Dzisiaj jest: Wtorek, 17.09.2019 Imieniny: Justyna i Franciszki



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności


«   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |  

powrót

Niedobór Magnezu

michal9o90




Dołączył: 16.12.2012
Posty: 1

Witam, wiem, że pewnie taki temat był, albo powinienem poszukać sobie odpowiedzi na forum, ale szczerze powiem, że nie mam na to czasu, kilka godzin przeszukiwać czytac itp, Chcę tylko krótkiej jasnej odpowiedzi, bo się kompletnie na tym nie znam.

Otóż, jestem w 100% przekonany, że mam niedobór magnezu i pewnie nie tylko, czemu tak sądzę, ponieważ jestem wiecznie zmęczony, wstaję zmęczony, przy ćwiczeniach drżą mi mięśnie, powodem tego jest na pewno moje niewyspanie, zamiast chodzić spać o 22, to minimum jest to północ a przez ostatnie lata to była często 2 lub 3 w nocy. Kiedyś tak mogłem, ale teraz czuję się tragicznie, zauważyłem, też, że często nie mogę sobie przypomnieć czegoś, nagle wylatuje mi z głowy, jak miała np. na imię ciotka z dalszej rodziny i takie tam. Nie jest to normalne. Dlatego proszę o w miare prostą odpowiedź co robić, co kupić, co jeść, tylko prosze nei męczcie mnie dyskusjami, na co wpływa magnez, wapń itd. Dodam, też, że siedzę dużo przed komputerem.

jedynie co przeczytałem to ten ciekawy tekst http://www.nerwica.vegie.pl/niedobor_magnezu.html

I pisze, żeby nie przesadzić z witaminą B6, oraz, żeby jakoś uzupełniać wapń, bo magnez może go wypłukać, także proszę serdecznie forumowiczów o pomoc i jakieś proste konkretne wskazówki co robić :D Będę bardzo wdzięczny.

PS: Dodam tylko, ze problemy największe się zaczęły po obozie tanecznym, 8 godzin treningów dziennie przez 2 tygodnie, ale minęło już półtora roku, do tego już nei tańczę, bo się nabawiłem, chondramalacji kolana, zresztą od dziecka mi pykały kolana :D

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 394

Przepisy: 30

Pomogła: 21


Suplementacja:
Suplementować Slow Mag ale bez B6. Dwa razy dziennie - rano 4 tabletki na czczo popijane wodą, co najmniej 30 minut przed śniadaniem, wieczorem co najmniej 1 godzinę (a najlepiej co najmniej 2 godziny) po ostatnim posiłkiem, popić wodą.
Dodatkowo po obiadku 1 tabletka kompleks witamin z grupy B (B compositium). Z suplementacji to tyle.

Dieta:
Jak najmniej słodyczy, soków i innych prostych węglowodanów. Co jest dobrym źródłem magnezu: kasza gryczana, banany, pestki dynii, słonecznik, migdały, biała fasola, groch, orzechy laskowe, kakao (ale gorzkie - nie słodkie rozpuszczone w wodzie, bez mleka i cukru, na ciepło da się wypić ;-) ), gorzka czekolada najlepiej taka co najmniej 90%.

O wapń się nie martw. Wapń jest tak gdzie jest magnez.

Jeśli po miesiącu nie będzie poprawy to pomyślimy co dalej.

Szynol




Dołączył: 15.02.2013
Posty: 10


Moim zdaniem to nie tylko niedobór magnzeu, może warto byłoby zrobić kompleksowe badania?

kika1985




Skąd: Gdańsk
Dołączyła: 28.09.2013
Posty: 35


Magnez w jakiej dawca? Nie znalazłam żadnej informacji. W aptece jest dostępnych wiele preparatów z magnezem, który wybrać, i ile tabletek dziennie (więcej niż zaleca producent?)? Ile miligramów?

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 394

Przepisy: 30

Pomogła: 21





kika1985 napisał/a:
Magnez w jakiej dawca?

Raczej dawka jest mniej istotna niż jakość i sposób przyjmowania magnezu. Przeczytaj to co napisałam wyżej. W Slow-Magu jest zawarty chlorek magnezu.

Reklamowane w ostatnim czasie chelaty też wydają się być dobre, jednak stawiałabym  je na drugim miejscu za chlorkiem. Niestety zarówno i Slow - mag jak i chelaty są drogie. Jest na to rada. Na aukcjach internetowych można kupić farmaceutyczny chlorek magnezu. Wychodzi bardzo tani. Jak go "przyrządzić" i dawkować to temat inny post. Jeśli będziesz zdecydowana to opiszę Ci swój sposób.


kika1985




Skąd: Gdańsk
Dołączyła: 28.09.2013
Posty: 35


Jestem zdecydowana, proszę o opis, a ile czasu trwa suplementacja? I czy towarzyszą jej jakiekolwiek "nieprzyjemne doznania"? Niestety, mam dość wrażliwy żołądek

maithly




Dołączył: 24.12.2013
Posty: 1


Ogólnie rzecz biorąc, przyczyny niedoboru magnezu ująć można w czterech kategoriach: 1. Niedostateczny dowóz,
MAITHLY

Celine




Skąd: Elbląg
Dołączyła: 01.04.2009
Posty: 90

Przepisy: 26





maithly napisał/a:
Ogólnie rzecz biorąc, przyczyny niedoboru magnezu ująć można w czterech kategoriach: 1. Niedostateczny dowóz,

A pozostałe trzy ?

NutriAdvicerka napisał/a:
Jak go "przyrządzić" i dawkować to temat inny post. Jeśli będziesz zdecydowana to opiszę Ci swój sposób.
Mogłabyś rozwinąć temat, też jestem ciekawa sposobu.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 394

Przepisy: 30

Pomogła: 21




kika1985 napisał/a:
Jestem zdecydowana, proszę o opis, a ile czasu trwa suplementacja? I czy towarzyszą jej jakiekolwiek "nieprzyjemne doznania"? Niestety, mam dość wrażliwy żołądek

Celine napisał/a:
Mogłabyś rozwinąć temat, też jestem ciekawa sposobu.
Dostałam informację, że w styczniu na portalu ukaże się artykuł na temat suplementacji magnezem. Kika jeśli masz wrażliwy żołądek to trzeba przyjmować magnez w mniejszych ilościach, ale częściej. Magnez generalnie nie powinien powodować nieprzyjemności ze strony żołądka, bardziej w przypadku nadmiaru ze strony jelit.

Tanita




Dołączyła: 23.01.2014
Posty: 8


Ja tam wolę naturalne metody, typu czekolad czy kakao, tam jest mnóstwo magnezu i przyjemniejsze w "odbiorze"

«   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |