Dzisiaj jest: Czwartek, 22.02.2018 Imieniny: Marty i Małgorzaty



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5791

Odżywcza moc trawy pszenicznej i jęczmiennej


10.06.2014
Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Odżywcza moc trawy pszenicznej i jęczmiennej


   Trawa pszeniczna i jęczmienna są dostępne w sklepach ze zdrową żywnością. Można również hodować je samodzielnie w domu, a następnie przetwarzać, w celu otrzymania zdrowego soku o wyjątkowej mocy odżywczej. Zarówno jedna jak i druga trawa to produkty o wysokiej zawartości zielonego barwnika roślinnego - chlorofilu (odkwaszającego organizm i usuwającego toksyny), aminokwasów (a więc białka), witamin, składników mineralnych i enzymów, obie trawy mają również bardzo podobne działanie lecznicze, z tą różnicą, że trawa jęczmienna jest łatwiej strawna.





Trawa pszeniczna

   Trawa pszeniczna, która jest uprawiana w domowych warunkach, zawiera mnóstwo substancji odżywczych. Można hodować ją przez cały rok. Sok z trawy pszenicznej jest wyciągiem z chlorofilu. Zawiera około 70% chlorofilu, który odbiera energię słoneczną i przekazuje ją komórkom roślinnym. Podobieństwo budowy chlorofilu do hemoglobiny jest bardzo duże. Posiadają niemal identyczną strukturę. Hemoglobina jest barwnikiem przenoszącym tlen w ludzkim organizmie, wypełniającym czerwone krwinki. Zdaniem dr E. Abderhaldena chlorofil sprzyja ich produkcji. Wiele badań potwierdziło, że chlorofil może mieć działanie ochronne względem promieniowania i wolnych rodników. Zielony barwnik neutralizuje benzopiren i metylcholan-therenu, które mają działanie rakotwórcze. Jego działanie jest bardziej efektywne w towarzystwie witamin A, C i E. Tajemnica mocy odżywczej trawy pszenicznej tkwi w połączeniu czterech składników w odpowiednich proporcjach.



Trawa jęczmienna

   Moc odżywcza trawy jęczmiennej wynika natomiast z kombinacji enzymów trawiennych i składników odżywczych. Są to naturalne substancje odżywcze, takie jak białka, minerały i witaminy. Należy dodać, że białko zawarte w trawie jęczmiennej zawiera aż 18 aminokwasów, w tym prawie wszystkie egzogenne i 10 endogennych. Sok przygotowany z trawy jęczmiennej posiada 30x więcej witamin z grupy B w porównaniu z mlekiem oraz dostarcza dużą dawkę witaminy A. Zawiera 7x więcej witaminy C niż pomarańcza i 5x więcej żelaza niż szpinak. Porcja soku z trawy jęczmiennej dostarcza organizmowi także potężną dawkę cynku, miedzi, potasu i magnezu.



Źródło enzymów antyutleniających

   Trawa jęczmienna jest ponadto bogatym źródłem enzymów antyutleniających. Zawiera przeciwutleniającą dysmutazę nadtlenkową, zwaną SOD. Jej poziom ulega zmniejszeniu wraz z wiekiem, podobnie jak ilość koenzymu Q10. Enzym antyutleniający, o którym mowa posiada bardzo silne działanie antyoksydacyjne. Dodatkowo wzmacnia mechanizmy obronne i neutralizuje wolne rodniki. Znacząco przedłuża życie komórek, poprzez przyspieszenie ich regeneracji. Źdźbła trawy jęczmiennej zawierają również izowiteksynę, która działa 500x bardziej skutecznie niż witamina E. Dopełnieniem składu trawy jęczmiennej są letril (tzw. witamina B17) oraz glikoproteina (P4D1). Letril selektywnie niszczy komórki rakowe, nie uszkadzając przy tym zdrowych komórek organizmu. Glikoproteina aktywnie pobudza układ immunologiczny i ma działanie przeciwzapalne. Bardzo sprzyja rozkładowi substancji powodujących kancerogenezę. Ogranicza tym samym ryzyko rozwoju złośliwych nowotworów.



Jak hodować ?

   Pojemnik należy napełnić warstwą ziemi o grubości co najmniej 3 cm. Im grubsza warstwa ziemi, tym trawa lepiej rośnie. Następnym krokiem jest równomierne rozłożenie nasion na powierzchni ziemi. Nasiona powinny być wcześniej namoczone. Ziemia pokryta nasionami powinna być delikatnie zwilżona za pomocą zraszacza. Pojemnik z ziemią należy przykryć aluminiową folią z dziurkami, albo mokrą ścierką. Szmatka musi być codziennie zwilżana. Po trzech dniach można odkryć pojemnik, zwilżyć ziemię i wystawić go w nasłonecznione miejsce. Od tego momentu należy zwilżać ziemię  w razie potrzeby, żeby uniknąć nadmiernego przelania. Trawa może zostać zebrana po około 14 dniach, gdy osiągnie wysokość 15 cm. Do produkcji soku wykorzystuje się tylko pierwszy zbiór, ponieważ jest najbardziej odżywczy.



Jak przygotować sok ?

   Sok z trawy pszenicznej można przygotować za pomocą wyciskarki lub sokowirówki. Należy wypić go zaraz po wyciśnięciu. Można wymieszać sok z sokiem z jabłek, pomarańczy, marchwi lub innym. Sok może być przygotowany także za pomocą miksera. Sok należy wycisnąć przez płótno. Sposób przygotowania soku z trawy jęczmiennej jest taki sam.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5.00 Ocen: 2

SONDA


Jaki jest Twój ulubiony napój rozgrzewający?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Pasta z pestkami dyni z brokułami Pasta z pestkami dyni z brokułami

Producent: Well Well Foods


Pasta z pestkami dyni z brokułami Well Well to delikatna w smaku pasta o aksamitnej konsystencji i kuszącym aromacie. Pestki dyni, które są jednym z głównych składników pasty to wspaniałe źródło wartości od

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Olej lniany Olej lniany

Iwan Nieumywakin

Wydawnictwo: Hartigrama


Książka poczytnego rosyjskiego autora o niedocenianych prozdrowotnych właściwościach oleju lnianego. Zawiera historię uprawy lnu i wykorzystywania jego włókna i nasion, przykłady zastosowań

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE