Dzisiaj jest: Poniedziałek, 13.07.2020 Imieniny: Ernesta i Małgorzaty



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Forum dyskusyjne


powrót
Wszystkie posty użytkownika krzysiek
krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Niektóre przyprawy, podobnie jak wyciągi z ziół, pobudzają i wspomagają trawienie. Ich znaczenia nie da się więc przecenić. Zioła i przyprawy posiadają działanie lecznicze, detoksykacyjne, antybakteryjne, przeciwzapalne, moczopędne i rozkurczowe. Co najważniejsze: przyprawy przyspieszają przemianę materii, skutecznie wspomagając odchudzanie (ale nie odchudzają !)

Przemianę materii stymulują przede wszystkim ostre przyprawy, takie jak pieprz czy papryka. Wspomagają funkcjonowanie wątroby, przyspieszają procesy trawienne i pobudzają szybsze spalanie tłuszczów. Metabolizm przyspieszają także imbir i cynamon. Pobudzają pracę jelit, ułatwiają pracę żołądka i mają działanie wzmacniające. Warto mieć je w swojej kuchni, ale należy pamiętać, że te przyprawy oprócz właściwości odchudzających, mają palący smak i zwiększają apetyt. Działaniem przyspieszającym trawienie charakteryzuje się mięta. Przyspiesza ona wydzielanie żółci przez żołądek i polepsza jego pracę. Ma także właściwości wiatropędne i eliminuje wzdęcia. Przyprawa curry posiada składnik – kurkumę, który zapobiega odkładaniu się tłuszczu. Może się więc okazać, że ta mało znana do tej pory w naszej kuchni przyprawa, okaże się prawdziwym hitem.

To nie wszystkie przyprawy wspomagające trawienie. Wśród wielu pozostałym warto wymienić choćby kminek, melisę, majeranek, oregano czy rozmaryn. Zapobiegają wzdęciom, wspomagają pracę żołądka, zwiększają wydzielanie żółci i ułatwiają trawienie. Przyprawy na lepsze trawienie nie zastąpią jednak właściwego odżywiania i zdrowego trybu życia. Dopiero wszystko to razem wzięte może dać pozytywne efekty.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

[quote:e860dcd5a1="pao"]nawet jeśli natallie, to akurat Sveltform jest ciekawym suplementem i jest wart polecenia ;)[/quote:e860dcd5a1]

Jaki jest jego dokładny skład i sposób pozyskiwania ? Dopiero wtedy można ocenić, że coś jest ciekawe.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

WiktoriaBLAND - [b:b329b4b1e3]dalej jesteś nakręcona - ciągle ten sam bełkot reklamowy - ciekawe ile dostajesz za swoja pracę na różnych forach, jako spec od marketingu[/b:b329b4b1e3]

Na kilkunastu forach pod róznymi nickami wrzucasz te same teksty - [b:b329b4b1e3]CZYSTA UKRYTA REKLAMA INSTYTUTU I KSI?ŻKI !!! [/b:b329b4b1e3]

Straszysz ludzi w imię ich troski o zdrowie. A jaki jest rzeczywisty cel takiego straszenia - oczywiście kupno książki. [b:b329b4b1e3]CZYSTE ZASTRASZANIE !!![/b:b329b4b1e3]

Udostępniasz Tabele w rozdzielczości takiej, że nic nie widać, tylko "podjudzasz" ludzi, bo niby coś udostepniasz, ale tak, żeby nie można było przeczytać. [b:b329b4b1e3]CZYSTA OBŁUDA !!![/b:b329b4b1e3]


Jak nawiedzona piszesz o Indeksie Glikemicznym, ostatni link który przedstawiasz nawiązuje oczywiście do indeksu. Ciągle ani słowa o Ładunku Glikemicznym. [b:b329b4b1e3]BRAK WIEDZY MERYTORYCZNEJ LUB OMIJANIE NIEWYGODNEGO TEMATU !!![/b:b329b4b1e3]


[b:b329b4b1e3]BARDZO PROSZę ADMINISTRATORA FORUM O USUWANIE TYCH NIC NIE WNOSZ?CYCH, REKLAMOWYCH POSTÓW, KTÓRE TYLKO NIEPOTRZEBNIE ZASTRASZAJ? LUDZI.[/b:b329b4b1e3]
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

WiktoriaBLAND widzę trochę nieścisłości w Twoim ataku na Indeks glikemiczny.

1. Dlaczego skupiasz się wyłącznie na Indeksie, a nic nie wspominasz o Ładunku glikemicznym. Większość osób juź dawno zdaje sobie sprawę, że Indeks zawiera w sobie błędy i na to został opracowany znacznie dokładniejszy Ładunek

2. Piszesz [quote:87ee915e3b="WiktoriaBLAND"]Notariusz kompletuje też materiały pokazujące próby dyskredytacji i oskarżania właścicielki instytutu
i pracowników naukowych o wszelkie zupełnie nieistotne sprawy, regularne i negatywne wpisy
w internecie, które mają na celu osłabić przekaz ze strony IRL KRAKÓW, również zniechęcić do zakupu książki, pogorszyć wizerunek naukowy, a jest już w sprzedaży uzupełnione 2-gie DRUGIE wydanie.[/quote:87ee915e3b]

a niedługo wcześniej [quote:87ee915e3b="WiktoriaBLAND"]Odpowiedź jest oczywista: MARKETING i TOTALNA BZDURA. Takich przykładów jest B. DUŻO. [/quote:87ee915e3b]

Gdzie logika. Piewcy Indeksu stosują podstępny marketing, a Ty sama robisz to samo, straszysz ludzi i zachęcasz ludzi do kupna książki. A dlaczego nie udostępniasz ludziom tej książki ani też tabel Indeksu Żywieniowego. Jeśli Wasz Instytut ma takie dobre zamiary czyli pomoc ludziom wszystko powinno być za darmo, a nie straszenie ludzi, pokazywanie strasznych zdjęć, straszenie "odstępców od Waszej wiedzy "prokuraturą i przekazywanie tylko szczątkowych informacji i w domyśle zakup książki.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

W ostatnim czasie moje zainteresowanie wzbudziło tzw. odżywianie komórkowe zwane tez medycyną komórkową. Ma to być remedium dla chorych ludzi oraz dla tych którzy chcą utrzymywać się w dobrym zdrowiu.

Twórcą Medycyny Komórkowej jest Dr Matthias Rath - niemiecki lekarz i naukowiec. Można powiedzieć, że jest następcą i przyjacielem sławnego profesora Linusa Paulinga, laureata nagrody Nobla, wielki propagator witamin i minerałów. Dr. Rath dokonał przełomu w rozumieniu głównych przyczyn współczesnych chorób chronicznych, takich jak: choroby serca, cukrzyca czy osteoporoza. Dr Rath udowodnił, że większość chorób chronicznych rozwija się na skutek długotrwałego niedoboru specyficznych mikroelementów w komórkach naszego ciała i jako takim można im zapobiec. W odróżnieniu od medycyny konwencjonalnej, która koncentruje się na funkcji organów i usuwaniu symptomów chorób, Medycyna Komórkowa otwiera szansę szeroko zakrojonej opieki zdrowotnej. Celem tej nowej gałęzi wiedzy jest wyeliminowanie chorób przez identyfikację ich źródeł (nie tylko symptomów) na poziomie najmniejszej jednostki funkcjonalnej naszego ciała – komórki. Najczęstszą przyczyną nieprawidłowej funkcji milionów komórek budujących nasze organy i cały organizm, prowadzących do zmian chorobowych, są chroniczne niedobory niezbędnych składników odżywczych takich jak: witaminy, minerały, pierwiastki śladowe, aminokwasy.

Jakie są Wasze odczucia na ten temat ?, jestem ciekaw Waszych opinii, zwłaszcza fachowców z dziedziny odżywiania.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Jakiej firmy ? Najlepiej podać skład, bo tak nic nie można powiedzieć.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

[quote:2893c36a24]A cóż to za pstrokaty bełkot?

