Dzisiaj jest: Niedziela, 07.06.2020 Imieniny: Roberta i Wiesława



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5855

Znaczenie diety w walce z cellulitem


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Znaczenie diety w walce z cellulitem


   Cellulit, popularnie nazywany pomarańczową skórką, jest wynikiem nierównomiernego rozłożenia wody, tkanki tłuszczowej i produktów przemiany materii oraz nieprawidłowego przepływu krwi i limfy. Cellulit dotyka kobiet i powstaje na udach, brzuchu, biodrach a czasem również na ramionach. Może być powodem wstydu i kompleksów oraz złego samopoczucia. Dlatego też większość kobiet podejmuje różnorodne kroki na pozbycie się skórki pomarańczowej.

   Istnieje wiele metod walki z cellulitem. Są to zabiegi kosmetologiczne oraz specjalne kosmetyki mające za zadanie ujędrnić i uelastycznić skórę dotkniętą problemem cellulitu. Jednak do osiągnięcia najlepszych efektów należy przestrzegać odpowiedniej diety, która powinna stać się elementem stałego stylu życia oraz zwiększyć aktywność fizyczną, która powinna znaleźć się w terminarzu codziennych obowiązków Jakie więc są zasady zdrowej diety pomocnej w leczeniu cellulitu?





Dieta a cellulit

   Niestety walka z cellulitem wymaga wielu poświęceń i wyrzeczeń. Opiera się ona bowiem na eliminacji wielu produktów spożywczych oraz używek. Dodatkowo wprowadza do codziennego jadłospisu żywność nieprzetworzoną, dużą ilość wody mineralnej oraz napary z ziół. Dieta antycellulitowa powinna stać się elementem stylu życia.



Co musisz wyeliminować ze swojej codziennej diety?

   Niestety powstawaniu skórki pomarańczowej sprzyja cukier, sól, wysokoprzetworzona żywność oraz używki.

   Sól bowiem powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, sprzyja powstawaniu obrzęków i tym samym cellulitu. Zgodnie z zaleceniami WHO spożycie soli zarówno dodanej, jak i obecnej w produktach żywnościowych nie powinno przekraczać 5 gramów dziennie (1 łyżeczka). Ograniczenie soli w codziennej diecie obniża również ryzyko takich chorób jak choroby układu krążenia, czy otyłość.

   Cukier, podobnie jak sól jest spotykany niemal w każdym produkcie spożywczym. Oprócz słodyczy, słodzonych napojów dodawany jest też do dań gotowych, jogurtów, produktów śniadaniowych czy pieczywa. Dodatkowo nagminnie dosładzamy nim desery, kawę i herbatę. Podobnie jak sól nadmiar cukru w naszej diecie zwiększa ryzyko wielu chorób między innymi otyłości oraz cukrzycy typu II. Jednak dla miłośników słodyczy - dobra informacja. Cukier możemy wykorzystać w walce z cellulitem. Jak? W formie domowego peelingu z dodatkiem kawy, cynamonu i startej skórki z cytryny.

   Niestety kawa, podobnie jak cukier w walce z cellulitem nada się wyłącznie jako składnik peelingu. Produkty bogate w kofeinę (kawa, mocna herbata, napoje typu cola) powodują bowiem podniesienie poziomu kortyzolu we krwi, co również wpływa na zatrzymywanie się wody w organizmie.

Wyeliminuj więc ze swojego jadłospisu takie produkty jak:

- Cukier - unikaj słodzenia herbaty, naparów ziołowych wody oraz nie dodawaj go potraw.
- Słodycze - ciastka, ciasta, cukierki, lizaki, czekoladki, pralinki,
- Pieczywo cukiernicze - bułeczki maślane, drożdżówki, chałki, wafelki, rogaliki
- Słodzone napoje
- Produkty spożywcze z dodatkiem cukru (sprawdź etykietę) - ketchupy, jogurty, mleka smakowe, gotowe potrawy, płatki śniadaniowe, dżemy,
- Sól - unikaj dosalania potraw
- Produkty spożywcze z dodatkiem dużej ilości soli - frytki, popcorn, chipsy, dania gotowe
- Produkty z oczyszczonej mąki - białe pieczywo, makarony
- Żywność typu fast food - frytki, kebaby, pizza, hamburgery - oprócz ogromnej ilości soli zawierają również szkodliwe nienasycone kwasy tłuszczowe typu trans.
- Smażone potrawy
- Kawa - zarówno picie dużej ilości kawy, jak i napojów z kofeiną



Jakie produkty wybrać zatem w walce z cellulitem?

   Dieta antycellulitowa powinna opierać się na dużej ilości świeżych warzyw i owoców, produktach zbożowych z pełnego przemiału, kaszach, jajach, orzechach, nasionach, olejach roślinnych, ziołach, zielonej herbacie, chudym mięsie i produktach mlecznych oraz kiełkach zbóż.

   Podstawą diety antycellulitowej jest picie co najmniej 2 litrów niegazowanej wody mineralnej dziennie, co odpowiednio nawodni organizm.


Komponuj więc swoje potrawy na takich produktach jak:

- Świeże warzywa i owoce - przyrządzaj z nich smoothie, soki, dodawaj do sałatek
- Produkty pełnoziarniste - pieczywo pełnoziarniste, gruboziarniste kasze (gryczana, jaglana, jęczmienna), brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron
- Orzechy - włoskie, nerkowca, laskowe, ziemne, brazylijskie, migdały
- Nasiona - siemię lniane, sezam, nasiona słonecznika, pestki dyni
- Mleko i produkty mleczne - mleko, jogurty naturalne, chude twarogi
- Chude mięso i ryby - drób, ryby
- Zioła i przyprawy - używaj ziół do przyprawiania dań (bazylia, oregano, słodka papryka, tymianek, kminek, pieprz, kurkuma, curry)
- Jaja
- Oleje roślinne - olej lniany, olej sezamowy, oliwa z oliwek, olej z awokado
- Napary ziołowe, zielona herbata zamiast kawy



Co oprócz diety?

   W walce z cellulitem ważna jest odpowiednia aktywność fizyczna, w tym wysiłek aerobowy oraz ćwiczenia takie jak pilates i stretching.

   Należy również odpowiednio nawilżać skórę. Można przygotować domowe peelingi złuszczające martwy naskórek z cukru, kawy, cynamonu i ulubionych olejków eterycznych.




Zobacz więcej na temat:

cellulitdietazatrzymywanie wody


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5.00 Ocen: 2


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Nietolerancja pokarmowa Nietolerancja pokarmowa

Joanna Węglarowicz

Wydawnictwo: Joanna Węglarowicz


Zmagasz się z nietolerancjami pokarmowymi? Dokucza Ci brak możliwości czerpania przyjemności z jedzenia ulubionych potraw? Nie wiesz jak sobie z tym poradzić? Ta książka pomoże Ci zmierzyć

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE