Dzisiaj jest: Poniedziałek, 08.03.2021 Imieniny: Beatyi



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5861

Forum dyskusyjne

Forum - Diety dedykowane



powrót

Czy prawidłowo układam dietę?

marcin132




Skąd: Kuźnia Nieborowska
Dołączył: 10.01.2021
Posty: 3

Witajcie poproszę o ocenę diety którą układam dla żony :)  Troszkę już się naczytałem w tym temacie ale zawsze lepiej jak ktoś bardziej doświadczony rzuci okiem ;)

Kobieta

waga: 68.5kg

wzrost: 164cm 

wiek: 39lat

nie pracuje, rozpoczyna przygodę z ćwiczeniami siłowymi 3 razy w tygodniu + aerobik

PPM 1354, BMI 25,5 

Na początek dieta redukcyjna do wagi 62kg

Zapotrzebowanie kaloryczne 2100 obcięte na 1700

tłuszcz 58g

węglowodany 240g 

 białko 66g

dzień 1

8.00  Płatki owsiane 50g, mleko 100ml, banan 45g, orzechy włoskie 8g, mała łyżeczka miodu, cynamon, kubek kawy rozpuszczalnej 240ml (suma 416kcal)

9.30 banan 45g + migdały 4g

10.30 trening siłowy FBW

12.00 Obiad I dorsz atlantycki 130g, ryż brązowy 50g, marchew 120g, pietruszka 40g, por 50g, seler 40g, koncentrat pomidorowy 20g, oliwa z oliwek 10ml, (suma 499kcal)

16.00 Obiad II ryż brązowy 50g, warzywa w masełku 150g, jajko 1szt (suma 406kcal)

20.00 kromka chleba pełnoziarnistego 35g, mozarella light 30g, pomidor 80g, ogórek 30g, rzodkiewka 2szt (suma 156kcal)

Jako że za mało było węglowodanów dołożyłem do przekąsek 2 mandarynki i jabłko

Wyszło: 1638kcal

tłuszcz 46,31

węglowodany 236,95

białko 70,01 

Czy w przypadku gdy jest za mało węglowodanów uzupełnianie ich owocem typu mandarynka, jabłko, banan jest właściwe?

Czy konieczne jest dojechanie z tłuszczem do 58g przy pomocy orzechów lub oliwy? czy na początek mozne być trochę mniej i obserwować co sie bedzie działo.? 


NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 411

Przepisy: 34

Pomogła: 24



Kombinowanie dobre, ale nie skupiałabym się na skrupulatnym liczeniu kalorii i proporcji BTW, tylko na ich jakości, połączeniach, ilości posiłków i aktywności fizycznej. Nie powinno być mowy o odczuwaniu głodu, a takim przypadku prawdopodobnie przy wychodzeniu będzie efekt jojo. Węglowodany proste niestety poza owocami będą wrogiem odchudzania. Owoce powinny być spożywane jako niezależny posiłek bez łączenia z produktami białkowymi czy tłustymi. O dziwo lepszy efekt przyniesie spożywanie posiłków białkowo-tłuszczowych niż węglowodanowych, a węglowodany są przecież zawarte w warzywach więc ich nie zabraknie. Produkty węglowodanowe to np chleb - każdego rodzaju, tzw razowy jeśli jest na drożdżach a nie wyłącznie na zakwasie to nie jest to dobry chleb, razowy na zakwasie jest bardzo cięzko kupić.

Patrzę tak na niektóre produkty np. kawa rozpuszczalna - niezdrowy produkt, lepiej zastąpić kawą zbożową, a najlepiej spożywać napoje przed posiłkami, a nie w trakcie.


marcin132




Skąd: Kuźnia Nieborowska
Dołączył: 10.01.2021
Posty: 3




NutriAdvicerka napisał/a:
Nie powinno być mowy o odczuwaniu głodu, a takim przypadku prawdopodobnie przy wychodzeniu będzie efekt jojo.

 Nie bardzo rozumiem tego " przy wychodzeniu" ? chodzi o wychodzenie z diety redukcyjnej? proszę o wyjaśnienie.

Co do kawy to wygląda tak że kubek pity jest od rana do  południa ale będziemy starać się ją zastąpić czymś innym - kawa dla żony to rytuał.

Co do posiłków zdecydowaliśmy się na 4 główne (są dzieci wiec czasu jest mało) w ciągu dnia  8,00/12,00/16,00/20,00 między nimi są jeszcze przekąski np. godz.10.00 banan, 14,00 1-2 mandarynki, 18.00 jabłko w zależności na ile węglowodanów zostanie do zjedzenia po obliczeniu głównych posiłków.

Czy jedzenie orzechów pomiędzy posiłkami jako przekąska będzie ok? Można by je podjadać przez cały dzień? np. jeśli mamy 20g do zjedzenia w ciągu dnia? 


NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 411

Przepisy: 34

Pomogła: 24



Nie bardzo rozumiem tego " przy wychodzeniu" ? chodzi o wychodzenie z diety redukcyjnej? proszę o wyjaśnienie. Tak - zmniejszając poziom podstawowej przemiany materii w trakcie diety narażamy się na efekt jo-jo przy wyjściu z diety - nawet wracając do poziomu kalorii sprzed diety - różnica ppm sprzed i po może spowodować joj-jo

Co do kawy to wygląda tak że kubek pity jest od rana do  południa ale będziemy starać się ją zastąpić czymś innym - kawa dla żony to rytuał. Kawa rozpuszczalna sama w sobie jako produkt wysokoprzetworzony nie jest dobrym produktem, co innego kawa zbożowa czy nawet kawa mielona

Co do posiłków zdecydowaliśmy się na 4 główne (są dzieci wiec czasu jest mało) w ciągu dnia  8,00/12,00/16,00/20,00 między nimi są jeszcze przekąski np. godz.10.00 banan, 14,00 1-2 mandarynki, 18.00 jabłko w zależności na ile węglowodanów zostanie do zjedzenia po obliczeniu głównych posiłków. To bardzo dobry plan

Czy jedzenie orzechów pomiędzy posiłkami jako przekąska będzie ok? Można by je podjadać przez cały dzień? np. jeśli mamy 20g do zjedzenia w ciągu dnia? Orzechy - zwłaszcza włoskie, to bardzo dobra przekąska - zawiera dużo wartościowego i sycącego tłuszczu oraz mnóstwo innych wartości odżywczych. Posiłki powinny być sztywne o określonych porach tak jak opisałeś powyżej, dodatkowe podjadanie pomiędzy nimi nie jest ok, jeśli natomiast orzechy stanowią ww. jeden z posiłków to jak najbardziej ok.

I jeszcze jedno - nie należy bać się dobrych tłuszczów - to, że 1 g tłuszczu to 9 kcal to nie znaczy, że tuczy. Napiszę wręcz tak - dobry tłuszcz jest zawsze lepszy niż każdy węglowodan prosty.


marcin132




Skąd: Kuźnia Nieborowska
Dołączył: 10.01.2021
Posty: 3


Bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź :)

Cieszę się że wszystko układamy w dobrym kierunku teraz tylko ćwiczenia i czekać na efekty ;)