Dzisiaj jest: Poniedziałek, 16.07.2018 Imieniny: Marii i Benedykta



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5804

5 pomysłów na śniadania dla niejadków


12.06.2018
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


5 pomysłów na śniadania dla niejadków


   Twoje dziecko grymasi na widok jajecznicy albo najchętniej jadłoby na śniadanie tylko parówkę? Możesz wypróbować kilka sposobów, które skutecznie zachęcą do jedzenia nawet największego niejadka. Przy przygotowywaniu posiłków dla dzieci trzeba koniecznie pamiętać o tym, że danie musi być atrakcyjne wizualnie. Różnorodność kolorystyczna na talerzu to podstawa!

   Ze śniadaniami dla niejadków warto eksperymentować zwłaszcza w sezonie letnio-jesiennym, gdy mamy dostęp do wielu owoców i warzyw. Dzięki temu dziecko nauczy się jeść coś więcej niż tylko kilka standardowych posiłków i być może z niejadka zmieni się w malucha z dużym apetytem, chętnym do próbowania nowości.





Koniec z nudną owsianką

   Nic dziwnego, że dzieci nie chcą jeść owsianki - nawet dorosłych nie zachęca smutna, szara breja podana w miseczce. Ale płatki owsiane można odczarować, przygotowując warstwowe kubeczki. Jak to zrobić? Będziesz potrzebować szklanki, domowej granoli z płatków owsianych, owoców i jogurtu. Przygotowanie granoli jest banalne; wystarczy wymieszać płatki owsiane z dowolnymi dodatkami (suszone owoce, orzechy, raw czekolada itd.), a następnie dodać do nich miód i sok lub zimnotłoczony olej. Całość wstawiamy do piekarnika i mieszamy co kilka minut, aż płatki zamienią się w chrupiącą granolę. Tak przygotowane muesli można przechowywać w słoiku. A żeby zrobić śniadanie, weź przezroczystą szklankę lub miseczkę, wsyp do niej 3 łyżki granoli, zalej jogurtem i dodaj owoce - świetnie sprawdzą się tu na przykład pokrojone w plasterki truskawki, borówki, banany czy też maliny. Całość możesz uwieńczyć startą na tarce kostką czekolady - które dziecko nie lubi odrobiny słodkości? Tak przygotowane śniadanie zapewni dziecku wszystko, czego potrzebuje: dobrej jakości węglowodany złożone, białko i bakterie probiotyczne (oczywiście pod warunkiem, że wybierzemy jogurt probiotyczny bogaty w takie bakterie) oraz witaminy i minerały z owoców.



Warzywne muffiny w drodze do przedszkola

   Twoje dziecko nie chce siedzieć przy stole, więc jeśli zjada śniadanie, to zazwyczaj w biegu? W drodze do przedszkola możesz mu zaproponować warzywne muffiny. Ich podstawą są jajka (z wolnego chowu) wymieszane z przyprawami, a także odrobina pełnoziarnistej mąki. Do tego można dodać ser (np. mozzarellę) oraz warzywa - w takich warzywnych muffinach świetnie sprawdzi się cukinia, papryka, szpinak czy też szczypiorek. Niepozorne, jajeczne babeczki są świetnym sposobem na przemycenie warzyw. Muffiny będą kolorowe i z pewnością bardziej zachęcą do spożywania warzyw niż breja ze szpinaku na talerzu.



Budyń jaglany

   Kasza jaglana to jedna z najzdrowszych kasz. Jest wspaniałym źródłem rzadkiego w produktach spożywczych krzemu, pierwiastka, który pełni wiele funkcji. Ponadto kasza ma właściwości ocieplające i sprzyja usuwaniu śluzu z organizmu, jest więc idealna przy wszystkich infekcjach zatok i gardła. Jeśli twoje dziecko często choruje, to zacznij przygotowywać mu budyń jaglany. Wystarczy ugotować kaszę na mleku lub napoju roślinnym; możesz dosłodzić ją miodem. Dodaj do tego owoce, np. truskawki i zmiksuj całość na gładki „budyń”. Tak podaną kaszę można dodatkowo ozdobić innymi owocami lub podać np. z jogurtem. Owoce pomogą zabarwić ci krem jaglany na atrakcyjny kolor, np. na różowo (truskawki, maliny) lub fioletowo (borówki, jagody, jeżyny).



Puszysty omlet na słodko

   Być może w tygodniu nie masz czasu na przygotowywanie wymyślnych śniadań, ale od czego są weekendy? Warto celebrować je czymś naprawdę smacznym, na przykład puszystym omletem podanym na słodko. Oczywiście „na słodko” nie musi oznaczać tony cukru - równie dobrze sprawdzi się tu miód z zaprzyjaźnionej pasieki. Warto przygotować omlet z jaj od kur z wolnego wybiegu. Takie jaja są bogate w lecytynę i witaminy (np. witaminę B12 i witaminę D). Podając omlet z owocami zapewniasz dziecku zdrowy i pełnowartościowy posiłek.



Warzywne zwierzaki

   Biedronki z pomidorów? Dinozaur z ogórka? Lew z marchewki? Możliwości jest naprawdę wiele, a wycinanie kształtów z warzyw, choć zajmuje trochę czasu, jest idealnym sposobem na zapewnienie dziecku dziennej porcji witamin i minerałów w postaci świeżych roślin. Jeśli szukasz inspiracji, zajrzyj np. na pinterest - znajdziesz tam mnóstwo ciekawych instrukcji, jak zrobić warzywne zwierzaki dla twojego dziecka.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Bio żurawina Bio żurawina

Producent: Bakalland


Bio żurawina firmy Bakalland to pierwsze na rynku, całe owoce żurawiny całkowicie pozbawione dodatku cukru - zawierają tylko naturalnie występujące cukry. Aby nadać kwaśnym owocom żurawiny delikatnej nuty s

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Dieta raw food Dieta raw food

Karolina i Maciej Szaciłło

Wydawnictwo: Zwierciadło


Oczyść swój organizm „na surowo” i dostarcz mu bomby witaminowej! Moda na raw food opanowała cały świat. Dotarła również do Polski. Nic dziwnego - każdy, kto zastosował „surową” dietę, pocz

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE