Dzisiaj jest: Niedziela, 09.08.2020 Imieniny: Romana i Romualda



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Porady dla osób, które zaczynają przygodę z fitnessem


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Porady dla osób, które zaczynają przygodę z fitnessem


   Decyzję o tym, żeby zacząć ćwiczyć masz już za sobą, jeżeli zainteresował cię ten artykuł. Jak mawiał Michael R. Bracko - dyrektor American College of Sports Medicine’s Consumer Information Committee, ćwiczenia są jak magiczna pigułka.

   Regularne uprawianie sportu pomaga zmniejszyć ryzyko zachorowania na szereg przewlekłych chorób, nie tylko somatycznych, ale również psychicznych, takich jak depresja. Ćwiczenia pomagają utrzymać szczupłą sylwetkę, przeciwdziałając nadwadze, dlatego są jednym z najbardziej skutecznych środków profilaktycznych przeciw wielu chorobom.





Dobry trening przynosi efekty

   Trening nie działa? Kto ma czas na marnowanie czasu na nieskuteczne i ryzykowne ćwiczenia? Na pewno nie ty. Warto zatem unikać niektórych rodzajów aktywności fizycznej, w przypadku których efekty mogą być rozczarowujące, a sam sposób wykonywania ćwiczeń powoduje zwiększone ryzyko kontuzji.



Wybierz to, co lubisz

   Zakres możliwości spędzania wolnego czasu w aktywny sposób jest bardzo szeroki. Możesz wybrać spacery, taniecaerobik, czy nawet jazdę na rowerze. Jeżeli ćwiczenia typu fitness nie sprawiają Ci przyjemności, zastanów się nad zmianą sposobu aktywnego spędzania czasu. Ważne jest to, aby wybrać taki rodzaj zajęcia, który sam w sobie sprawia przyjemność. Zmuszanie się do ćwiczeń powoduje to, że są nieefektywne, a przy tym prowadzi do szybkiego zniechęcenia się i powrotu do dawnych nawyków.



Jak długo należy ćwiczyć?

   Według aktualnej wiedzy powszechnie dostępnej zalecenia lekarzy odnośnie do długości ćwiczeń ograniczają się do stwierdzenia, że 30 minut aktywności fizycznej o umiarkowanym natężeniu przynosi wymierne korzyści.



Przygotuj się do ćwiczeń

   Pierwszym krokiem do rozpoczęcia treningu jest ocena, czy jesteś przygotowany do wybranego rodzaju aktywności. Warto skonsultować się z lekarzem, czy nie ma przeciwwskazań do rozpoczęcia określonego rodzaju treningów. Dotyczy to w szczególności mężczyzn w wieku od 45 lat i kobiet w wieku od 55 lat - taką opinię wyraził fizjolog dr Cedric Bryant z American Council of Exercise.

   W praktyce rzadko kto zastanawia się nad tym, czy dany rodzaj aktywności jest bezpieczny. Bardzo trudno jest pacjentom określić, jaki typ ćwiczeń będzie właściwy dla danej osoby na podstawie indywidualnych predyspozycji i kondycji fizycznej. Wymaga to doświadczenia i specjalistycznej wiedzy medycznej.



Określenie celów treningowych

   Ocena kondycji fizycznej pacjentów pomaga w ustaleniu celów treningowych, które powinny być sformułowane w sposób jasny i zwięzły. Powinny być także realistyczne, czyli możliwe do osiągnięcia w określonym, wyznaczonym czasie.



Zwiększaj tempo ćwiczeń stopniowo

   Wiele początkujących osób popełnia błąd polegający na wykonaniu ćwiczeń w tempie i w liczbie powtórzeń lub serii, które nadmiernie obciążają organizm. Prawidłowe podejście polega na tym, aby wykonywać ćwiczenia powoli i spokojnie, a w miarę poprawy kondycji - z głową - podnosić sobie poprzeczkę coraz wyżej. Błąd ten wynika głównie z przekonania, że szybkie tempo przyniesie szybkie rezultaty, co nie jest prawdą.



Rozgrzej się

   Przed właściwym treningiem należy się rozgrzać. Rozgrzewka do akt przygotowania ciała na stres związany z wykonywaniem ćwiczeń fizycznych. Organizm można rozgrzać za pomocą aerobowych ruchów o dużej intensywności. Po rozgrzewce warto wykonać także ćwiczenia rozciągające.

   Trening rozciągający powinien być wykonywany dodatkowo po treningu i poza nim - kilka razy w tygodniu.




Zobacz więcej na temat:

fitnesstrening


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.00 Ocen: 1


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE