Dzisiaj jest: Wtorek, 19.11.2019 Imieniny: Elżbiety i Seweryna



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5850

Forum dyskusyjne

Forum - Ogólnie o zdrowiu


«   | 1 | 2 |  

powrót

Proszę o radę!

J.S.




Dołączył: 22.02.2011
Posty: 2

Witam. Zamierzam zmienić moje nawyki żywieniowe, ponieważ uważam, że jem za dużo słodyczy, chipsów i tym podobnych chemii. Krótko mówiąc - chcę zmienić swoje nawyki żywieniowe. Jednak tutaj pojawia się problem wraz z pytaniem: JAK? Proszę o radę od czego mam zacząć zmieniać swoje odżywianie, co najlepiej jeść i o jakich porach. Proszę też o jakieś przepisy (sałatki, surówki, kanapki, coś co mogę zrobić sam i bez niczyjej pomocy, bo nie umiem gotować, jestem zbyt młody). Z góry dziękuję!

pao




Dołączyła: 02.09.2010
Posty: 81

Najczęściej zgubny jest zwyczaj podjadania i na niego zwróć uwagę.

Po pierwsze dbaj by posiłki były regularne, nie zaniedbuj śniadań ani obiadu. Śniadanie najlepiej zjeść najbardziej pożywne. kasze, miód, suszone owoce, orzechy. to rzeczy bardzo odżywcze i smaczne.

po drugie - kanapki zredukuj do minimum. zbyt często w ramach zabicia głodu ludzie sięgają po kanapki a one najczęściej nie dają nam nic poza oszukaniem brzucha.

po trzecie - przekąski - ot zmora codzienności i chyba nikt nie jest od tego wolny. i same w sobie nie są złe, gorzej gdy jest ich kiepska jakość.

chcesz słodkiego? zjedz słodkie jabłko, garść orzechów nerkowca czy łyżeczkę miodu.
chcesz słonego? upraż sobie ziarna sezamu, słonecznika, dyni. sucha patelnia + nieco soli i masz szybką przekąskę.

potrzebujesz zająć ręce? dynia lub słonecznik do łuskania. co prawda u nas słonecznik na kiełki, ale do łuskania też się nadaje.

No i wspomniane kiełki. prosta, lekkie i łatwe. bomba witaminowa a przy tym niskokaloryczne. chcesz podjadać? to: orzechy, pestki, kiełki, surowe warzywa czasem owoce.

to tak na szybko co mnie sie nasunęło :)

MichałW




Dołączyła: 19.02.2011
Posty: 28

Nie próbuj zmieniać wszystkiego od razu, bo od razu powiem że ci się nie uda i się zniechęcisz.


Zacznij od wyrzucenia z jadłospisu chipsów i ograniczenia słodyczy. To już jest na prawdę dużo.
Darmowy kurs, na temat jak i co jeść, aby cieszyć się zdrowiem
Wszystko o GMO Genetycznie Modyfikowanej Żywności

J.S.




Dołączył: 22.02.2011
Posty: 2

Jeśli chodzi o słodycze i chipsy - zredukowałem to do minimum i staram się jadać to jak najmniej. Wiem, że wszystkiego od razu nie zmienię -to rzecz jasna, że mi się nie uda, ale w takim razie od czego mam zacząć? Chciałbym zacząć jeść coś odżywczego, ale nie wiem co się nadaje i co jest najbardziej odżywcze. Co mogę zjeść jako przekąskę (oprócz orzechów, ziaren itp.) ? Co mogę nowego wprowadzić do swojego życia, co będzie smaczne, pożywne i proste do zrobienia sam?

Ania7




Dołączyła: 16.10.2010
Posty: 18

Jeśli chodzi jeszcze o rezygnację... To koniecznie zrezygnuj ze słodkich, gazowanych napojów (cola, pepsi, fanta itd...).
Warto zastąpić słodycze owocami - jabłuszka zamiast batonów i chipsów.
Co chcesz robić sam? Surówki? To nietrudne i świetnie wypełnia żołądek...

tygryska




Skąd: Brzeg
Dołączyła: 20.04.2011
Posty: 24

Ja staram się też nie jeść słodyczy. Ograniczyłam napoje gazowane. Czasem mi sę zdarzy, nie powiem, że nie :P Ale jem prawie regularnie ale do godz. 19stej, później już nie. A jeśli chodzi o podjadanie to ewentualnie jem pistacje albo suszone owoce. Staram sie panować nas swoim obżarstwem

Adam Slownik




Skąd: Warszawa / Kalisz
Dołączył: 17.06.2015
Posty: 245


musisz zacząć od myślenia że nie zjesz np. chipsów, od głowy a później ustalona dieta itd
Doradzę w zdrowej suplementacji http://sklep.kenayag.com.pl

agataa




Skąd: Bielsko- Biała
Dołączyła: 18.08.2015
Posty: 4

Warto pamiętać, że każda radykalna zmiana jest znacznie cięższa do przyjęcia od tych drobnych i znacznie trudniej w takiej nagle wprowadzonej diecie wytrwać. Zmieniaj nawyki stopniowo, nie odcinaj się od razu od wszystkich starych przyzwyczajeń i ulubionych smakołyków, zmniejszaj ilość z dnia na dzień, aż w końcu sama się zdziwisz że nagle przestało ci brakować słodyczy i śmieciowego jedzenia. Stopniowo wprowadzaj dodatkowe sałatki do obiadów i nie zmuszaj się do jedzenia czegoś co aż Cię cofa, można jeść zdrowo i smacznie. Po pewnym czasie jedzenia niekoniecznie pysznego brązowego(czego nie odczuwałam dotkliwie, ponieważ dodawałam do niego ulubione warzywa i wędliny i prawie tego nie czułam) pieczywa pewnego razu nagle stwierdziłam że mi spakuje, a biały chleb i bułki w smaku są dla mnie rawie nie zjadliwe- nie martw się jak na początku będzie trudno, bo organizm się w końcu adaptuje do zmian jakie wprowadzisz.

Powodzenia :)


Bodykox




Dołączył: 01.04.2015
Posty: 447

Pomógł: 2



Ja jestem zwolenniczką radykalnych zmian. Jest to trudne, ale chyba najlepiej jest odżałować niż tak po kolei odstawiać różne rzeczy. 
hardcorowo

Minion




Dołączył: 01.09.2015
Posty: 6

Przepisy: 41





Bodykox napisał/a:
Ja jestem zwolenniczką radykalnych zmian. Jest to trudne, ale chyba najlepiej jest odżałować niż tak po kolei odstawiać różne rzeczy.
Ja też tak uważam. Kiedy zdecydowałem się na zdrowy styl żywienia z dnia na dzień pozbyłem się słodyczy z domu i już ich nie kupuję. Wiem, że gdybym próbował robić to stopniowo to zawsze coś by skusiło a tak nie ma i nie kusi.

«   | 1 | 2 |