Dzisiaj jest: Niedziela, 22.09.2019 Imieniny: Tomasza i Maurycego



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849


WYNIKI WYSZUKIWANIA

Tuńczyk - kalorie, wartości odżywcze, gatunki i ciekawostki 
Tuńczyk - kalorie, wartości odżywcze, gatunki i ciekawostki
13.07.2019

Tuńczyk to nazwa obejmująca kilkanaście gatunków drapieżnych ryb okoniowatych z rodziny makrelowatych. Tuńczyki występują w ciepłych wodach Oceanu Spokojnego, Indyjskiego, Atlantyckiego oraz w wodach Morza Śródziemnego, można je spotkać w zimniejszyc



Jak zróżnicowana jest Twoja dieta? Monotonna dieta jest nie tylko nudna - bywa niebezpieczna 
Jak zróżnicowana jest Twoja dieta? Monotonna dieta jest nie tylko nudna - bywa niebezpieczna
20.02.2019

Zgodnie z ogólnymi zaleceniami dietetycznymi jadłospis powinien być zróżnicowany. Stosowanie monotonnego jadłospisu lub jego radykalnej wersji, nazywanej potocznie monodietą, może bardzo negatywnie wpłynąć na zdrowie. Do konsekwencji monotonnego jadł



Kasztany jadalne - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki 
Kasztany jadalne - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki
08.02.2019

Kasztany jadalne, czyli inaczej marony, to owoce drzewa kasztanowca jadalnego (Castanea sativa) pochodzącego z terenów śródziemnomorskich, Azji Mniejszej i Kaukazu. Należy odróżniać je od owoców kasztanowca zwyczajnego, które są gorzkie i niejadalne.



Pół kilo warzyw (i owoców) dziennie - zalecenia a rzeczywisty poziom spożycia warzyw 
Pół kilo warzyw (i owoców) dziennie - zalecenia a rzeczywisty poziom spożycia warzyw
24.01.2019

Zgodnie z ogólnymi zaleceniami zdrowego żywienia, powinno się zjadać co najmniej 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Optymalna dzienna dawka warzyw i owoców wynosi aż 9 porcji. Bardzo ważne jest spożywanie różnych warzyw i owoców, różniących się kolor



Pstrąg - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki 
Pstrąg - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki
22.01.2019

Pstrąg to nazwa kilku gatunków słodkowodnych ryb z rodziny łososiowatych. Pstrągi zasiedlają głównie górne odcinki rzek, czyli wody o mocnym i bystrym prądzie. W Polsce do najpopularniejszych gatunków należy pstrąg tęczowy (Oncorhynchus mikiss), pstr



Śledź - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki 
Śledź - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki
05.12.2018

Śledź bałtycki jest jednym z najpopularniejszych gatunków ryb morskich dostępnych w Polsce. Śledź bałtycki jest podgatunkiem śledzia atlantyckiego (oceanicznego) (łac. Clupea harengus). Śledź jest niewielką rybą, której ciało jest wydłużone i pokryte



Gospodarka wapniowo-fosforanowa organizmu i jej wpływ na układ kostny 
Gospodarka wapniowo-fosforanowa organizmu i jej wpływ na układ kostny
23.09.2018

Zachowanie przez organizm stałego stanu równowagi, czyli homeostazy jest możliwe dzięki mechanizmom utrzymującym organizm w stanie równowagi. Mechanizmy regulacji wchłaniania, magazynowania i wydalania pozwalają zachowywać odpowiednie funkcje życiowe



Makrela i makrela wędzona - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki 
Makrela i makrela wędzona - kalorie, wartości odżywcze i ciekawostki
25.08.2018

Makrela to jedna z ryb, po którą Polacy sięgają szczególnie często. Upodobaliśmy sobie zwłaszcza makrelę wędzoną - nie wędzona nie cieszy się aż tak dużą popularnością. Warto jeść makrelę, ponieważ posiada wiele cennych wartości odżywczych. Dodatkowo



Grzyby w diecie - czy warto je jeść? 
Grzyby w diecie - czy warto je jeść?
16.06.2018

Grzyby choć są traktowane jako rośliny, należą w kategorii systematyki do oddzielnego królestwa - królestwa grzybów. Grzyby choć zawierają dużo wody, mogą dostarczyć organizmowi istotnych składników odżywczych. Warzywa i owoce są bardzo kolorowe, a i



Dorsz - kalorie, wartości odżywcze, gatunki i ciekawostki 
Dorsz - kalorie, wartości odżywcze, gatunki i ciekawostki
08.05.2018

Dorsz atlantycki zwany też wątłuszem (którego nasz rodzimy dorsz bałtycki jest jego podgatunkiem) od lat jest jedną z najpopularniejszych ryb na naszych talerzach. I bardzo dobrze, bo jego cenny skład i wartości odżywcze są naprawdę warty uwagi. Doda



Suplementacja na wypadające włosy 
Suplementacja na wypadające włosy
11.10.2017

Wypadanie włosów nie musi być niepokojące; dziennie tracimy ich około 100, a jest to powiązane z naturalnym cyklem wzrostu włosów. Problem zaczyna się wtedy, gdy włosów wypada coraz więcej, a na ich miejsce nie pojawiają się nowe i staje się to dla n



Popularne cytrusy i ich wartości odżywcze. Czy warto spożywać owoce cytrusowe? 
Popularne cytrusy i ich wartości odżywcze. Czy warto spożywać owoce cytrusowe?
25.09.2017

Jesień, a po niej zima - w ciągu tych pór roku jak nigdy dbamy o swoją odporność. Żeby wzmocnić naturalne bariery przeciw bakteriom i wirusom sięgamy między innymi po cytrusy - rośliny z rodziny rutowatych, które są obfitym źródłem witaminy C i biofl



Czy brązowe znaczy, że zdrowsze? - nie zawsze! 
Czy brązowe znaczy, że zdrowsze? - nie zawsze!
01.09.2017

Większość konsumentów posiada świadomość, że biała mąka i biały cukier nie zawierają zbyt wiele wartości odżywczych, więc lepiej wybierać produkty ciemniejsze, o brązowej barwie, które kojarzą się nam z produktami mniej przetworzonymi i bardziej wart



Krzem - pierwiastek życia 
Krzem - pierwiastek życia
30.04.2017

Zgodnym z prawdą jest nazywanie krzemu pierwiastkiem życia - bez jego obecności organizm nie może prawidłowo funkcjonować, a niedobór prowadzi do poważnych zaburzeń. Przeciętne zapotrzebowanie wynosi w granicach 20-30 mg. Dokładne zapotrzebowanie na



Tabletki musujące i ich rzeczywisty wpływ na zdrowie 
Tabletki musujące i ich rzeczywisty wpływ na zdrowie
13.03.2017

Musujące tabletki zawierające witaminy lub minerały są w większości suplementami diety. Po rozpuszczeniu w szklance wody powstaje bardzo smaczny napój o owocowym smaku. Postać farmakologiczna - musujące tabletki jest dla przyswajalności raczej korzys



Minerały i witaminy, które w nadmiarze zatruwają organizm 
Minerały i witaminy, które w nadmiarze zatruwają organizm
23.11.2016

Minerały i witaminy są potrzebne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Niemniej niektóre z nich można przedawkować zaburzając naturalną homeostazę. Sprawdzamy, które składniki mineralne i witaminy stwarzają największe ryzyko zatrucia. Hiperwita



Ochota na słodycze i słone przekąski. Jakich minerałów brakuje twojemu organizmowi? 
Ochota na słodycze i słone przekąski. Jakich minerałów brakuje twojemu organizmowi?
08.11.2016

Warto słuchać swojego organizmu - nasze ciało często wysyła sygnały, gdy chce nam coś powiedzieć. Przykładowo, wysypka może oznaczać uczulenie na dany produkt, wzdęcia po mleku często są oznaką nietolerancji laktozy, a katar, który dostajemy nagle pr



Produkty dla dzieci wzbogacane witaminami - bierzemy je pod lupę 
Produkty dla dzieci wzbogacane witaminami - bierzemy je pod lupę
07.11.2016

Niemal w każdej grupie produktów spożywczych dedykowanych dzieciom znajdziemy żywność wzbogacaną witaminami - żelki, soki, mleko, płatki śniadaniowe, jogurty i batoniki. Odpowiadamy na pytanie, czy każdy taki produkt wzbogaci dietę dziecka w witaminy



Planujesz ciążę? Sprawdź, co jeść w trosce o zdrowie dziecka 
Planujesz ciążę? Sprawdź, co jeść w trosce o zdrowie dziecka
30.09.2016

Ciąża jest stanem organizmu, w którym dochodzi do zmian hormonalnych i zwiększenia zapotrzebowania na witaminy, minerały i inne składniki zawarte w pożywieniu. Niedobory żywieniowe mogą mieć niekorzystny wpływ na rozwój dziecka i zdrowie mamy. Warto



Odnowa biologiczna poprzez zdrową dietę. Jak jedzenie regeneruje organizm? 
Odnowa biologiczna poprzez zdrową dietę. Jak jedzenie regeneruje organizm?
23.08.2016

Organizm potrzebuje „paliwa” do regeneracji - zbilansowana, zdrowa dieta bogata w składniki odżywcze wspiera odnowę komórek i pomaga obniżyć wiek biologiczny. Pożywienie jest niezbędne do regeneracji organizmu. Teza ta kłóci się z ideą leczniczej gło



«   | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |