Dzisiaj jest: Piątek, 25.09.2020 Imieniny: Aurelii i Ładysława



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Prawidłowa kolejność ćwiczeń


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Prawidłowa kolejność ćwiczeń


   Prawidłowa kolejność ćwiczeń w czasie treningu jest ważna z punktu widzenia skuteczności aktywności fizycznej. Większość osób, które systematycznie ćwiczą nie korzysta z pomocy trenera. Poniżej znajdują się cenne wskazówki, które pomogą w zwiększeniu efektywności treningów.

   Wśród ćwiczeń można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje, a zatem ćwiczenia wytrzymałościowe i siłowe. Ćwiczenia wytrzymałościowe (kardio, aereobowe) i siłowe (modelujące,  anaerobowe) znacząco się od siebie różnią. Poza nimi trening może i powinien obejmować także ćwiczenia rozciągające i kształtujące, które wchodzą w skład rozgrzewki. Niemniej ćwiczenia kardio najlepiej wspomagają proces redukcji masy ciała. Modelujące ćwiczenia angażują głównie mięśnie, zaś kardio wpływają w większym stopniu na układ oddechowy i krwionośny, prowadzą one także do redukcji tkanki tłuszczowej.





Intensywność i czas treningu

   Intensywność i czas wykonywania ćwiczeń mają znaczący wpływ na to, z jakich składników odżywczych zostanie wyprodukowana energia. Trzecim czynnikiem wpływającym na tę kwestię jest rodzaj ćwiczenia. Tłuszcze są spalane wyłącznie w warunkach tlenowych (aerobowych), czyli podczas wykonywania ćwiczeń kardio. Z kolei inne substraty energetyczne (np. fosfokreatyna, węglowodany, czy nawet białka) są wykorzystywane nie tylko podczas ćwiczeń aerobowych, ale także w czasie treningu siłowego (ćwiczenia anaerobowe).



Prawidłowa kolejność ćwiczeń

   Chcąc skupić się na redukcji tkanki tłuszczowej należy zatem wybrać trening aerobowy (wytrzymałościowy, kardio) o umiarkowanej intensywności. Proces utleniania tłuszczów następuje po upływie około pierwszych 30 minut trwania ćwiczenia kardio. Przez pierwsze 30 minut takiego treningu energia dla mięśni jest pozyskiwana głównie ze spalania cukrów. W przypadku, gdy podstawowym celem treningu jest utlenianie tkanki tłuszczowej, ćwiczenia o jakich mowa wyżej powinny być wykonywane jako pierwsze i trwać ponad 30 minut - po takim czasie następuje początek spalania tkanki tłuszczowej. Zanim przystąpimy do tego treningu należy przeprowadzić rozgrzewkę - ćwiczenia tego typu przygotują organizm do wysiłku fizycznego i zmniejszą ryzyko urazu.

   Jeżeli jednak naszym celem jest zarówno modelowanie sylwetki i jak również redukcja tkanki tłuszczowej to wówczas podczas takiego mieszanego rodzaju treningu wykonuje się zarówno ćwiczenia siłowe (modelujące), jak i ćwiczenia wytrzymałościowe (kardio). Przy takiej kombinacji w pierwszej kolejności wykonuje się ćwiczenia siłowe. Podczas ćwiczeń siłowych organizm potrzebuje głównie węglowodanów. Wykonanie ćwiczeń wytrzymałościowych przed siłowymi spowodowałoby wyczerpanie zapasu glikogenu w mięśniach. Wykonując najpierw ćwiczenia siłowe, a później wytrzymałościowe doprowadzimy do tego, że już na początku ćwiczeń wytrzymałościowych zapas glikogenu będzie niewielki. Przez to w konsekwencji organizm zacznie spalać tkankę tłuszczową dużo wcześniej niż po upływie wspomnianych 30 minut i w dodatku bardziej efektywnie.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5.00 Ocen: 3


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE