Dzisiaj jest: Poniedziałek, 20.08.2018 Imieniny: Bernarda i Sobiesława



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5808

Smoothie bowl - nowa moda śniadaniowa


02.04.2018
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Smoothie bowl - nowa moda śniadaniowa


   Smoothie bowl, czyli miseczki wypełnione koktajlem i posypane zdrowymi dodatkami to ciekawa propozycja dla osób, które nie przepadają za jedzeniem śniadań. Wszyscy wiemy, że pierwszy posiłek jest ważny, ale wiele osób ma problem ze spożywaniem śniadania od samego rana. W takim wypadku warto pomyśleć właśnie o piciu koktajli. Dzięki płynnej formie smoothies są łatwiej przyswajalne, a dodatkowo przygotowanie ich zajmie maksymalnie kilka minut. Smoothie bowl to nieco rozbudowana wersja standardowego koktajlu. Jak ją wykonać?





Smoothie bowl dla początkujących

   „Smoothie bowl” to w tłumaczeniu „miseczka koktajlu”, czyli po prostu smoothie przelane do miseczki tak, by można było je połączyć ze stałymi dodatkami. Bardzo ważne jest to, by smoothie nie było zbyt płynne. Powinno być raczej kremowe, ponieważ dzięki temu będzie można wyłożyć wszystkie dodatki. Jeśli koktajl będzie za bardzo rozcieńczony, to bakalie wpadną do środka, przez co nie będzie wyglądał on zbyt estetycznie.



Podstawa, czyli z czego zrobić koktajl

   Aby koktajl był odpowiednio gęsty, trzeba użyć odpowiedniej bazy. Sprawdzą się tu na przykład zmiksowane banany, mango, mleko kokosowe (razem ze śmietanką), gęsty jogurt grecki. Bazę można dowolnie modyfikować tak, by uzyskać pożądany smak. Mleko kokosowe jest idealne do egzotycznych kompozycji. Sprawdzi się w koktajlach a’la pina colada (z dodatkiem świeżego ananasa), ale świetnie też pasuje do truskawek czy malin. Banana można wykorzystać do słodszych kompozycji, które z pewnością ucieszą najmłodszych, a więc na przykład do koktajlu inspirowanego ciastem czekoladowym lub karmelowym. Jogurt z kolei będzie pasował do lżejszych kompozycji, zwłaszcza tych z leśnymi owocami. Kremową bazę można uzyskać również dzięki awokado; jeśli nie przepadasz za jego smakiem, połącz owoc z kakao i gorzką czekoladą. Wówczas awokado będzie praktycznie niewyczuwalne.



Smak, czyli serce koktajlu

   Do bazy dodajemy lżejsze owoce i dodatki, dzięki którym uzyskujemy konkretne kompozycje smakowe. Owoce, które z łatwością można zmiksować to: truskawki, jeżyny, maliny, borówki, jagody, mango, winogrona, arbuzy, kiwi, morele, nektarynki. Dobierając odpowiednio owoce możemy uzyskać naprawdę ciekawe smaki. Ich zwieńczeniem będą dodatki umieszczane bezpośrednio na koktajlu. Oto kilka propozycji, jakie koktajle możesz przygotować:

Smoothie bowl truskawkowe minimalistyczne: jogurt naturalny, truskawki; fani słodkości mogą też dorzucić łyżkę syropu z daktyli lub syropu klonowego. Do posypania na wierzch: płatki migdałów

Smoothie bowl truskawkowo-bananowe omega-3: truskawki, banany, jogurt naturalny. Do posypania na wierzch: kawałki kiwi, kawałki banana, siemię lniane, nasiona chia.

Smoothie bowl a’la snickers: awokado, banan, kakao, gorzka czekolada. Do posypania na wierzch: orzechy arachidowe i syrop daktylowy.

Smoothie bowl pina colada: mleko kokosowe, ananas i ewentualnie mango. Do posypania na wierzch: wiórki lub płatki kokosowe.

Smoothie bowl owoce leśne: jogurt naturalny, truskawki, maliny, jeżyny, jagody. Do posypania na wierzch: migdały lub orzechy nerkowca.

Smoothie bowl zielone: awokado, jabłko, garść świeżego lub mrożonego szpinaku. Do posypania na wierzch: maliny, borówki, płatki migdałów.

Smoothie bowl tropikalne: mleko kokosowe, banan, mango. Do posypania na wierzch: jagody, migdały, nasiona chia, granola, płatki kokosowe

Smoothie bowl królewskie: jogurt, banan, maliny, jeżyny, borówki. Do posypania na wierzch: liofilizowane truskawki, czereśnie, orzechy nerkowca i syrop klonowy.



Dlaczego warto sięgać po smoothie bowl?

   Ponieważ to prawdziwe bomby witaminowe. Dzięki jednej miseczce jesteśmy w stanie dostarczyć sobie sporą dawkę owoców i warzyw, a także zdrowych tłuszczów. Po spożyciu takiego koktajlu będziemy mieć energię na co najmniej kilka godzin. Energetyczne kolory smoothie bowl rozweselą nawet najbardziej ponury poranek. Przygotowywanie koktajlu można praktykować przez cały rok, choć zimą oczywiście będziemy korzystać z mrożonych owoców.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Risotto z suszonymi grzybami Shiitake Risotto z suszonymi grzybami Shiitake

Producent: Jantex


Grzyby Shiitake znane są ze swoich niezwykłych właściwości leczniczych. Co ważne, nie tracą na swojej wartości kulinarnej również w formie suszonej. Po namoczeniu w ciepłej wodzie odzyskują swój kształt i k

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Kiszonki i fermentacje Kiszonki i fermentacje

Aleksander Baron

Wydawnictwo: Pascal


Autor „Kiszonek i fermentacji” powraca z rozszerzonym wydaniem swojej bestsellerowej książki. Jeszcze więcej przepisów. Jeszcze więcej inspiracji. Jeszcze więcej zabawy. Mistrz kuchni zaska

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE