Dzisiaj jest: Środa, 03.06.2020 Imieniny: Leszka i Kłotyldy



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5855

Forum dyskusyjne

Forum - Aktywność fizyczna w odchudzaniu


«   | 1 | 2 |  

powrót

Nadwaga u dziecka

Magda.Mala.Mi




Dołączyła: 13.10.2009
Posty: 4

Moja córeczka od małego ma trochę większą wagę niż powinna. Jako 7-latka idzie do pierwszej klasy. Nie chcę, żeby dzieci się z niej śmiały, bo straci poczucie własnej wartości. Byłyśmy u dietetyka, który rozpisał dietę córce. Oczywiście chcemy się również wspomóc zajęciami sportowymi. Na wyszukiwarce zajęć pozalekcyjnych Pozaszkolne.pl znalazłam zajęcia taneczne. Myślę, że się jej spodobają. Myślimy też o basenie, tylko czy to nie będzie za dużo, jak na taki mały organizm?
Magda Mała Mi

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 408

Przepisy: 32

Pomogła: 24


Nie jest to za dużo, pod warunkiem, że dziecko będzie uczęszczało na zajęcia z własnej chęci, a nie przymuszane. Oprócz zajęć sportowych konieczna jest nie tyle dieta, a zmiana pewnych nawyków żywieniowych, przede wszystkim unikanie "zmór" takich jak np. chipsy, napojów gazowanych, tzw. soków (kartoniki, butelki), słodyczy (ciężki temat, ale trzeba wykreślić z menu słodyczowego te najgorsze, zostawiając np. czekolady bez dodatków), produktów light i z syropem glukozowym, jogurtów i serków słodzonych.

andrzej83x




Dołączył: 31.08.2012
Posty: 2

Zgadzam się z postem powyżej. Powinnaś zadbać, aby Twoja córka do szkoły brała owoce, piła soki (ale tylko naturalne - musisz na to zwracać uwagę, bo można się naprawdę zdziwić co producenci potrafią nasypać do kartonika i soku który takowym jest). Nie wiem jaki Twoja córka ma stosunek do wody, ale zajęcia taneczne napewno jej się spodobają. A co do chipsów to miały być przecież wyrzucone ze szkół wraz z nowym rokiem. Mam nadzieję, że tak będzie.
[url=http://www.podanfol.com/oslonki.php?lang=pl&id_strony=10]osłonka[/url]

meggi




Dołączyła: 30.09.2012
Posty: 1

Też jestem zdania, że wypełnienie dziecku czasu zajęciami pozaszkolnymi pozytywnie wpływa na jego rozwój. Dodatkowo zapewniają aktywność fizyczną, pozwalają rozwijać kontakty z rówieśnikami i uczą, jak umiejętnie planować każdy dzień. Jeśli Twoja córka lubi taniec, wyjdzie jej to z pewnością na dobre. Sama uczyłam się też pływać od pierwszej podstawówki. Basen nawet dwa razy w tygodniu można pogodzić z nauką. Podnosi wydolność organizmu i hartuje. Ciekawy artykuł dotyczący żywienia pierwszoklasistki można znaleźć na http://www.doz.pl/czytelnia/a2331-Zdrowe_zywienie_pierwszoklasisty Warto też zwrócić uwagę na problem sklepików szkolnych, maja w nich niestety sporo wysokokalorycznych przekąsek. pozdrawiam

Pit.B




Dołączył: 07.08.2012
Posty: 62

Mam podobny problem ze swoim dzieckiem. " Nie rób dziecka w balona" to też artykuł na temat: nadwaga u dzieci Jest u nas determinacja do walki, ale idzie słabo. :-/

Każdy organizm jest inny, ćwiczenia różnie wpływają na organizm. Co więcej mam kolegę w pracy, mały bochenek chleba, kilko wędliny i chudy jak patyk :mrgreen:

Herbalyes_eu




Dołączyła: 29.10.2012
Posty: 33

Ja także zgadzam się z powyższymi opiniami. W grę wchodzi odpowiednia dieta,oraz aktywność fizyczna. Czy córka ćwiczy coś poza zajęciami w-f? To w zasadzie najważniejsze. Owoce,soki- najlepiej typu multiwitamina.

Pit.B




Dołączył: 07.08.2012
Posty: 62

Prawdziwy sok to przygotowany przez siebie z wirówki, w inne 100% nie wierzę :kwasny:

Michał




Skąd: Puławy
Dołączył: 28.12.2012
Posty: 4


Myślę że jak sie odpowiednio zachęci dziecko do np. pływania albo jazdy na rowerze z rodzicami to nic jej sie nie stanie, a takie wypady ponadto zwieksza bliskość i więzi rodzinne.

Jak ćwiczyć żeby schudnąć.=(jak-cwiczyc-zeby-schudnac.interkursy.pl/p/17327/)

300 sekund do szczupłej sylwetki-
trening dla leniwych.(300-sekund-do-szczuplej-sylwetki--trenig-dla-leniwych.interkursy.pl/p/17327/)

edek123




Skąd: kraków
Dołączył: 27.06.2014
Posty: 233

Otyłość prosta jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń u dzieci. Istnieją trzy główne czynniki powodujące ją. Należą do nich: czynniki genetyczne, środowiskowe oraz najbardziej powszechny (nie tylko u dzieci) zbyt duża ilość dostarczanej energii z pożywieniem. Na nasze geny nie mamy wpływu, jednak czynniki środowiskowe ,(do których zaliczamy: nieprawidłowe odżywianie się matki w czasie ciąży, przekarmianie dziecka od najmłodszych lat, nieregularnie spożywane posiłki oraz częste podjadanie) jak również ilość i jakość spożywanego pokarmu możemy modyfikować i w zależności od potrzeby operować nimi.

Leczenie otyłości u dzieci jest niezwykle trudne, gdyż stosowanie w tak młodym wieku niskokalorycznych diet, a tym bardziej leków czy ziół odchudzających jest bardzo niebezpieczne i może prowadzić do poważnych zaburzeń rozwojowych. W przypadku walki z otyłością u dzieci konieczna jest wizyta u specjalisty i konsultacja z interdyscyplinarnym zespołem w skład, którego wchodzi dietetyk, lekarz oraz czasem także psycholog. Dlatego właśnie, podane przeze mnie wskazówki proszę traktować, jako bardzo ogólne wytyczne.

1. Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne powinno wynosić tyle ile u zdrowego dziecka w danym wieku (bez nadwagi). Proces zmniejszania kaloryczności diety (do fizjologicznej normy) powinien przebiegać stopniowo, tak by dziecko nie wyczuwało drastycznych zmian, w jakości i ilości spożywanych posiłków. Pomimo, że kaloryczność posiłków będzie się stopniowo zmniejszała konieczne jest, aby dostarczały one wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin oraz minerałów.

2. Należy zwiększyć udział warzyw i niskokalorycznych owoców, pieczywo białe i półsłodkie zastąpić pieczywem razowym oraz grubymi kaszami - są to naturalne źródła błonnika, który szybko powoduje uczucie sytości, (co znacznie obniża łaknienie).

3. Od najmłodszych lat trzeba systematycznie wypracowywać u dziecka prawidłowe postawy żywieniowe: spożywanie regularnie 4-5 wartościowych posiłków dziennie i nie podjadanie pomiędzy nimi (zwłaszcza słodyczy, słodkich, gazowanych napojów oraz dań typu fast food).

4. Bardzo istotną i często praktykowaną metodą wychowawczą jest stosowanie pokarmu, jako NAGRODY! Należy się tego wystrzegać i nie przyzwyczajać dziecka do tego typu praktyk.

5. i ostatnim, równie ważnym elementem w procesie chudnięcia jest zwiększenie aktywności fizycznej dziecka – spacery, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Należy starać się odwracać uwagę dziecka poprzez zachęcanie go do różnego rodzaju zajęć poza szkolnych (rysowanie, czytanie, taniec, lepienie ceramiki i in.) przez, co więcej czasu i uwagi zacznie ono poświęcać swoim nowym zainteresowaniem aniżeli posiłkom.

Przy przestrzeganiu tych zaleceń redukcja masy ciała będzie następowała łagodnie, ale systematycznie. Jednak przypominam, iż tego typu pacjenci muszą być objęci szczególną opieką, dlatego przed zastosowaniem jakiejkolwiek większej modyfikacji diety konieczna jest konsultacja ze specjalistą.

cofnąć się by wziąć rozbieg

Otylia




Dołączyła: 28.10.2014
Posty: 26


A może zacznij jeździć z córką na rowerze. Na początek to będzie idealne rozwiązanie, bo podobnie jak pływanie nie obciąża za bardzo stawów. Pozwól jej wybrać rower, który najbardziej jej się spodoba. Jakiś kolorowy, może z koszykiem? Pamiętam, że jak byłam mała dostałam taki rower i codziennie męczyłam rodziców, że chcę iść na dwór :) Mój był podobny do takiego:

 

Tyle, że był intensywnie różowy i miał koszyk z przodu. No i oczywiście wersja dziecięca :P Spróbuj tego, Tobie też na pewno poprawi kondycję :)  


«   | 1 | 2 |