Dzisiaj jest: Piątek, 20.09.2019 Imieniny: Filipiny i Eustachego



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849


WYNIKI WYSZUKIWANIA

Indeks glikemiczny - wpływa na poziom cukru, energii i tkanki tłuszczowej 
Indeks glikemiczny - wpływa na poziom cukru, energii i tkanki tłuszczowej
24.08.2019

Indeks glikemiczny, zwany też wskaźnikiem glikemicznym lub skrótem IG jest klasyfikacją produktów żywnościowych opartą na złożeniu wpływu tych produktów na poziom glukozy we krwi w czasie 2-3 godzin po ich spożyciu. Wskaźnik glikemiczny ma istotne zn



Przyczyny przejadania się - co sprawia, że jesz za dużo? 
Przyczyny przejadania się - co sprawia, że jesz za dużo?
20.04.2019

Masz wrażenie, że ostatnio zjadasz zbyt duże porcje, albo nie odmawiasz dokładki, a przerwy między posiłkami wypełniasz chrupiąc słone przekąski lub delektując się słodkimi rarytasami? Jeżeli taki niepokojący objaw przekształcił się w nawyk, czas zac



Jak zredukować ryzyko zachorowania na cukrzycę typu drugiego? 
Jak zredukować ryzyko zachorowania na cukrzycę typu drugiego?
10.04.2019

Cukrzyca typu drugiego należy do najczęściej występującego typu cukrzycy w skali globalnej. Do głównych przyczyn cukrzycy typu drugiego należą upośledzenie wydzielania insuliny oraz insulinooporność. Do zaburzonego wydzielania hormonu trzustki mogą p



Tempo metabolizmu - jak je podkręcić i utrzymać na wysokim poziomie? 
Tempo metabolizmu - jak je podkręcić i utrzymać na wysokim poziomie?
02.05.2018

Za utrzymaniem prawidłowej masy ciała stoi metabolizm - ogół procesów syntezy i rozpadu związków chemicznych, wokół którego narosło wiele mitów. Jego tempo można zwiększyć na różne sposoby. Tempo przemiany materii ma ogromny wpływ na tempo odchudzani



Dieta przy insulinooporności. Na co musisz zwrócić uwagę? 
Dieta przy insulinooporności. Na co musisz zwrócić uwagę?
17.03.2018

Insulinooporność dotyczy coraz większej ilości osób, ale niewiele z nich poza leczeniem farmakologicznym wdraża też odpowiednią dietę. To duży błąd! Tak naprawdę dieta i aktywność fizyczna mogą przynieść znaczącą poprawę bez leków, a przynajmniej pow



Soki i koktajle owocowe - fruktozowa bomba czy witalność w płynie? Obalamy mity! 
Soki i koktajle owocowe - fruktozowa bomba czy witalność w płynie? Obalamy mity!
05.03.2018

Witalność kojarzy się głównie z witaminami, a te - ze smacznym owocami. Właśnie takie skojarzenia zostały ukształtowane głównie przez reklamy soków i etykiety z informacją o tym, jakich witamin dostarczy wybrany produkt. Kiedy nagle niektórzy dietety



Wpływ nadwagi i otyłości na nowotwory u kobiet 
Wpływ nadwagi i otyłości na nowotwory u kobiet
27.12.2017

O tym, że nadwaga a zwłaszcza otyłość są szkodliwe wie już każdy, ale z pewnością nie wszyscy potrafią wskazać dlaczego. Zbyt wysoka waga może prowadzić m.in. do wystąpienia cukrzycy i zaburzeń hormonalnych, miażdżycy, zawału serca, nadciśnienia tętn



Produkty które szkodzą cerze 
Produkty które szkodzą cerze
17.11.2017

Trądzik i zmiany skórne nie są przyjemne, nie dziwi więc to, że osoby zmagające się z nim często w pierwszej kolejności kierują się do dermatologa. Z drugiej strony jednak musimy mieć świadomość, że lekarz prawdopodobnie zapisze nam od razu tabletki



Chrom - właściwości, źródła i zapotrzebowanie, niedobór i nadmiar 
Chrom - właściwości, źródła i zapotrzebowanie, niedobór i nadmiar
17.09.2017

Masz ostatnio (większy niż zazwyczaj) apetyt na słodycze? To może być objaw niedoboru chromu. Minerał uchodzi także za naturalny składnik wspierający proces odchudzania - ale to nie jedyne właściwości tego składnika mineralnego, przyjrzymy się zatem



Śniadania białkowo-tłuszczowe. Warto czy nie warto? 
Śniadania białkowo-tłuszczowe. Warto czy nie warto?
19.06.2017

Śniadania białkowo-tłuszczowe zdobywają coraz to większą popularność. Zwolennicy takiego sposobu żywienia często deklarują, że niespożywanie rano węglowodanów sprawia, że czują się znacznie lepiej i pozostają syci na dłużej. Czy śniadania białkowo-tł



Hipoglikemia reaktywna… ?! - kiedy z pomocą przychodzi świeży sok! 
Hipoglikemia reaktywna… ?! - kiedy z pomocą przychodzi świeży sok!
25.04.2017

Jeden batonik, drugi i trzeci … a Ty wciąż czujesz się głodna? W czasie dnia pijesz hektolitry kawy, a zmęczenie i tak nie mija? Zaburzenia koncentracji, ospałość, wybuchy ciepłe i drżenie rąk? Najwyższa pora zbadać insulinę i cukier! Winowajcą może



Boli trzustka? Zmień dietę! 
Boli trzustka? Zmień dietę!
04.12.2016

Trzustka - to narząd gruczołowy położony w górnej części jamy brzusznej, który bierze udział w procesie trawienia poprzez wydzielanie enzymów, które w jelicie cienkim trawią białka, węglowodany i tłuszcze oraz wytwarza hormony regulujące poziom gluko



Hormony wpływające na metabolizm - niektóre sprzyjają odchudzaniu, inne tyciu 
Hormony wpływające na metabolizm - niektóre sprzyjają odchudzaniu, inne tyciu
08.10.2016

Stosowanie zbilansowanej diety i ruch nie pomogą, jeżeli problem nadwagi lub otyłości tkwi w zaburzeniach hormonalnych. Niepokój powinno wzbudzić przybieranie na wadze mimo stosowania prawidłowej diety oraz umiarkowanej aktywności fizycznej. Warto ob



Dieta przy PCOS (w zespole policystycznych jajników) 
Dieta przy PCOS (w zespole policystycznych jajników)
24.09.2016

PCOS, czyli zespół policystycznych jajników to zaburzenie endokrynologiczne, w wyniku którego w organizmie dochodzi do różnych zmian; na jajnikach mogą pojawić się torbiele, miesiączki są bardzo nieregularne, może występować nadwaga lub nawet otyłość



Apetyt na słodycze - zły nawyk czy objaw choroby? 
Apetyt na słodycze - zły nawyk czy objaw choroby?
02.09.2016

Nadmierny apetyt na słodycze może być problemem mającym swe źródło w okresie dzieciństwa. Od pierwszych dni życia dziecko spożywa mleko lub mleczne mieszanki. Kiedy rozpoczyna się proces jego wychowywania słodycze stają się postrzegane jako nagroda,



Cukrzyca typu 1 i 2 - różnice. Inne rodzaje cukrzycy 
Cukrzyca typu 1 i 2 - różnice. Inne rodzaje cukrzycy
08.02.2015

Cukrzyca jest chorobą metaboliczną, która polega na tym, że wydzielanie insuliny jest zbyt niskie, a poziom glukozy (cukru) we krwi jest podwyższony. Przyczyna tego tkwi w zbyt słabej reakcji tkanek organizmu na insulinę. Inną przyczyną jest nieprawi



Cukier masz we krwi. Jak utrzymać go w ryzach? 
Cukier masz we krwi. Jak utrzymać go w ryzach?
04.10.2014

Cukier we krwi jest podstawową i najlepiej dostępną substancją energetyczną. Ustrój może wytworzyć energię dopiero wtedy, gdy substancje zapasowe zostaną przekształcone w glukozę i znajdą się w tkance łącznej. Nawet jeżeli organizm zmagazynował wysta



Ćwiczenia a odchudzanie. Jak wspomóc dietę treningiem? 
Ćwiczenia a odchudzanie. Jak wspomóc dietę treningiem?
20.05.2014

Każdy, kto stosuje program redukcji kalorii traci zarówno mięśnie, jak i tłuszcz. Gdy zmniejszenie kalorii będzie gwałtowne, to strata masy mięśniowej może wynieść nawet do 50% utraconej wagi. Strata mięśni może być zminimalizowana za pomocą odpowied



Fizjologia głodu i sytości 
Fizjologia głodu i sytości
07.05.2014

Głód i sytość to dwa najważniejsze odczucia regulujące przyjmowanie pokarmu. Głównym centrum kontrolującym ten mechanizm zlokalizowany jest w części mózgu - podwzgórzu. Ośrodek głodu zlokalizowany jest w bocznej części podwzgórza, wyzwala on mechaniz



Napoje typu cola i ich wpływ na zdrowie 
Napoje typu cola i ich wpływ na zdrowie
30.04.2014

Napoje typu cola, których bogata oferta na polskim rynku przyprawić może o zawrót głowy, są lubiane zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Są gazowane, słodkie, nalewane do butelek i puszek z kolorowymi etykietkami, a ich reklamy przekonują nas o tym



«   | 1 | 2 |