Dzisiaj jest: Wtorek, 04.08.2020 Imieniny: Dominika i Protazego



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Nordic walking


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Nordic walking


    Nordic Walking jest sportem, który z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Być może dlatego, iż nie wymaga zbyt dużych nakładów finansowych, jest sportem niezwykle uniwersalnym i dostępnym praktycznie dla każdego, od dziecka po osobę straszą. Jest również ciekawą i przyjemną formą relaksu i odpoczynku.

   Sport ten polega na energicznym marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijami. Niektórym może się wydawać, iż sport ten jest znany od niedawna, jednak jego początki sięgają lat dwudziestych XX wieku i sport ten powstał w Finlandii. W tamtych czasach była to jednak głownie forma treningu i ćwiczeń narciarzy biegowych. Obecnie trenować może każdy, samodzielnie lub w grupie. Nordic Walking można podzielić na trzy poziomy, lub stopnie zaawansowania - zdrowotny, fitness i typowo sportowy.





    Jaki jest więc sekret popularności tego wydawało by się prostego sportu? Otóż podczas uprawiania Nordic Walking angażujemy do zwiększonego wysiłku znaczną cześć mięśni ciała. Pracują jednak one zupełnie inaczej niż podczas zwykłego marszu, bez kijów. Ruchy są znacznie bardziej wzmocnione, mięśnie bardziej napięte, zwłaszcza ramion, które dzięki temu stają się bardziej elastyczne, mocniejsze i wytrzymałe. Po intensywnych ćwiczeniach, wzmocnia się również nasze nogi, pośladki i plecy. Dzięki takim "wzmocnionym" kijami spacerom, jesteśmy w stanie dużo łatwiej wchodzić na wzgórza, wędrować po górach lub pokonywać trudne leśne trasy. Co jest ważne, podczas uprawiania tego sportu spalamy znacznie więcej kalorii niż podczas zwykłego marszu. Prze co ten rodzaj aktywności polecany jest jako jedna z form dbania o szczupła i zdrową sylwetkę.



    Odpowiednia rozgrzewka, przeszkolenie co do sposobów maszerowania oraz dobrze dobrane kije to podstawa poprawy kondycji fizycznej, fantastyczny odpoczynek na łonie natury oraz osiągnięcie korzyści zarówno zdrowotnych jak i społecznych. Dlaczego społecznych? Gdyż coraz więcej ludzi umawia się na wspólne maszerowanie z kijami. wiadomo, w grupie jest przyjemniej. Jest to więc dobry sposób na połączenie dbania o zdrowie z dbaniem o kontakty towarzyskie.



    Bardzo ważne jest jednak prawidłowe uprawianie tego sportu. Można dzięki temu poprawić funkcjonowanie całego organizmu, organizm dotlenia się, krew lepiej krąży i ogólnie czujemy się lepiej. Kije pomagają utrzymać prawidłową postawę ciała, kręgosłup nie ulega skrzywieniom, a osoba ćwicząca nie musi obawiać się o stabilność i brak równowagi podczas marszu na nierównym terenie.


    Sport ten poleca się jako doskonałą formę rehabilitacji dla ludzi cierpiących na urazy stawów, oraz dla osób starszych. Specjalistyczne badania potwierdziły, iż mózg staje się aktywniejszy w momencie gdy jest dotleniony. Mimo, iż zapoznanie się z poprawną i efektywna techniką chodu może rodzić trudności i wymaga cierpliwości, jednak posiada szeroki wachlarz zalet i daje wiele korzyści zdrowotnych. Jest to dobry trening dla osób przygotowujących się do zimowego sezonu na nartach. Dzięki takim ćwiczeniom można uniknąć kontuzji lub urazu z powodu nieodpowiedniego przygotowania.



    Podsumowując Nordic Walking w porównaniu do marszu, angażuje mięśnie całego ciała. To prowadzi do większego ich wzmocnienia niż przy zwyczajnym joggingu lub tradycyjnym chodzeniu.

Sport ten:

- rozwija siłę i wytrzymałość ramion, barków
- spala się więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu
- zwiększa stabilność i równowagę przy chodzeniu z kijkami
- redukuje nacisk na: kolana, piszczele, biodra i plecy korzystnie wpływa na zdrowie osób po urazach.
- odciąża stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych
- pozwala na łatwiejsze pokonywanie wzniesień i trudnych tras

    Maszerowanie z kijami z powodzeniem może być uprawiane praktycznie przez wszystkich, bez względu na wiek, czy tuszę. Nordic Walking daje ogromne możliwości uprawiania go w terenie. Świetnie zrobią nam marsze zarówno nad morzem, w lesie, parku czy w górach i to przez cały rok!

    Jednak dobrym pomysłem będzie rozpoczęcie przygody z Nordic Walking pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie dla nas kije. Dlatego nie ma na co czekać. Już dziś zaopatrzymy się w odpowiedni sprzęt, wygodne buty, dobre towarzystwo lub ulubiona muzykę i maszerujmy na zdrowie!




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1

SONDA


Jakie są Twoje ulubione owoce morza?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE