Dzisiaj jest: Piątek, 15.11.2019 Imieniny: Alberta i Leopolda



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849

Forum dyskusyjne

Forum - Fitness


«   | 1 | 2 |  

powrót

ćwiczenia na kręgosłup

Jolkaaa




Dołączyła: 18.05.2011
Posty: 7

Witajcie,

mam pytanie, czy znacie jakieś dobre ćwiczenia wzmacniające kręgosłup? Jeśli ktoś ma problemy z kręgosłupem, bóle w dolnej części oraz skrócony dysk ze względu na skrzywioną miednicę, to jaki sport może uprawiać? Bieganie, pływanie bądź kickboxing wchodzi w grę?

Będę wdzięczna za odpowiedzi.

greg69




Skąd: siedlce
Dołączył: 16.04.2009
Posty: 13

Pomógł: 1


Polecam najbardziej pływanie. Kraul i styl grzbietowy. Unikaj żabki. Pomocne taż są tradycyjne pompki.

carmen




Dołączyła: 21.01.2010
Posty: 10

Pływanie, z całą pewnością. Dobre są też takie ćwiczenia na rozluźnienie mięśni krzyżowych: kładziesz się na bzuchu i podnosisz tułów na rękach, pilnując, by miednica przylegała do podłoża i głowa była w gorze- najlepiej patrzeć na sufit, zadzierać ją. Mnie te ćwiczenia pomogły zredukować bóle.
Pozdrowienia:)

edek123




Skąd: kraków
Dołączył: 27.06.2014
Posty: 233

Ćwiczenia na kręgosłup są bardzo ważne i mogą zapobiec dolegliwościom, zwłaszcza jeśli wykonujemy je profilaktycznie, a nie wtedy, kiedy problem już się pojawił. Pamiętaj, że gimnastykę leczniczą i profilaktyczną powinno się wzbogacać ćwiczeniami wykonywanymi w każdych warunkach - w domu, a nawet w biurze podczas pracy. Na co postawić?

- przeciągaj się;
- prostuj plecy co kilka godzin w czasie pracy. Załóż ręce na kark i wypychając klatkę piersiową do przodu, staraj się zbliżyć do siebie łopatki;
- napinaj mięśnie brzucha – również wtedy, kiedy siedzisz;
- postaw na przeprosty wywodzące się z metody McKenziego. Wstań od biurka, oprzyj ręce na talerzach kości biodrowej (lędźwiach albo na krzyżu) i przeginaj się w tył (10 razy);
- skuteczne jest także tuż po przebudzeniu przekręcenie się w łóżku na brzuch i zrobienie 10 przeprostów każdego ranka, odpychając się rękoma od łóżka i pamiętając, żeby nie odrywać bioder od materaca;
- zrób kilka przysiadów, unosząc jednocześnie ręce do góry i zachowując właściwe krzywizny kręgosłupa

A teraz konkrety. Oto ćwiczenia na kręgosłup, które warto wykonywać w ramach codziennej gimnastyki. Oczywiście jeśli masz konkretne dolegliwości związane z kręgosłupem (np. dyskopatię, zwyrodnienia, przepuklinę międzykręgową itd.) – najpierw powinieneś skonsultować się ze swoim lekarzem. Pamiętaj, że ćwiczenia na kręgosłup to także ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha. Dlaczego? Ponieważ silne mięśnie grzbietu i brzucha stabilizują kręgosłup lepiej niż jakikolwiek gorset lub pas ortopedyczny. 

cofnąć się by wziąć rozbieg

edek123




Skąd: kraków
Dołączył: 27.06.2014
Posty: 233


Ćwiczenie wzmacniające skośne mięśnie brzucha. Ręce ułożone na karku. Naprzemiennie – prawy łokieć sięga lewego kolana, a lewy łokieć prawego kolana.


Rozciąganie mięśni kulszowo-goleniowych. Ręce ułożone wzdłuż tułowia. Lewa noga zgięta w kolanie, prawą prostujemy unosząc do góry; stopa tej nogi zgięta maksymalnie grzbietowo. Wytrzymać kilka sekund. To samo wykonujemy dla strony przeciwnej, pamiętając, źe druga noga musi być zgięta w kolanie.
Rozciąganie mięśni grzbietu i kulszowo-goleniowych. Kończyna górna prawa wyciągnięta za głowę, a noga lewa maksymalnie prostowana, przy zgięciu grzbietowym stopy. Noga przeciwna zgięta w kolanie. Wytrzymać kilka sekund. Ćwiczenie wykonujemy naprzemiennie.

 

Ćwiczenia w klęku podpartym 


Pozycja wyjściowa – klęk podparty.
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha i pośladkowe. Podparcie na lewej ręce i prawej nodze. Równocześnie unosimy prawą rękę i lewą nogę napinając pośladki i starając się maksymalnie kończyny te wyprostować. Wytrzymać kilka sekund. To samo dla strony przeciwnej.
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie skośne brzucha z rozciąganiem mięśni grzbietu. Plecy w pozycji „kociego grzbietu”. Naprzemiennie przyciągamy zgięte kolano do przeciwnej strony klatki piersiowej.
Rozciąganie mięśni grzbietu. Polega na wykonywaniu przysiadów naprzemiennie na jedną z pięt przy zachowaniu podparcia na kończynach górnych (nie przesuwamy dłoni na materacu).

 Warto również zainwestować w sprzęty ja mam http://www.outletrtvagd.pl/product-pol-2011-Masazer-HOMEDICS-BKP-100-5-silniczkow-3-programy-masazu-.html?gclid=CJfB1dOjpMICFUjJtAodQWIA0g  ,  ale niektórzy polceają reczne jak np ten http://www.bdsklep.pl/scholl-6in1-masazer-reczny-drma7433uke,id-43186
Pozycja wyjściowa ułożenia „na boku”.

Ćwiczenie wzmacniające mięśnie brzucha. W ułożeniu tym staramy się zgięte kończyny maksymalnie zbliżyć kolanami do klatki piersiowej, pamiętając, by kończyny były lekko uniesione nad materacem. Stopy maksymalnie zgięte podeszwowo.
Ćwiczenia wzmacniające mięśnie: brzucha, odwodzące biodra, pośladkowe. Kończynę dolną odwodzimy maksymalnie, prostując w kolanie i stopie.
cofnąć się by wziąć rozbieg

Mania45




Dołączyła: 18.12.2014
Posty: 3


Pływanie i bieganie - do tego może jakaś siłownia.
Znacie puzzle Djeco?

agafit23




Skąd: Warszawa
Dołączyła: 19.12.2014
Posty: 17


Też miałam problemy z kręgosłupem.Ja robiłam jakieś ćwiczenia zalecone przez lekarza, ale nic mi tak nie pomogło jak właśnie pływanie na basenie - polecam.

Daniela




Ostrzeżenia: 1
Dołączył: 18.08.2014
Posty: 42

Myślę, że łatwiej pracować nad sobą w grupie, dlatego szczególnie polecam zajęcia fitness takie jak Pilates, Joga, albo Zdrowy kręgosłup. Stretching też jest wskazany

Garfield




Dołączył: 01.12.2014
Posty: 13

Przepisy: 109


Ja również słyszałem, że na problemy z kręgosłupem najlepsze jest pływanie.

leonard




Ostrzeżenia: 1
Dołączył: 02.11.2014
Posty: 35

Pływanie albo ćwiczenia z tak zwaną piłką lekarską, oczywiście pod okiem specjalisty, chyba że sama się na tym dobrze znasz. Co do przyczyn bólu kręgosłupa to jest ich wiele. Jeśli to poważnie dyskopatia to póki co wstrzymałbym się z ćwiczeniami i sięgnął po porady specjalistów. Możesz przeczytać artykuł mówiący o przyczynach bólu kręgosłupa i leczeniu tu http://sulphur.com.pl/problem/bol-kregoslupa-przyczyny-leczenie. Choć wydaje mi się, że bez wizyty u lekarza się nie obejdzie. 


«   | 1 | 2 |