Dzisiaj jest: Środa, 03.06.2020 Imieniny: Leszka i Kłotyldy



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5855

ARTYKUŁY

Co siedzi w standardowej paście do zębów? 
Co siedzi w standardowej paście do zębów?
25.02.2017

Pasta do zębów stwarza pewne ryzyko przedawkowana fluoru. Nie jest to jedyny argument, który powoduje, że pasty ziołowe jako zdrowsza alternatywa dla typowych past dostępnych w drogeriach i sklepach, są coraz chętniej wybierane przez konsumentów. Pa



10 tysięcy kroków dziennie - czyli ile ćwiczyć każdego dnia? 
10 tysięcy kroków dziennie - czyli ile ćwiczyć każdego dnia?
22.02.2017

Zrób krok do zdrowia - a właściwie 10 tysięcy kroków - tak radzi Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Problem w tym, że nie do końca wiadomo, czy jest to minimum aktywności, czy optymalny poziom. Poza tym, krąg adresatów tej zasady może być ograniczon



Wycieczki górskie - krok po zdrowie 
Wycieczki górskie - krok po zdrowie
04.02.2017

Chodzenie po górach jest bardzo wymagającym spacerem, do którego trzeba się odpowiednio przygotować. Wymagania te nie są jednak na tyle wygórowane, żeby osoby cierpiące na niektóre choroby były zmuszone zrezygnować z tej aktywności. Miłośnicy chodzen



Ćwiczenia łagodzące bóle pleców 
Ćwiczenia łagodzące bóle pleców
29.01.2017

Ćwiczenia mogą być nie tylko skuteczną metodą na odchudzanie, ale także na złagodzenie bólu pleców. Przedstawiamy zestawy ćwiczeń, które nie tylko korzystnie wpłyną na wygląd sylwetki, ale dodatkowo złagodzą ból. Czasami ćwiczenia nie są wystarczając



Błędy w treningach, które prowadzą do kontuzji 
Błędy w treningach, które prowadzą do kontuzji
21.01.2017

Sport to zdrowie, ale czy zawsze? O ile sam ruch ma zbawienny wpływ na nasz organizm, o tyle nieprawidłowe przygotowanie do ćwiczeń może zakończyć się nieszczęśliwie. Przy nieodpowiednim sprzęcie lub niepoważnym podejściu do rozciągania przyjemność z



Bieganie zimą. Jak nie chorować i nie tracić chęci? 
Bieganie zimą. Jak nie chorować i nie tracić chęci?
06.01.2017

Wiele osób nie potrafi wyobrazić sobie biegania zimą. Rano? Trudno się zmotywować, gdy za oknem ciemno, a na zewnątrz zimno. Wieczorem? Najczęściej marzymy już tylko o jak najszybszym powrocie do domu, żeby przykryć się ciepłym kocem. Są jednak biega



Przewodnik dla górskiego turysty - kompletujemy strój i ekwipunek 
Przewodnik dla górskiego turysty - kompletujemy strój i ekwipunek
17.12.2016

Podstawowy strój dla górskiego turysty jest podyktowany nie tyle trendami wyznaczonymi przez projektantów, ile wytycznymi Komisji Turystyki Górskiej. Jej członkowie przestrzegają przed nieodpowiednim ubiorem i nieumiejętnym przygotowaniu ekwipunku. W



Trening na czczo, po południu, wieczorem - jaki jest najlepszy? 
Trening na czczo, po południu, wieczorem - jaki jest najlepszy?
09.12.2016

To pytanie szczególnie często zadają sobie osoby początkujące: lepiej trenować rano czy wieczorem? A może na czczo? Który trening jest najbardziej efektywny i przynosi najlepsze efekty? Odpowiedź nie jest oczywista. Każdy z nas powinien dopasować por



Ćwiczenia w domu czy na siłowni? 
Ćwiczenia w domu czy na siłowni?
27.11.2016

Wolisz ćwiczyć w domu, czy na siłowni? Poznaj wady i zalety każdego z rozwiązań, a przy okazji zapoznaj się z mitami krążącymi wokół obu rodzajów treningu. Karnet na siłownię lub fitness wiąże się z pewną opłatą - płacisz za możliwość wykonywania ćwi



Callanetics odchodzi w zapomnienie? Sprawdzamy, jak kobiety dbają dziś o sylwetkę 
Callanetics odchodzi w zapomnienie? Sprawdzamy, jak kobiety dbają dziś o sylwetkę
13.11.2016

Callanetics jest treningiem dla osób dążących do poprawy samopoczucia, poprawy kondycji fizycznej oraz osób dążących do zredukowania masy ciała. Stał się prawdziwym hitem wśród kobiet w różnym wieku - kilka lat temu. Jak kobiety dziś dbają o kondycję



