. Zobacz też jak wygląda dieta w ciąży.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 395

Przepisy: 30

Pomogła: 21


Jeśli je się według zasady: jedzenie sztuccami, nie picie w trakcie jedzenie, długie przeżuwanie i dokładnie gryzienie pokarmu (czyli generalnie długie jedzenie - celebracja posiłku) to obliczanie kaloryczności spada na drugi plan, po prostu zje sie mniej (według mnie nawet 1/4 mniej). Sygnał do mózgu do ośrodka sytosci biegnie ok. 10 minut, tak więc jedzenie ponad 20 minutowe jest lepsze niz liczenie kalorii ;-)

MichałW




Dołączyła: 19.02.2011
Posty: 28

W tabelach, gdzie podawana jest kaloryczność różnych produktów zawsze jest brany pod uwagę sposób ich przyrządzania.

Inna będzie kaloryczność da mięsa gotowanego na parze i i smażonego. Różnica będzie duża ;) No i po co dodawać kcal mięsa i tłuszczu? Znajdź tabelę dla mięsa smażonego...

Nie mówiąc już oczywiście o tym, że smażenie samo z siebie jest niezdrowe.
Darmowy kurs, na temat jak i co jeść, aby cieszyć się zdrowiem
Wszystko o GMO Genetycznie Modyfikowanej Żywności

eurobrokers




Dołączyła: 14.03.2012
Posty: 1

Zasada jest tak, że należy brać kaloryczność produktów przed obróbką termiczną. Ogólnie zrezygnuj ze smażenia, które nie tylko utrudnia odchudzanie, ale również - szczególnie jeżeli smaży się na złym oleju, albo złej patelni - kancerogenne. Polecam grille elektryczne, albo patelnie grillowe, które umożliwiają obróbkę bez grama tłuszczu

ultrafiolka




Dołączyła: 28.02.2012
Posty: 2

kiedyś prubowałam liczyć kalorie. nie żeby się nawet jakoś specjalnie odchudzić, bo udało mi się już wcześniej schudnąć, ale tak żeby po prostu zobaczyć, czy to w ogule możliwe. no i powiem wam ze to starsznie dużo czasu trzeba na to miec. już mniejsza o dodawanie tego wszystkie do siebie i ogarnianiae biląsu a;e zwyczajnie szkoda zycia na to. lepiej przyjać chyba jakies prostrze zasady, nie ze od razu MŻ, al e np. nie łączenia jakkichs prodókótw czy cos, no nie?

Szynol




Dołączył: 15.02.2013
Posty: 10


Jak się mniej więcej ogarnie, ile kalorii mają w sumie ejdzone przez nas posiłku, to juz potem z górki i sama wiedza, ile kalorii ma grillowane mięso z warzywami, a ile posiłek z mrożonki, ustawia nas i wybieramy to, co zdrowsze.

Przemko




Skąd: Wrocław
Dołączył: 08.04.2012
Posty: 70


Chce tylko zaznaczyć tutaj że nie tylko kcal się liczą. Najważniejsze jest patrzeć ile białka, węglowodanów i tłuszczów ma posiłek a nie tylko kcal. Jeżeli zjemy np. 800 kcal które składa się tylko z węglowodanów to nie mamy się co martwić że pójdzie nam to w tkankę tłuszczową. Ta energia zostanie od razu wykorzystana do "naprawy" naszego organizmu i ciała. Jak np. po treningowa odbudowa tkanek mięśniowych. 

Jak zjecie odmrażane frytki których porcja zawiera 650kcal to są to bezwartościowe kcal. Organizm taki pokarm od razu odłoży w tłuszcz. Tak samo organizm robi jak człowiek je mięsa. Człowiek jest roślinożercą ponieważ jego jelito jest za długie. Za nim mięso zostanie strawione ono już zgnije w naszym żołądku. Einstein już nawet twierdził że człowiek jest roślinożercą. :) 
http://expertdiet.pl - Jak Fantastycznie Byłoby Spać 2 Godziny Krócej I Mieć Energię Na Cały Dzień? Recepta Na 2x Silniejszą Odporność I Efektywną Regeneracje Organizmu. Kiedy Będziesz Gotowy Poznać Sekret Czytaj Dalej.

«   | 1 | 2 | 3 |