Dzisiaj jest: Wtorek, 26.03.2019 Imieniny: Teodora i Emanuela



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5839


Kalkulator odchudzania i przybierania na wadze


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


   Kalkulator odchudzania i przybierania na wadze pozwala oszacować dzienne zapotrzebowanie kaloryczne potrzebne do utraty określonej ilości kilogramów / funtów lub przybrania na wadze (przytycia) w ściśle określonym okresie czasu oraz utrzymania bieżącej wagi. Kalkulator (planer odchudzania / przybierania na wadze) w obliczeniach uwzględnia aktywność fizyczną oraz tempo metabolizmu zależne od wieku. Aby skorzystać z kalkulatora wystarczy zaznaczyć swoją płeć, wybrać przedział wiekowy, wpisać wiek, wzrost, aktualną wagę, określić swoją aktywność fizyczną, wpisać wartość liczbową celu, czas do uzyskania celu i nacisnąć przycisk "Oblicz".

   Jeżeli wprowadzona wartość Ile zamierzasz stracić/przybrać i/lub Liczba do uzyskania celu nie daje bezpiecznej wartości kalorycznej (jest zbyt niska) należy podwyższyć wartość Liczby do uzyskania celu albo zmniejszyć wartość Ile zamierzasz stracić / zyskać.



   Przyjęto cztery współczynniki aktywności fizycznej, których wartość w obrębie każdego współczynnika jest zależna od wieku i płci:

  • Siedzący tryb życia. Brak regularnych ćwiczeń, typowe dzienne zajęcia nie wymagające wysiłku fizycznego jak: lekka praca w ogródku, koszenie trawnika, mycie naczyń, praca biurowa, jazda samochodem, robienie zakupów itd.,

  • Niska aktywność fizyczna. Zajęcia jak dla siedzącego trybu życia + dziennie 30-60 minut średniej aktywności fizycznej takiej jak np. żwawy marsz (5-6 km/h), gimnastyka (bez podnoszenia ciężarów), jazda rowerem spokojnym tempem, golf, wolne pływanie,

  • Średnia aktywność fizyczna. Zajęcia jak dla siedzącego trybu życia + dziennie minimum 60 minut średniej aktywności fizycznej,

  • Duża aktywność fizyczna. Zajęcia jak dla siedzącego trybu życia + dziennie minimum 60 minut średniej aktywności fizycznej + minimum 60 minut energicznej aktywności fizycznej takiej np. rąbanie drewna, wspinaczka górska, jazda rowerem średnim tempem, jogging, skakanie przez skakankę, jazda na łyżwach, pływanie, gra w tenisa ziemnego (debel), szybki marsz walking (8 km/h) lub co najmniej 120 minut dodatkowej średniej aktywności fizycznej.


Zaznacz jednostki:
Zaznacz swoją płeć:
Zaznacz swój przedział wiekowy:
Podaj swój wiek w latach / miesiącach:
Podaj swój wzrost: cm stopy cale
Podaj swoją wagę: kg funty (Podaj swoją wagę przed ciążą)
Określ swoją aktywność fizyczną:
Ile zamierzasz : kg
Liczba do uzyskania celu:
Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne
potrzebne do utrzymania aktualnej wagi:
Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne
potrzebne do uzyskania celu:

Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.50 Ocen: 108


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Soki w technologii HPP Soki w technologii HPP

Producent: Victoria Cymes


Producent świeżych soków - firma Victoria Cymes jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła technologię HPP (High Pressure Processing) do utrwalania soków tłoczonych na zimno. Soki utrwalane w tej technologi

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Nie daj się alergii Nie daj się alergii

Katarzyna Turek

Wydawnictwo: M


Czym, tak naprawdę różni się alergia od nietolerancji pokarmowej? Co to jest dieta eliminacyjna? Co robić, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia alergii u dziecka? Dlaczego gluten, laktoza i ml

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE