Dzisiaj jest: Poniedziałek, 18.02.2019 Imieniny: Symeona i Konstancji



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5837


WYNIKI WYSZUKIWANIA

Im większa nadwaga, tym szybciej chudniesz - z czego to wynika? 
Im większa nadwaga, tym szybciej chudniesz - z czego to wynika?
29.11.2018

W procesie odchudzania pierwszy etap zwalczania nadwagi jest związany z bardzo szybkim tempem chudnięcia. Niemniej po około 3-4 tygodniach stosowania diety waga może się zatrzymać, mimo kontynuowania diety i wykonywania treningów. Szybkie tempo spadk



Bezpieczne bieganie. Jak uniknąć kontuzji podczas joggingu? 
Bezpieczne bieganie. Jak uniknąć kontuzji podczas joggingu?
08.04.2015

Jogging jest modną formą spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Trucht lub bieg w wolnym tempie umożliwia zachowanie dobrej kondycji i samopoczucia. Jogging jest polecany głównie ze względu na poprawę sprawności i wydolności fizycznej przy jed



Prawidłowa kolejność ćwiczeń 
Prawidłowa kolejność ćwiczeń
21.03.2015

Prawidłowa kolejność ćwiczeń w czasie treningu jest ważna z punktu widzenia skuteczności aktywności fizycznej. Większość osób, które systematycznie ćwiczą nie korzysta z pomocy trenera. Poniżej znajdują się cenne wskazówki, które pomogą w zwiększeniu



Szybka utrata wagi i jej wpływ na organizm 
Szybka utrata wagi i jej wpływ na organizm
09.05.2014

Zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej może mieć korzystny wpływ na wydolność w przypadku różnych dyscyplin sportowych. Spadek wagi powinien być osiągnięty metodami zalecanymi przez naukowców i lekarzy. „Zdrowe” metody spadku wagi są przeciwstawiane



Ładowanie węglowodanami - zwiększ efekty ćwiczeń 
Ładowanie węglowodanami - zwiększ efekty ćwiczeń
24.03.2014

Ładowanie węglowodanami jest metodą, która została opracowana w latach sześćdziesiątych dwudziestego wieku, służącą do zwiększania zapasów glikogenu mięśniowego, a zatem poprawy wydolności. W normalnych warunkach organizm jest w stanie zgromadzić ok.



Co i kiedy jeść przed i po treningu 
Co i kiedy jeść przed i po treningu
21.03.2014

Pora spożycia posiłku, jego wartość odżywcza i wielkość mają wpływ na wydolność podczas ćwiczeń. Ostatni pokarm należy spożyć około 2-4 godziny przed treningiem, aby żołądek mógł strawić pokarm. Wydolność organizmu podczas ćwiczeń o intensywnej lub u



Węglowodany proste czy złożone - jakie zdrowsze? 
Węglowodany proste czy złożone - jakie zdrowsze?
18.03.2014

Węglowodany odgrywają rolę podstawowego substratu energetycznego, zarówno w czasie spoczynku, jak i w okresie aktywności fizycznej. Mają wpływ na wydolność podczas treningu. Dostarczanie odpowiedniej ilości węglowodanów zapewnia utrzymanie odpowiedni



Organizm podczas treningu i wysiłku fizycznego - jakie zachodzą w nim zmiany? 
Organizm podczas treningu i wysiłku fizycznego - jakie zachodzą w nim zmiany?
14.03.2014

W początkowym etapie treningu i intensywnego wysiłku fizycznego energia produkowana jest bez udziału tlenu przez co najmniej kilka sekund, do chwili dostosowania się oddechu i tempa skurczów serca do potrzeb energetycznych. Wtedy dochodzi do wytworze



Białka, węglowodany i tłuszcze - jak są gromadzone w organizmie? 
Białka, węglowodany i tłuszcze - jak są gromadzone w organizmie?
10.03.2014

Do składników pokarmowych zaliczamy białka, węglowodany i tłuszcze. Wszystkie te składniki dostarczają organizmowi energii i są niezbędne do życia. Zawarte w pożywieniu umożliwiają komórkom, tkankom a także narządom wewnętrznym prawidłowe działanie o



Energia w organizmie człowieka - skąd się bierze? 
Energia w organizmie człowieka - skąd się bierze?
08.03.2014

Energia jest produkowana przez organizm przez cały czas, przy czym w czasie treningu proces przebiega znacznie szybciej, co wynika ze zwiększonego zapotrzebowania na nią. Nie można jej zobaczyć, ale odczuć, np. w formie ciepła. Powstaje w rezultacie



Węglowodany, a trening wytrzymałościowy 
Węglowodany, a trening wytrzymałościowy
06.03.2012

Wytrzymałość to zdolność organizmu do wykonywania długotrwałej pracy o określonej intensywności. Można ją mierzyć w jednostkach czasu, takich jak minuty czy sekundy, bądź w jednostkach pracy. Węglowodany natomiast to najważniejszy makroskładnik, znaj



Insulina i leptyna - hormony zarządzające zasobami energetycznymi organizmu 
Insulina i leptyna - hormony zarządzające zasobami energetycznymi organizmu
08.09.2010

Jak ważne jest spożywanie pokarmów, niech świadczy fakt, że jelita jako jedyny organ poza mózgiem mają komórki neuronowe, które niezależnie zarządzają procesami wchłaniania składników odżywczych. Hormon o nazwie insulina, wytwarzany przez trzustkę -