Czy na treningu i podczas aktywności fizycznej należy się spocić? 
Czy na treningu i podczas aktywności fizycznej należy się spocić?
25.10.2016

Czy duża ilość wylanego potu podczas treningu i aktywności fizycznej świadczy o ilości spalonych kalorii? Odpowiedź jest krótka - nie. Tracimy przede wszystkim wodę i elektrolity, tak więc obfity pot jest następstwem wzmożonej pracy mięśni, a nie efe



Jesienne sporty na świeżym powietrzu - postaw się sezonowej chandrze! 
Jesienne sporty na świeżym powietrzu - postaw się sezonowej chandrze!
12.10.2016

Nie pozwól, aby w tym roku sezonowa depresja nad Tobą zapanowała - spaceruj, pływaj na basenie, ćwicz na siłowni, jeździj rowerem, jednym słowem: ruszaj się, a zachowasz dobre samopoczucie. Wbrew pozorom jesień jest dobrym czasem na sport. Temperatur



Ruch lekiem na choroby cywilizacyjne 
Ruch lekiem na choroby cywilizacyjne
28.09.2016

Choroby cywilizacyjne są to jednostki chorobowe występujące globalnie i powszechnie. Ich cechą charakterystyczną jest rosnąca zachorowalność powiązana z rozwojem cywilizacyjnym. Choroby cywilizacyjne bardzo często określa się także chorobami dwudzies



Polki pokochały rolki - usuną stres, nadwagę i złe samopoczucie! 
Polki pokochały rolki - usuną stres, nadwagę i złe samopoczucie!
14.09.2016

Jazda na rolkach dodaje energii i usuwa napięcie nerwowe. Można jeździć w każdym wieku i bez względu na kondycję fizyczną. Jazda na rolkach pomaga ukształtować sylwetkę w tempie porównywalnym do biegania. Różnica między wymienionymi rodzajami aktywno



Ile kalorii spalasz przy pracach domowych? 
Ile kalorii spalasz przy pracach domowych?
10.09.2016

Choć sprzątanie domu czy pielęgnowanie ogródka nie należy do ulubionych czynności niektórych osób, warto spojrzeć na nie z innej perspektywy. Schylanie się, chodzenie po schodach, przenoszenie wiadra z wodą - wszystkie te czynności pozwalają na spale



Ruch to zdrowie (i młodość). Jak aktywność fizyczna wpływa na wiek biologiczny? 
Ruch to zdrowie (i młodość). Jak aktywność fizyczna wpływa na wiek biologiczny?
07.09.2016

Wiek biologiczny może być taki sam, jak wiek metrykalny. Jeżeli wiek metrykalny jest niższy od biologicznego warto zastanowić się nad wprowadzeniem zmian w stylu życia. Wiemy już jak obniżyć wiek biologiczny - zdrowym odżywianiem i aktywnością fizycz



Aerobik i rodzaje aerobiku 
Aerobik i rodzaje aerobiku
25.08.2016

Aerobik aerobikowi nierówny - tak w skrócie można by podsumować ogólne zalecenie "warto ćwiczyć aerobik". Choć oczywiście jak najczęstszy ruch jest wskazany, to jednak dobrze jest zapoznać się z różnymi rodzajami tej aktywności fizycznej, tak żeby do



Aktywność fizyczna w odchudzaniu - bez sportu ani rusz! 
Aktywność fizyczna w odchudzaniu - bez sportu ani rusz!
12.08.2016

Dieta i aktywność fizyczna to podstawa odchudzania - ale nie dla każdego. Wiele osób unika sportu skupiając się na odżywianiu, co jest błędem. Rezygnując z aktywności fizycznej podczas stosowania diety zwiększasz ryzyko efektu jo-jo, utraty masy mięś



Ćwiczenia izometryczne - napięcie i luz 
Ćwiczenia izometryczne - napięcie i luz
31.07.2016

Głównym zadaniem ćwiczeń izometrycznych jest wzmocnienie mięśni i zwiększenie ich siły przy jednocześnie ograniczonej ilości ruchu. Istotą ćwiczeń izometrycznych jest napinanie i rozluźnianie mięśni ciała. Podczas wykonywania tego typu ćwiczeń bardzo



Co i kiedy spożywać po treningu? 
Co i kiedy spożywać po treningu?
27.07.2016

Nigdy nie omijaj posiłku po treningu - twój organizm szczególnie wtedy potrzebuje nowej dawki energii do pracy. Wiele osób odchudzających się nie je po ćwiczeniach, ponieważ boją się przytycia. To duży błąd! Jeśli organizm po wysiłku nie dostanie poż



  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |