Dzisiaj jest: Piątek, 22.03.2019 Imieniny: Bogusława i Katarzyny



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5838


WYNIKI WYSZUKIWANIA

Tężyczka - przyczyny, objawy i zalecenia żywieniowe 
Tężyczka - przyczyny, objawy i zalecenia żywieniowe
16.01.2019

Tężyczka jest objawem zespołów chorobowych, które związane są z nadpobudliwością mięśniowo-nerwową, osłabioną koncentracją, przewlekłym zdenerwowaniem i zmęczeniem. Termin tężyczka trafił do języka medycznego w XIX wieku i pochodzi od łacińskiego sło



Biodostępność wapnia, żelaza i cynku, czyli jakie czynniki wpływają na ich przyswajanie 
Biodostępność wapnia, żelaza i cynku, czyli jakie czynniki wpływają na ich przyswajanie
19.12.2018

Zawarte w produktach spożywczych składniki pokarmowe są wykorzystywane przez organizm w różnym stopniu. Zależne jest to od efektywności procesów trawienia i wchłaniania pokarmu oraz zawartości i rodzaju składników odżywczych. Miarą wchłanialności w p



Gospodarka wapniowo-fosforanowa organizmu i jej wpływ na układ kostny 
Gospodarka wapniowo-fosforanowa organizmu i jej wpływ na układ kostny
23.09.2018

Zachowanie przez organizm stałego stanu równowagi, czyli homeostazy jest możliwe dzięki mechanizmom utrzymującym organizm w stanie równowagi. Mechanizmy regulacji wchłaniania, magazynowania i wydalania pozwalają zachowywać odpowiednie funkcje życiowe



Kwas szczawiowy - charakterystyka, źródła i działanie antyodżywcze 
Kwas szczawiowy - charakterystyka, źródła i działanie antyodżywcze
13.09.2018

Składniki pokarmowe oprócz składników odżywczych, sensorycznych czy balastowych zawierają również substancje antyodżywcze, które mogą utrudniać wykorzystywanie składników odżywczych z pożywienia. Do substancji antyodżywczych występujących naturalnie



Jak naturalnie wzmocnić paznokcie? 
Jak naturalnie wzmocnić paznokcie?
24.04.2018

Dłonie podobno są wizytówką człowieka, warto więc o nie zadbać. „Zadbanie” to jednak nie tylko manicure i regularne przycinanie, ale też - a raczej przede wszystkim odżywianie. Bez niego na próżno możemy nakładać różne odżywki. Paznokcie i tak będą s



Napoje izotoniczne. Czy warto po nie sięgać? 
Napoje izotoniczne. Czy warto po nie sięgać?
21.07.2017

Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a jednak bardzo łatwo ją utracić. Wystarczy upalny dzień lub intensywny trening fizyczny. Wraz z wodą tracimy też cenne minerały, w tym potas i sód, dzięki którym organizm utrzymuje prawid



Pić albo nie pić, czyli co z tym mlekiem? 
Pić albo nie pić, czyli co z tym mlekiem?
13.07.2017

Spór o mleko trwa od dobrych kilku lat. Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez wypicia białej kawy czy zjedzenia porannej owsianki. Cenimy je za smak i wartościowe składniki, ale… nie brakuje też głosów, że mleko jednak bardziej szkodzi niż pomaga.



Wapń na diecie bezmlecznej - mamy problem? 
Wapń na diecie bezmlecznej - mamy problem?
20.11.2016

Konieczność wyeliminowania mleka i produktów mlecznych z diety dziecka może (ale nie musi) powodować niedobór wapnia. Jak rozwiązać ten problem? Stosowanie diety eliminacyjnej polegającej na wyeliminowaniu mleka krowiego i jego przetworów może wynika



Ochota na słodycze i słone przekąski. Jakich minerałów brakuje twojemu organizmowi? 
Ochota na słodycze i słone przekąski. Jakich minerałów brakuje twojemu organizmowi?
08.11.2016

Warto słuchać swojego organizmu - nasze ciało często wysyła sygnały, gdy chce nam coś powiedzieć. Przykładowo, wysypka może oznaczać uczulenie na dany produkt, wzdęcia po mleku często są oznaką nietolerancji laktozy, a katar, który dostajemy nagle pr



Witamina K2 - niezbyt znana, ale bardzo potrzebna! 
Witamina K2 - niezbyt znana, ale bardzo potrzebna!
06.10.2016

Witamina K2 jest związkiem chemicznym zaliczanym do grupy witaminy K. Zdaniem niektórych naukowców witamina K2 nie powinna być postrzegana jako postać witaminy K, ale jako odrębny związek chemiczny. Witamina K2 została poznana dość niedawno i raczej



Kobieca dieta - czego najbardziej potrzebują kobiety? 
Kobieca dieta - czego najbardziej potrzebują kobiety?
08.03.2015

Jadłospis przeciętnej kobiety zawiera za mało żelaza, magnezu, wapnia i witamin z grupy B - zwłaszcza witaminy B9 (powszechnie nazywanej od jej syntetycznej postaci - kwasem foliowym). Bardzo często Polki sięgają też po suplementy diety, choć nie zaw



Wpływ diety na płodność i płeć dziecka 
Wpływ diety na płodność i płeć dziecka
28.01.2015

Związek między dietą (odżywianiem) a szansami na spłodzenie potomstwa nie jest wymysłem znachorów czy entuzjastów medycyny naturalnej. Dowodów na jego istnienie dostarcza sama medycyna - odżywianie ma wpływ na płodność i na płeć dziecka. Zdrowy styl



Żywienie przedszkolaka - co warto wiedzieć? 
Żywienie przedszkolaka - co warto wiedzieć?
27.12.2014

Zdrowe odżywianie polega na dostarczaniu organizmowi pokarmu, który w pełni zaspokaja jego potrzeby odżywcze i energetyczne, a jednocześnie nie prowadzi do gromadzenia się nadmiaru energii. Dzieci uczą się nawyków żywieniowych od rodziców. Dorośli ma



Elektrolity i ich wpływ na zdrowie 
Elektrolity i ich wpływ na zdrowie
15.08.2014

Lato jest tą porą roku, na którą czeka chyba każdy z nas - dzieci, nastolatki, dorośli, kobiety, mężczyźni... Słońce zwiastuje należący się po roku pracy odpoczynek, na straganach pojawiają się pyszne i soczyste, świeże sezonowe warzywa i owoce, zrzu



Odżywianie a stan zębów 
Odżywianie a stan zębów
27.06.2014

Stan uzębienia jest ściśle związany ze sposobem odżywiania (i nie chodzi tu tylko o to, ze cukier, jak powszechnie wiadomo, przyczynia się do powstawania próchnicy). Zęby, tak jak np. skóra czy włosy, są w pewnym sensie odzwierciedleniem stanu całego



Odżywianie w ciąży 
Odżywianie w ciąży
30.01.2014

Okres ciąży jest dla kobiety, zarówno pod względem emocjonalnym jak i fizjologicznym, okresem absolutnie niezwykłym. Chyba nikt nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Również jeśli chodzi o odżywianie, kobieta oczekująca dziecka powinna wprowad



Dieta wegańska a ciąża 
Dieta wegańska a ciąża
16.12.2013

Weganizm jest stylem życia opartym głównie na stosowaniu diety wegańskiej. Weganie rezygnują ze spożywania produktów zwierzęcych, a także pożywienia, którego produkcja wiąże się z eksploatacją zwierząt. Weganie nie spożywają nabiału i często również



Makroelementy i mikroelementy 
Makroelementy i mikroelementy
05.12.2008

Składniki mineralne są to niezbędne do życia człowieka związki, zapewniające prawidłowy rozwój, reprodukcję oraz zdrowie przez cały okres trwania życia. Składnikami mineralnymi organizmów roślinnych i zwierzęcych nazywa się te składniki, które po spa



Skorupki jaj 
Skorupki jaj
03.12.2008

Skorupki jaj są jednym z najlepszych źródeł wapnia, który jest przyswajalny przez organizm w ok. 90%. Oprócz wapnia w skorupce zawarte są wszystkie niezbędne dla organizmu makro i mikroelementy: magnez, cynk, żelazo, fluor, siarka, krzem, molibden, s