Dzisiaj jest: Piątek, 26.04.2019 Imieniny: Marii i Marcelego



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5843

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności



powrót

Magnez suplement - skład chemiczny

masseur




Dołączył: 28.02.2018
Posty: 30

Cześć. Udałem się dzisiaj do apteki celem kupienia sobie magnezu, aby uzupełniać jego ewentualne braki w organizmie. Chciałem kupić Maglek B6 , ale nie było w aptece, więc Pan sprzedał mi Magvit B6. Ten drugi zdaje się mieć dużo więcej chemii w składzie. Pytanie na ile może ona zagrozić. Myślicie, że mogę i powinienem na spokojnie brać, czy wyrzucić?

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 392

Przepisy: 28

Pomogła: 21



Jak już kupiłeś to bierz. Zarówno jeden i drugi suplement zawiera kilka składników, które nie mają dobrego PR. Generalnie większość ludzi ma niedobór lub spory niedobór magnezu. Magnez jest pierwiastkiem bardzo trudnym do suplementacji i potrzeba dużo czasu i dużych dawek aby przywrócić właściwy poziom - więc "zabawę" z opisanymi przez Ciebie suplementami uważam za drogą, nie do końca czystą chemicznie i nie wystarczającą do uzupełnieniu poziomu. Poczytaj sobie na naszym wortalu Jak suplementować tanio i skutecznie magnez

masseur




Dołączył: 28.02.2018
Posty: 30



1. Kąpiel magnezowa jest ciekawą opcją, ale czasochłonną, więc robienie jej częściej niż raz w tygodniu raczej odpada, a taka rzadka kąpiel raczej nie ma większego sensu, nie? D

2. Zaciekawiła mnie za to opcja z oliwą magnezową pod pachę. Tylko mam jedną uwagę. Tam jest napisane, że można ją wykorzystać jako antyperspirant. Nie powinno być tam użyte słowo "dezodorant" ? Antyperspirant blokuje wydzielanie się potu, a dezodorant po prostu neutralizuje brzydki zapach, ale nie hamuje wydzielania się potu. I czy tę oliwę trzeba wcierać, czy wystarczy psiknąć? A jeśli będę wcierał to powinienem umyć po tym ręce?

3. Czy chlorek magnezu mogę rozpuścić w 1,5-litrowej butelce z wodą mineralną i po prostu pić z niej codziennie po 200 ml, a resztę odstawić na później? Nie musiałbym wówczas codziennie przygotowywać tej mikstury, co byłoby wygodniejsze, tym bardziej, że wodę wolę pić bezpośrednio z butelki, więc nie musiałbym też brudzić szklanek P

 

4. Rozumiem, że poza tą suplementacją powinienem też włączać do diety produkty zawierające dużą ilość magnezu? Z tego co wyczytałem w artykule bardzo bogate w ten pierwiastek są otręby pszenne. Tylko czy, aby przypadkiem nie mają one dużej ilości kwasu fitynowego i fosforu, które zablokują wchłanianie magnezu?

5. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że im więcej jakiś produkt (zbożowy) ma minerałów, tym też więcej kwasu fitynowego. Więc jaki jest sens sięgać po produkty pełnoziarniste? Wprawdzie mają one więcej minerałów, ale też więcej kwasu fitynowego, więc czy koniec końców nie wychodzi na to samo?

 

 


NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 392

Przepisy: 28

Pomogła: 21



1. Ma, ponieważ transdermalnie organizm za każdym razem i nie musi to być systematycznie "zaciągnie" dużo magnezu. To trzeba traktować jako dodatek.

2. Jeśli się wetrze to szybciej wyschnie, ręce lepiej umyć, bo oliwa daje tłustość.

Ta neutralizacja jest tylko chwilowa, potem efekt jest słaby, bo bakterie odpowiedzialne za zapach robią swoją. Chlorek magnezu oprócz suplementacji :) jest antybakteryjny i suma sumarum spełnia lepiej rolę niż kosmetyki. O chemii występującej w niej nie wspomnę.

3. Tak oczywiście. Tylko abyś nie pomyliłem dawek, bo efekt przeczyszczenia może być dość mocny. Chlorek jest gorzkawy i nie dobry, więc lepiej dodać go do wody gazowanej (jak to jest spotykane w wodach mineralnych w krajach post radzieckich lub pić z ciepłą wodą.

4.  Tak. Jak najwięcej takich produktów. Otręby oczywiście mają kwas fitynowy ale są dobrym źródłem. Tak czy inaczej trzeba urozmaicać produkty będące dobrym źródłem magnezu.

5. Bilans będzie na korzyść magnezu, więc jest sens. Ponadto nie wolno patrzeć tylko na magnez. Jeśli sięgasz po chleb razowy na zakwasie (nie z zakwasem), czyli chleb, który jest pachnący kwasem, przez wiele dni zachowuje świeżość i jest relatywnie ciężki to kwas fitynowy jest w nim w bardzo dużym stopniu inaktywowany.


masseur




Dołączył: 28.02.2018
Posty: 30


Dziękuję. :)

5. Rozumiem, że z fosforem w otrębach pszennych jest podobnie? Tzn. pomimo dużej ilości fosforu (więcej niż magnezu), który w dużych ilościach blokuje wchłanianie innych minerałów, bilans magnezu i innych cennych pierwiastków i tak wyjdzie korzystnie?

Zastanawiam się jeszcze które otręby są najzdrowsze, ale podejrzewam, że prawidłowa odpowiedź, to wszystkie i najlepiej urozmaicać. :D


NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 392

Przepisy: 28

Pomogła: 21



Z fosforem, wapniem, cynkiem. Można "przeprowadzić" reakcję pomiędzy kwasem fitynowym a produktami mlecznymi (np. jogurtem naturalnym) i powstaną wtedy fityniany.

Z otrębów stawiam na otręby owsiane, ale oczywiście inne też.


Adam Slownik




Skąd: Warszawa / Kalisz
Dołączył: 17.06.2015
Posty: 245


Bez obaw. Wiele suplementów codziennego stosowania zawiera np. różnego rodzaju wypełniacze. Bardzo często przekłada się to na różnice w cenie pomiędzy wieloma produktami. Problem może pojawiać się wtedy, gdy suplementujemy się regularnie przez lata, sporą ilością niezbędnych składników, które niestety są zanieczyszczone. Wtedy można mówić o efekcie skali. Pozdrawiam
Doradzę w zdrowej suplementacji http://sklep.kenayag.com.pl