Przepis, jak przepis. Ciastka można upiec ze wszystkiego. Ale cała reszta? Proszę mi wybaczyć, ale przypomina stenogram z manifestacji neurotycznych zwolenników ciastek z ryżu[/quote:2893c36a24]
:up: Dobrze napisane maathildaa. Analizując skład chleba typu KR-IL to wcale nie wyglada to za dobrze. Biały ryż - praktycznie zero wartości odżywczych i wysoki indeks glikemiczny, po wypieku zapewne jeszcze większy, kasza jaglana pewnie też. A więc jest to produkt wysoce pro cukrzycowy ! Nie ma to jak chleb razowy na zakwasie bez drożdży. Bez problemu można takie kupić w sklepach ze zdrową żywnością. Są może nie tanie, ale dobre w smaku, aż pachną kwasem ! Ich termin przydatności to tydzień czasu.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Na fali sezonu grypowego polecam spożywać (oczywiście w umiarkowanych ilościach :-P) czosnek. Oto jego właściwości:

Właściwości zdrowotne czosnku:

•Jest naturalnym antybiotykiem
•Pomaga zwalczać wirusy i bakterie
•Wzmacnia odporność organizmu
•Jest polecany przy leczeniu grzybicy układu pokarmowego
•Jest skutecznym dodatkiem w leczeniu niemalże wszystkich infekcji
•Zapobiega powstawaniu chorób układu krążenia
•Pomaga obniżyć poziom cholesterolu we krwi
•A właściwości antyutleniające, dzięki czemu zapobiega zmianom w tętnicach oraz niektórym nowotworom
•Dzięku sowim właściwościom przeciwultelniającym, pomaga w zwalczaniu wolnych rodników, które przyczyniają się do rozwoju chorób autoimmunologicznych, nowotworów, cukrzycy oraz do procesów starzenia.
•Pomaga obniżyć lekko podniesione ciśnienie krwi

Swoje lecznicze właściwości czosnek zawdzięcza znacznej zawartości witamin B1, B2, PP, C oraz składników mineralnych takich jak wapń, żelazo, fosfor oraz magnez. Swoje właściwości bakteriobójcze, czosnek zawdzięcza głownie allinie, która po zgnieceniu, pod wpływem enzymów, przekształca się w silnie antybakteryjną allicynę. Ponad to esencja czosnku zawiera jeszcze jedną substancje bakteriobójcza – Allistatynę.

Polecam 2 ząbki świeżego czosnku dziennie !
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Ostatnio wiele mówi się o tzw. medycynie komórkowej. Prosiłbym o przybliżenie tematu.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Po przeczytaniu artykułu i Waszej własnej wiedzy i doświadczeniu zapraszam do oddania głosu w sondzie [b:f6c9261a52]Kawa - pomaga czy szkodzi ?[/b:f6c9261a52]

Prawdy i mity o pożytkach z picia kawy

Ogromna część z około 1200 składników chemicznych obecnych w kawie jest odpowiedzialna za jej odczucia smakowe i węchowe. Jednak jeden z nich, kofeina, jest szczególnie ważny ze względu na swój wpływ fizjologiczny na organizm, szczególnie na centralny układ nerwowy: pobudza, polepsza zdolność koncentracji i pamięć, zmniejsza czas odpowiedzi na zewnętrzne bodźce – refleks. Potrzeba jeszcze wiele lat obserwacji, aby w pełni zrozumieć wpływ kofeiny na zdrowie człowieka, ale pierwsze wnioski zostały jednak wyciągnięte.

• Kofeina powoduje zwiększenie ilości wapnia wydzielanego z moczem, aby uniknąć ryzyka zachorowania na osteoporozę wystarczą l lub 2 łyżki stołowe mleka dodane do kawy.

• Nie zaleca się picia kawy osobom z chorobą refluksową przełyku, co wynika z faktu, że kofeina zmniejsza napięcie dolnego zwieracza przełyku, a to sprzyja zarzucaniu treści żołądkowej do przełyku.

• Spożycie kawy może prowadzić do zmian o charakterze dysplazji, takich jak łagodne schorzenia gruczołu sutkowego i może też obniżać ogólną kondycję.

• Picie kawy w średnim wieku zmniejsza ryzyko zapadnięcia na chorobę Alzheimera i demencję.

• Kawa może zwiększać tętno człowieka, a przez to powodować chwilowe podniesienie ciśnienia krwi.

• Kawa pita w rozsądnych ilościach dotlenia organizm, przez co ułatwia koncentrację, pozytywnie wpływa na trawienie i krążenie, poleca się ją osobom cierpiącym na nadkwasotę i niedociśnienie tętnicze.

• Stwierdzono, że dwuterpeny (lipidowe związki mogące podwyższać poziom frakcji LDL cholesterolu oraz homocysteiny) są częściowo zatrzymywane przez bibułę stosowaną przy przygotowywaniu kawy filtrowanej i w ograniczonym stopniu przechodzą do naparu. Największe działanie hipercholesterolemiczne obserwowano u osób pijących kawę gotowaną, lub zalewaną wrzątkiem w filiżance, mniejsze u osób spożywających kawę filtrowaną.

• Kofeina jest odradzana osobom cierpiącym na nieżyt żołądka, wrzody żołądka i dwunastnicy oraz na zaburzenia sercowo-krążeniowe.

• Kawa zapobiega alergicznym atakom wywołanym np. przez kurz lub pyłki kwiatowe. U niektórych osób substancje takie powodują, że komórki wydzielają do tkanek histaminę, a właśnie kawa tłumi jej wydzielanie.

• Ostatnio pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że wypijanie 2–4 filiżanek kawy dziennie może zmniejszyć ryzyko powstawania kamieni żółciowych, choroby Parkinsona i raka okrężnicy.

Wpływ spożycia kawy na powstawanie chorób układu krążenia czy też nowotworów jest wnikliwie analizowany od lat. Wyniki badań są jednak bardzo rozbieżne, ponieważ trzeba brać pod uwagę także zwyczaje żywieniowe ludzi, wiek, płeć, masę ciała, ogólną kondycję, palenie tytoniu, alkohol, przyjmowanie estrogenów, przynależność etniczną, rodzaj wykonywanej pracy, stres, zażywanie lekarstw, ogólny poziom cholesterolu oraz wiele innych czynników, którymi się różnimy.

Niektórzy po kawie odczuwają skutki niestrawności. Przejawiają się one jako: bóle żołądka, pieczenie w przełyku, skurcze jelit, nudności, kolki oraz ucisk w okolicy wątroby i woreczka żółciowego. Jedni ratują się medykamentami, inni odstawiają kawę. Rozwiązaniem jest zakup tzw. kawy niskodrażniącej, która w procesie obniżania poziomu C-5-HT (5-hydroksytryptamidów kwasów karboksylowych, pochodnych serotoniny) zachowuje nie tylko pełną zawartość kofeiny, ale jest dobrze tolerowana przez układ pokarmowy nawet w przypadku osób, którym inne rodzaje kawy szkodzą.

Zakłada się, że umiarkowane spożycie kawy to do 4 filiżanek dziennie, czyli 100–500 mg kofeiny. Ponad 1000 mg kofeiny dziennie może być dla organizmu toksyczne. Trzeba pamiętać, iż kofeina występuje również w wielu innych produktach poza kawą, np. w herbacie, czekoladzie, napojach colopodobnych i energetyzujących oraz w pewnych lekarstwach.

Przedstawiciele niektórych zawodów nie wyobrażają sobie bez niej życia i pracy. Już autorzy encyklopedii Larousse’a z XIX wieku utrzymywali: „Kawa zalecana jest zwłaszcza literatom, żołnierzom, marynarzom i wszystkim robotnikom, którzy przebywają w klimacie o wysokich temperaturach, a wreszcie wszystkim mieszkańcom kraju, gdzie panuje głupota”. Nic dodać, nic ująć.

artykuł znalazłem na stronie www.poradnia.pl, autor dr n. farm. Katarzyna Żurowska
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Jeszcze to:

60% masła kakaowego stanowią nasycone kwasy tłuszczowe (34% stearynowy i 28% plamitynowy); 3% przypada na wielonienasycone kwasy tłuszczowe (przede wszystkim linolowy); 35% stanowią kwasy jednonienasycone. Duża zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych może być niepokojąca, jednak badania wykazały, że w procesie trawienia kwas stearynowy ulega przemianie w jednonienasycony kwas oleinowy. To, co dociera do krwi ma następujący skład: 28% nasycone kwasy tłuszczowe, 3% wielonienasycone kwasy tłuszczowe, 69% kwasy jednonienasycone. Oznacza to iż ?dobre tłuszcze?, zapobiegające chorobom serca, stanowią aż 72%.
» przejdź do wątku

krzysiek




Dołączył: 26.08.2009
Posty: 12

Masło kakaowe jest składnikiem czekolady. Masło kakaowe jest bogatym źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, których [b:3937cccf00]korzystne działanie na układ krążenia (poprzez wpływ na poziom „złej” i „dobrej” frakcji cholesterolu) jest powszechnie znane[/b:3937cccf00].
» przejdź do wątku