Dzisiaj jest: Poniedziałek, 18.11.2019 Imieniny: Anieli i Romana



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5849


WYNIKI WYSZUKIWANIA

Przegląd serów greckich 
Przegląd serów greckich
03.07.2019

Grecja to jeden z najczęściej wybieranych kierunków wakacyjnych przez turystów. Jest atrakcyjna ze względu na piękne plaże, śródziemnomorski klimat oraz starożytne zabytki, które przyciągają zwiedzających z całego świata. Choć Grecja kontynentalna ró



Skwalen - charakterystyka i właściwości prozdrowotne 
Skwalen - charakterystyka i właściwości prozdrowotne
17.06.2019

Skwalen jest nienasyconym węglowodorem, triterpenem, lipidem, który obecny jest w płaszczu lipidowym ludzkiej skóry. Jest on metabolicznym prekursorem cholesterolu oraz innych steroli, a także witaminy D i hormonów steroidowych. Odpowiada między inny



Oliwa polifenolowa. Czym różni się od "zwykłej" oliwy? 
Oliwa polifenolowa. Czym różni się od "zwykłej" oliwy?
13.10.2018

Oliwa polifenolowa jest produktem, który zawiera bardzo dużą dawkę polifenoli. Uzyskanie wysokiej zawartości tych organicznych związków chemicznych w oliwie staje się możliwe dzięki właściwemu przeprowadzeniu zbiorów i przechowywaniu oliwek, a następ



Dieta wspierająca budowę mięśni - porady i rekomendowane produkty 
Dieta wspierająca budowę mięśni - porady i rekomendowane produkty
22.06.2018

Brak przyrostu masy mięśniowej w przypadku prawidłowych treningu i regeneracji ma zazwyczaj źródło w nieprawidłowej diecie. Osoby trenujące często zapominają o tym, że zwiększając intensywność treningu, powinny jednocześnie zwiększyć spożycie białek,



Na czym najlepiej smażyć? 
Na czym najlepiej smażyć?
03.12.2016

Na czym najlepiej i najzdrowiej smażyć? Takie pytanie zadaje sobie większość konsumentów. Wszechobecne reklamy, gazety, czasopisma, telewizje śniadaniowe czy też internet dostarczają informacji które nie koniecznie pokrywają się z rzeczywistością. Ja



Najzdrowsze oleje zimnotłoczone. Jakie wybierać? 
Najzdrowsze oleje zimnotłoczone. Jakie wybierać?
10.10.2016

O olejach mówi się dużo, ale wciąż wiele osób nie wie, po jakie warto sięgać. Niektóre oleje zachwala się jako wysoce prozdrowotne, zdolne wyleczyć wiele dolegliwości, inne raczej traktuje się ostrożnie, bo mogą przyczyniać się do pogorszenia zdrowia



Pomysły na nietuczące dania z makaronem - szybkie, smaczne i  zdrowe 
Pomysły na nietuczące dania z makaronem - szybkie, smaczne i zdrowe
10.08.2016

Dobry jakościowo makaron ugotowany al dente na pewno nie spowoduje, że przytyjesz. Takie makarony są podstawą zdrowej kuchni śródziemnomorskiej. Porcja 100 g ugotowanego makaronu zawiera około 131 kcal. Wystarczy podać go z warzywami, ziołami i przyp



10 mitów o zdrowym odżywianiu 
10 mitów o zdrowym odżywianiu
07.08.2016

Przedstawiamy 10 mitów związanych ze zdrowym odżywianiem. Sprzyjają one popełnianiu błędów dietetycznych, które mogą utrudniać utrzymanie prawidłowej wagi i zdrowia. Wielość informacji, z którymi mamy kontakt na co dzień, jest przytłaczająca. W natło



Kuchnia śródziemnomorska zmienia życie na zdrowsze 
Kuchnia śródziemnomorska zmienia życie na zdrowsze
14.07.2016

Kuchnia śródziemnomorska uchodzi za jedną z najzdrowszych kuchni świata. Do jej nieodłącznych elementów należą świeże warzywa i owoce, ryby i owoce morza. Niepowtarzalny charakter nadają kuchni śródziemnomorskiej zioła oraz oliwa z oliwek. Do jej głó



Wszystko o pesto 
Wszystko o pesto
28.04.2015

Pesto przyrządzane było we Włoszech już w Średniowieczu - jego nazwa pochodzi od włoskiego słowa „pestare”, które to oznacza „gnieść”. W słonecznej Italii sprzedawane na wagę lub przygotowywanie w domach, tradycyjnymi metodami, u nas do znalezienia j



Sałatka z tuńczykiem i oliwkami 
Sałatka z tuńczykiem i oliwkami
04.02.2015

sałatki i surówki

Kuchnia: śródziemnomorska

Dodany przez: kermit


mniej niż 30 minut 1 - 2 porcje

trudność

kaloryczność




Domowe sposoby na poprawę wyglądu włosów 
Domowe sposoby na poprawę wyglądu włosów
29.08.2014

Włosy są zbudowane głównie z keratyny oraz witamin i minerałów. Niedobór elementów budulcowych objawia się pogorszeniem ich wyglądu. Z pomocą przychodzą domowe, proste i tanie metody. Pożywienie jest jedynym źródłem dobrze przyswajalnych minerałów, w



Kuchnia grecka 
Kuchnia grecka
08.07.2012

Jak różnorodny jest panteon greckich bogów, tak tutejsza kuchnia ma do zaoferowania cały wachlarz różnorodnych potraw. Grecja to kraj oliwek, słońca i owoców morza. Podstawę stanowi złocisto-zielona aromatyczna oliwa, która wytłaczana jest z dojrzewa



Olej rafinowany, oliwa z oliwek, a może masło, czyli jaki tłuszcz do czego 
Olej rafinowany, oliwa z oliwek, a może masło, czyli jaki tłuszcz do czego
14.10.2011

Smażenie - to podstawa naszej codziennej diety, zwłaszcza jeśli chodzi o smażenie mięsa. Tłuszcz jako nośnik smaku i zapachu jest bardzo przez nas pożądany, dlatego tak chętnie wszyscy wolą potrawy raczej smażone niż gotowane czy pieczone. Należy jed



Porównanie składów: oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce 
Porównanie składów: oleje roślinne i tłuszcze zwierzęce
06.05.2011

Tłuszcze jadalne są to tłuszcze, które może spożywać człowiek. Tłuszcze jadalne dzielimy na: roślinne, zwierzęce i mieszane. Pod względem chemicznym tłuszcze są to estry kwasów tłuszczowych i glicerolu. Jednak podstawowym składnikiem tłuszczów determ



Oleje roślinne rafinowane - rodzaje i zastosowanie 
Oleje roślinne rafinowane - rodzaje i zastosowanie
12.11.2009

Oleje roślinne rafinowane pozyskiwane są z różnych części roślin, np. nasion, owoców, pestek, kiełków roślinnych poddanych procesowi rafinacji, czyli oczyszczaniu. Podczas obróbki oleje rafinowane tracą swoją wartość odżywczą i walory organoleptyczne



Oliwa z oliwek - rodzaje i wpływ na zdrowie 
Oliwa z oliwek - rodzaje i wpływ na zdrowie
29.12.2008

Drzewa oliwne były uprawiane od czasów starożytnych. Pierwsze uprawy powstały we wschodniej części regionu śródziemnomorskiego. Największym producentem oliwy z oliwek w tamtych czasach była Grecja. Grecy następnie założyli uprawy w starożytnej Italii



Smażenie 
Smażenie
27.12.2008

Smażenie jest to proces obróbki termicznej żywności polegający na ogrzewaniu potrawy w środowisku oleju lub tłuszczu, podgrzanego do temperatury powyżej 100ºC, najczęściej w otwartym naczyniu, w wyniku czego żywność zatraca surowy charakter i nabiera