Dzisiaj jest: Sobota, 20.04.2024 Imieniny: Czesława i Agnieszki



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5865

Forum dyskusyjne

Forum - Pogaduszki



powrót

Badanie sposobu żywienia i stanu odżywienia

Daniel




Dołączyła: 24.07.2012
Posty: 1

Informacja skierowana jest do osób chcących dowiedzieć się czegoś więcej o swoim sposobie żywienia i stanie odżywienia:

Jestem studentem kierunku żywienie człowieka SGGW w Warszawie i szukam osób o zwiększonej aktywności fizycznej z Warszawy w wieku 20-45 lat, które chciałyby wziąć udział w badaniu na potrzeby mojej pracy mgr. Grupą badaną będą osoby uprawiające sport rekreacyjnie lub wyczynowo.
Przykłady sportów rekreacyjnych: rower, pływanie, jogging, aerobik, fitness, siłownia.
Sporty uprawiane wyczynowo – istnieje pełna dowolność.
Muszą to być osoby podejmujące aktywność fizyczną w sposób regularny i systematyczny (co najmniej 2 razy w tygodniu).
Badanie polega na wypełnieniu kwestionariusza ankietowego dotyczącego sposobu żywienia podczas 3 wybranych dni w tygodniu, a następnie na analizie składu ciała osoby badanej za pomocą aparatu do impedancji bioelektrycznej, który dokonuje pomiaru następujących parametrów:
- współczynnik wymiany Na+/K+
- masa komórkowa
- całkowita zawartość wody
- zawartość wody zewnątrz- i wewnątrzkomórkowej
- całkowita zawartość tkanki tłuszczowej
- beztłuszczowa masa ciała
- całkowita zawartość tkanki mięśniowej
- podstawowa przemiana materii