Dzisiaj jest: Wtorek, 29.09.2020 Imieniny: Michała i Michaliny



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Maszerowanie - sport czy rekreacja?


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Maszerowanie - sport czy rekreacja?


   Maszerowanie należy do najprostszych form aktywności fizycznej. W ten sposób można efektywnie  zgubić nadmiar kilogramów i dotlenić organizm.

   Ryzyko urazu podczas uprawiania tego rodzaju aktywności jest bardzo niskie. Można stosować ją wszędzie, ponieważ jest dość mało kosztowna. Nie musisz posiadać specjalistycznego sprzętu. Korzyści z maszerowania pojawią się wyłącznie wtedy, gdy trening będzie systematyczny. Maszerowanie jest formą aktywności fizycznej, która nie obciąża organizmu. Możesz uprawiać ten sport przez większość dni w tygodniu.





Maszeruj długo i jednostajnie

   Maszerowanie podejmowane w celu zgubienia nadmiaru kilogramów powinno być odpowiednio długie i jednostajne. Intensywność można określić w różny sposób - zaleca się utrzymywanie takiego tempa, które pozwala na swobodną rozmowę. Organizm powinien na tyle szybko przystosować się do prędkości, aby utrzymać ją przez minimum kolejne 30 minut. Na pulsometrze powinno wyświetlić się około 60-70% maksimum. Trening rozpoczynaj zawsze od marszu w wolniejszym tempie.



Elastyczny trening

   Początkowo treningi powinny trwać około 20-45 minut. Dłuższe ćwiczenia o charakterze aerobowym - takie jak maszerowanie - zmuszają organizm do wykorzystywania tkanki tłuszczowej większym stopniu. Możesz podzielić trening na dwie części rozłożonych rano i wieczorem, jeżeli plan dnia nie pozwala Ci na wykonanie jednego długotrwałego treningu. Marsz możesz wpleść w inne codzienne aktywności - marsz po zakupy, na uczelnię, do pracy.



Metoda tysiąca kroków

   Metoda tysiąca kroków została opracowana ponad 40 lat temu w Japonii. Liczba kroków odpowiada minimum aktywności fizycznej w ciągu dnia. Tę metodę z sukcesem wykorzystywano w walce z otyłością. Do kontrolowania liczby kroków przyda się pedometr - niektóre smartfony są wyposażone w tę funkcję. Można z niej skorzystać po pobraniu odpowiedniej aplikacji na telefon.



Angażuj mięśnie

   W czasie maszerowania wykorzystaj ramiona jak najbardziej efektywnie. Możesz je ugiąć pod kątem 90 stopni. Możesz też uformować dłonie w pięści. Wymach ramion powinien być dynamiczny. W ten sposób trenujesz triceps. Bardzo ważne jest też zachowanie odpowiedniej postawy podczas marszu. Wyprostuj plecy i napnij mięśnie brzucha. Sylwetka powinna być lekko pochylona do przodu, a szyja wyprostowana. Patrze daleko - przed siebie. Wiele osób popełnia błędy związane z postawą podczas chodzenia - najwyższy czas, aby je wyeliminować.



Spacerowanie na odchudzanie ?

   Jeżeli do tej pory odchudzanie polegało tylko na ścisłym przestrzeganiu diety, ponieważ: nie masz czasu na ćwiczenia, nie masz siły na trening, a tak w ogóle to sport wiąże się z ryzykiem kontuzji, to po przeczytaniu tego artykułu może zmienisz zdanie. Spacerowanie - czy inaczej mówiąc maszerowanie - to najprostszy i najmniej męczący sposób na zgubienie nadmiaru kilogramów. Idź na piechotę do pracy, wysiadaj wcześniej z autobusu, wybieraj się na dłuższe spacery w wolnym czasie - możesz przygotować sobie grafik treningów.

   Korzystaj z aplikacji liczącej spalane kalorie podczas maszerowania. Działa ona na zasadzie monitorowania GPS. Traktuj wyniki treningu wyświetlane przez aplikację traktuj jednak jedynie orientacyjne. W czasie 60 minut maszerowania możesz spalić około 200-300 kcal. Grafik treningów powinien obejmować co najmniej 3-4 razy w tygodniu. Jeden z treningów powinien być wykonywany przez 40 minut, drugi przez 30 minut z 15-minutową przerwą na gimnastykę, a trzeci - wykonywany bardziej dynamicznie.



Marsz to zdrowie !

   Maszerowanie jest zarazem doskonałym sposobem na rekreację. Podczas marszu organizm może się zrelaksować. W czasie tego rodzaju aktywności fizycznej ustępuje napięcie mięśni. Dochodzi także do uwolnienia endorfin, które wprawiają w dobry nastrój. W czasie spacerowania zmniejsza się zaś poziom adrenaliny wydzielanej pod wpływem stresu przez nadnercza.

   Maszerowanie jest ważnym elementem profilaktyki przeciw chorobom serca i układu krążenia. Systematyczne marsze poprawiają poziom dobrego cholesterolu (HDL) i zmniejszają poziom złego (LDL). W czasie marszu dotleniasz organizm. Im lepsze dotlenienie organizmu, tym łatwiej się regeneruje. Niedotlenienie sprzyja zaś przedwczesnemu starzeniu się. Marsz umożliwia też wzmocnienie mięśni nóg i pośladków. Jeżeli dodatkowo zaangażujesz ręce wzmocnisz mięśnie ramion i grupy mięśni odpowiedzialne za podtrzymanie kręgosłupa.



Kilka słów o nordic walking

   Nordic walking jest specyficzną odmianą maszerowania polecaną dla każdego. Została ona opracowana przez fińskich lekarzy we współpracy z wybitnymi sportowcami. Polega on na maszerowaniu ze specjalnymi kijkami. Nordic walking oszczędza układ ruchu, a zwłaszcza stawy, więzadła i mięśnie. Kijki zapewniają lepszą stabilizację i ułatwiają zaangażowanie ramion oraz utrzymanie prawidłowej postawy podczas maszerowania. Prawy kij należy trzymać tak, aby uzyskał kontakt z podłożem w chwili stawiania na ziemi lewej pięty - i na odwrót. Zaletą nordic walking jest możliwość spalenia o około 40% więcej kalorii niż podczas tradycyjnego marszu.



   Podsumowując powyższe rozważania o maszerowaniu można stwierdzić, że maszerowanie jest formą sportu - jedną z najbardziej bezpiecznych i uniwersalnych. Umożliwia ono jednocześnie rekreację organizmu oraz zgubienie nadprogramowych kilogramów. Jeżeli chcesz zobaczyć efekt w postaci zmniejszenia poziomu tkanki tłuszczowej maszeruj regularnie i przez czas wynoszący co najmniej 30 minut.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.50 Ocen: 2


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE