Dzisiaj jest: Poniedziałek, 28.09.2020 Imieniny: Marka i Wacława



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Dieta Birchera - Bennera


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Dieta Birchera - Bennera


Założenia - dieta Birchera - Bennera:
   Dr Bircher - Benner głosił przed laty prawdę, że stan zdrowia zależy w znacznej mierze od sposobu żywienia, a złe nawyki żywieniowe są przyczyną wielu chorób. Zdaniem dr Ruth Bircher (córki dr Birchera - Bennera) autorki książki "Jedzenie drogą do zdrowia" opartej na myśli doktora nadwaga nie jest jedynie skutkiem przejadania się, ale jest sygnałem choroby związanej z zaburzeniami procesów przemiany materii. Zredukowanie nadwagi jest więc możliwe przez poprawę stanu zdrowia i odwrotnie: bardzo dobry stan zdrowia umożliwia zachowanie smukłej sylwetki. Zaburzenia przemiany materii powoduje głównie dieta wysokobiałkowa, która prowadzi do zakwaszenia organizmu, uszkodzenia nerek, wątroby, jelita grubego. Dieta Birchera - Bennera zaleca: spożywanie

białka zwierzęcego w postaci odtłuszczonego mleka i chudego twarogu, a białka roślinnego w postaci warzyw, pełnych produktów zbożowych (kasz, pieczywa), orzechów i owoców, używanie wyłącznie tłuszczów roślinnych, zawierających nienasycone kwasy tłuszczowe, znaczne ograniczenie pokarmów o wysokiej zawartości skrobi (mąki, drobnych kasz, ziemniaków, cukru - z wyjątkiem zawartego w owocach), zmianę proporcji między pokarmami gotowanymi i surowymi - na korzyść surowych pokarmów roślinnych (owoce i warzywa zawierają substancje biologicznie czynne). W celu lepszego ich przyswojenia owoce i warzywa powinno się jadać przed posiłkami gotowanymi, znaczne ograniczenie soli, ostrych przypraw, kawy i nikotyny. Dietę odchudzającą najlepiej zacząć od przetrwania jednego do dwóch dni wyłącznie na sokach owocowych. To doskonale oczyści organizm i przygotuje do diety. Po skończeniu diety można aplikować sobie np. raz w tygodniu dzień sokowy.




Przykład - dieta Birchera - Bennera:

Rano:

szklanka soku z pomarańczy, jabłek, jagód, malin.

W południe:

to samo co rano lub szkl. soku z warzyw - marchwi, buraków, kapusty, pomidorów, ogórków lub mieszanego.

Wieczorem, około 18.00:

szklanka soku owocowego. Ewentualnie można wypić 4 szklanki soku w godzinach: 8.00, 12.00, 16.00, 18.00. Pod żadnym pozorem nie wolno przedłużać dni sokowych!

Przez kolejne trzy - cztery dni włącza się napoje mleczne.

I śniadanie:

szklanka soku owocowego lub warzywnego,

II śniadanie:

szklanka jogurtu, kefiru, pół szklanki naparu z dzikiej róży,

W południe:

po szkl. soku z owoców i jogurtu, szkl. naparu z dzikiej róży,

Wieczorem:

szklanka soku owocowego, szkl. jogurtu


   Znaczny ubytek wagi po tygodniu jest wynikiem głównie odwodnienia organizmu. Po skończonej diecie bardzo możliwe jest powrócenie do poprzedniej wagi, więc uważajcie na to, co jecie. Odrzucone podczas diety pokarmy wprowadzajcie stopniowo.






Oceń artykuł:

Średnia ocena: 0.00 Ocen: 0

SONDA


Jakie są Twoje ulubione owoce morza?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE