Dzisiaj jest: Poniedziałek, 24.02.2020 Imieniny: Macieja i Bogusza



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5851

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności



powrót

Tłuszcze

Bella




Dołączyła: 26.06.2012
Posty: 9

Hej :) mam pytania,
- Masło czy margaryna?
- Dodatkowo, który olej uważacie za najbardziej zdrowy? Czy uważacie, że jest nim oliwa z - oliwek, czy może olej rzepakowy, czy jakiś inny i dlaczego?
- Gdzie można kupić dobry olej i jak się mniej więcej kształtują jego ceny?
- Czy uważacie, że zmiana nawyków żywieniowych pod tym kątem jest ważna i jak to wpływa na zdrowie?

Może ktoś się bardziej interesował tym tematem i mógłby coś ciekawego powiedzieć? :)

Kruszynka




Skąd: Zamość
Dołączyła: 22.01.2010
Posty: 55

Przepisy: 21


- masło
- oliwa z oliwek OK (ale tłoczona na zimno), zdrowe oleje to oleje tłoczone na zimno: rzepakowy, lniany, z pestek winogron, konopny - ale one do smażenia nie nadają się w żadnym wypadku, do smażenia to według ostatnich informacji tylko masło klarowane, smalec lub ewentualnie oliwa z oliwek
- dobrą oliwę z oliwek mozna kupić praktycznie wszędzie, natomiast tłoczone na zimno mają krótki termin przydatności do 3 m-cy, ze względu na zawartość podatnych na utlenianie kwasów omega 3, trzeba je kupować bezpośrednio przez sklepy internetowe o ile to mozliwe producentów a nie pośredników i trzymać z dala od światła i wysokiej temperatury w lodówce.
- oczywiście wpływa to na zdrowie, bo lepiej odżywiać organizm niż go zaśmiecać szkodliwymi pokarmami
The Truth Is Out There

JoannaChudzicka




Dołączyła: 06.09.2012
Posty: 5

Bella napisał/a:

Hej :) mam pytania,
- Masło czy margaryna?
- Dodatkowo, który olej uważacie za najbardziej zdrowy? Czy uważacie, że jest nim oliwa z - oliwek, czy może olej rzepakowy, czy jakiś inny i dlaczego?
- Gdzie można kupić dobry olej i jak się mniej więcej kształtują jego ceny?
- Czy uważacie, że zmiana nawyków żywieniowych pod tym kątem jest ważna i jak to wpływa na zdrowie?

Może ktoś się bardziej interesował tym tematem i mógłby coś ciekawego powiedzieć? :)


Witam serdecznie,

Po skończeniu 7 roku życia, do kanapek zalecane jest stosowanie margaryny wysokiej jakości. Masło to źródło nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu, które w diecie dorosłego człowieka występują najczęściej w nadmiarze.

Praktycznie wszystkie oleje są zdrowe. Są to źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych i uważa się je za "dobre tłuszcze" Różnią zawartością kwasów jednonienasyconych oraz popularnych kwasów omega - 3 i omega -6. Oliwa z oliwek extra vergine, tłoczona na zimno i wysokiej jakości jest bardzo cennym składnikiem diety, jednak nadaje się wyłącznie do używania na zimno. Polecam dodawanie jej do sałatek, surówek, czy nawet jako zamiennik margaryny. Do smażenia w zupełności wystarcza olej rzepakowy, ale można wypróbować również olej z pestek winogron.

No i ostatni punkt. Zmiana nawyków żywieniowych pod tym kątem jest niezwykle ważna. w naszym kraju poziom wiedzy dotyczą odżywiania nie jest wysoki, a przecież to co jemy ma kolosalne znaczenie dla naszego zdrowia. Przykładowo, nadmiar masła będzie sprzyjał podwyższonemu stężeniu cholesterolu we krwi, a stosowanie złych olejów do smażenia powoduje powstawanie substancji rakotwórczych.

Pozdrawiam
Joanna Chudzicka - specjalista dietetyk z firmy Mapa Zdrowia
Skuteczny na zaparcia i oczyszczanie jelit - błonnik!
Leczenie wątroby i nie tylko - serwis o wątrobie

aresa




Dołączyła: 12.11.2012
Posty: 32

moim zdaniem od czasu do czasu można jeść i margarynę i masło,kto co lubi i kogo na co stać,ważne jest tylko by zachować we wszystkim umiar i zdrowy rosądek,to wszystko,nie trzeba żadnej filozofii tu wprowadzać.
Szukasz hostessy ??

politia




Dołączyła: 19.12.2011
Posty: 120


Masła ani margaryny nie używam wcale, a jeśli chodzi o olej to wybieram rzepakowy, ponieważ ma najlepszy skład tłuszczowy i jak wykazują badania - jest najzdrowszy spośród olejów.

dylsien




Ostrzeżenia: 1
Dołączyła: 06.06.2013
Posty: 17

Ja używam oleju rzepakowego. Jest genialny w smaku i zdrowy.

politia




Dołączyła: 19.12.2011
Posty: 120


dylsien domyślam się, że piszesz o oleju tłoczonym na zimno, bo ten rafinowany, dobrej jakości nie ma smaku wcale :)

dylsien




Ostrzeżenia: 1
Dołączyła: 06.06.2013
Posty: 17


politia napisał/a:

dylsien domyślam się, że piszesz o oleju tłoczonym na zimno, bo ten rafinowany, dobrej jakości nie ma smaku wcale )

 

 Tak o tłoczonym na zimno.


Ania4562




Skąd: Szczecin
Dołączyła: 15.10.2013
Posty: 6


Olej lniany jest najlepszy:
Olej lniany polecany jest szczególnie jako dodatek do sałatek, surówek, ryb, kasz, ziemniaków, serów oraz wszelkich innych dań.

Zewnętrznie polecany jako dobry środek przy suchości skóry, alergiach skórnych, oparzeniach, odleżynach oraz zaczerwienieniach. Tłuszcze nasycone

Nie zawiera żadnych dodatków (witamin i przeciwutleniaczy) i substancji konserwujących, dlatego jego okres przydatności do spozycia jest dość krótki (4 miesiące od tłoczenia).

Produkt posiada certyfikat ekologiczny. 


Wartość energetyczna100 ml oleju: 3404 kJ|(828kcal)
Probolan 50
Wartość odżywcza 100 ml:
Białko - 0 g
Węglowodany - 0 g
Tłuszcz ogółem - 92 g
w tym: - kwasów nasyconych 9 g
- kwasów jednonienasyconych 21,49 g
- kwasów wielonienasyconych 66,62 g
w tym: - z rodziny n 3,
w tym kwas alfa linolenowy- 52,23g
Cholesterol - 0 mg
Błonnik - 0 g
Sód - 0 g
Witamina E - 20 mg

Termin przydatnosci do spożycia: 4 miesiące od daty tłoczenia