Dzisiaj jest: Czwartek, 02.07.2020 Imieniny: Marii i Urbana



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5855

Forum dyskusyjne

Forum - Równowaga kwasowo zasadowa


  | 1 | 2 | 3 | 4 |  

powrót

Dieta zasadowa

Bondini




Skąd: Sopot
Dołączył: 28.03.2009
Posty: 46

Fajny pomysł na dietę odkwaszającą - lorenc.krakow.pl/teksty/dietodkw.html

PRODUKTY SILNIE ZAKWASZAJ?CE
biały cukier i produkty go zawierając ( np. ciasta cukiernicze, sklepowe soki itp.), słodziki i zawierające go produkty,
mleko krowie i jego przetwory- nabiał sery białe żółte, jogurty, maślanki itp.
produkty kwaśne
pszenna mąka i produkty z niej pochodne: chleby, pierogi, kluski, naleśniki itp.
mięso w dużych ilościach, wędliny, podroby.
konserwy
jajka
kasze prócz kaszy jaglanej (prosa) gdy nie są wystarczająco pogryzione i przeżute
kawa naturalna, mocna herbata czarna odwadniają organizm podobnie jak alkohole,
przed kupnem produktów proszę zwracać na skład jak są konserwowane i czy nie zawierają białego cukru
produkty wychładzające (właśnie nabiał surowe owoce i warzywa), nie stosować mrożonych produktów
nie używać mikrofalówki produkty zmieniają swoje właściwości energetyczne i chemiczną strukturę

PRODUKTY ZALECANE W DIECIE ODKWASZAJ?CEJ
wszystkie warzywa:
spożywamy sezonowe, najlepiej gotowane w wodzie na parze, pieczone, latem możemy zjadać większe ilości surowych, zalecane są soki robione w domu z marchwi, buraczków itp. ale pijemy je rano, nigdy nie spożywamy wieczorem przed snem surowych owoców i warzyw gdyż może to prowadzić do nocnego zalegania i gnicia w jelitach;
do sałatek zamiast majonezu i mlecznych sosów stosujemy oliwę z oliwek pierwszego tłocznia na zimno, oliwę z pestek winogron, ze świeżymi ziołami lub suszonymi i octem winnym, ew. jabłkowym
wszystkie sezonowe krajowe owoce, importowane zawierają dużo chemii i nie są w pełni dojrzałe
nabiał jedynie z mleka koziego i owczego (sery, mleko) są bardziej przyswajane przez nasz organizm
mięso w małych ilościach najlepiej pieczone, gotowane, duszone w warzywach, niesmażone, w porze letniej raz na dwa tygodnie, przy silnym zakwaszeniu całkowity zakaz
nie spożywamy wędlin podrobów zawierają dużo soli i związków chemicznych, zamiast nich lepiej upiec mięso w przyprawach
ryby - świeże, oceaniczne (pieczone, z rusztu, gotowane, duszone), najlepiej łosoś, pstrąg tęczowy, makrela, tuńczyk (bardzo bogate w Omega-3).
jajka stosujemy tylko jako składnik potrawy ostatecznie np. do naleśników, pieczenia itp., dobrze jest stosować jajka przepiórcze
białko do organizmu dostarczamy w postaci warzyw strączkowych, soji ale uważać by nie była modyfikowana genetycznie podobnie z innymi produktami spożywczymi często można spotkać się z modyfikowaną kukurydzą i mączka kukurydzianą,
zamiast mąki pszennej stosujemy mąkę razową, żytnią, kukurydzianą, do panierek polecamy sezam
pieczywo razowe z ziaren na zakwasie, nie pszenne, najlepiej opiekać w opiekaczu,
zupy nie zagęszczane mąką, śmietaną, można zrobić zupę krem przez zmiksowanie warzyw,
zboża wszystkie są wskazane ale należy jej dokładnie przeżuwać i mieszać podczas jedzenia ze śliną dopiero wtedy nabierają właściwości zasadowych (kasza gryczana, żyto, owies, ryż ale jedynie brązowy nieoczyszczony), jedynie kasza jaglana (proso) jest od razu zasadowa,
makarony pszenne zastępujemy razowymi lub jaglanymi ryżowymi dostępne w sklepach ze zdrową żywnością
do słodzenia używamy miodów, cukru trzcinowego nierafinowego, syropu klonowego,
słodycze zastępujemy suszonymi owocami, prażone ziarna (sezam płatki pszenne itp. połączone miodem), ciasta na bazie mąki żytniej i cukru trzcinowego,
do przygotowania potraw używamy dużej ilości przypraw, świeżych ziół, dobrej wody,
należy wypijać 2-3 litry płynów najlepiej wody wrzątku dobrej jakości, wody niskozmineralizowaniej, niegazowanej, dobrze jest pić np. wodę Zuber (alkaliczną), kawę zbożową, zioła, jeśli soki owocowe to rozcieńczone z wodą ale bez cukru, najlepiej pić soki wyciskane w domu i tu można pić bez rozcieńczenia jeżeli nie ma przeciwskazań.

Inne bogate wypracowanko na ten temat wpływu zakwaszenia na stan organizmu - http://www.eioba.pl/a78074/wplyw_zakwaszania_na_stan_zdrowia_organizmu

wlasciwadieta




Dołączyła: 12.11.2010
Posty: 1

cytat:

Dieta zasadowa


Witam!

Jestem nowy na tym forum :)
Właśnie się tak składa, że dziś opublikowałem na swoim nowopowstałym blogu artykuł na temat diety alkalicznej. Zapraszam wszystkich! :)

Sam stosuję się gdy tylko mogę do zasad przedstawionych przez zwolenników tej diety. Używanie tej diety nie jest bardzo trudne, wystarczy się nauczyć jakie pokarmy są kwasowe, jakie lekko zasadowe i bardziej zasadowe. A reszta zależy już od wyobraźni w dobieraniu produktów. Wystarczy tylko puścić wodza fantazji i... można jeść zdrowo :)

A wszelką chemię (jak w jednym z postów powyżej) odradzam. Natura jest wystarczająco bogata aby z korzystać z jej "owoców" ;)

wlasciwadieta.blox.pl/html

a tu link konkretnie do wpisu o diecie alkalicznej:
wlasciwadieta.blox.pl/2010/11/Dieta-alkaliczna.html

Pozdrawiam! ;-)

piotr1976




Dołączyła: 10.11.2011
Posty: 7

oczywiście są różne lobby wegetariańskie i Diety dukana ..moim zdaniem Nasi przodkowie nie manipulowali umysłami jak nasze pokolenie...na diecie warzywno-owocowej bardzo się żle czułem...i jesli ktoś mysli że żarciem doprowadzi do równowagi kwasowo-zasadowej to troszku ma fiu fiu....jeśli te chwalebne warzywa będą zawierać azotyny a Nasz organizm z braku białka się rozpadnie...są jakies mody w diecie z 1000 dietetyków chce dostać nobla
a do mnie się również zgłaszają wegetarianie z chora tarczycą ,cukrzycą,zaburzeniami termoregulacji,suchą skorą i zaparciami...gdzie błonnik się o kant dupy potłukł...a w zasadzie o jelita..Błaszczyszyn jest dobrym naukowcem ale zwolennikiem wegetarianizmu...Nie można się posługiwać tylko modami...zresztą ktoś z jej grona mówił że kiszona kapusta to zasada..
ja myślę że ktoś się zapędził...a jak nie to niech nożki wsadzi w beczkę na 2 zdrowaski do tejże zasady.Ukraińców cenie za walkę z pasożytami co w medycynie polskiej raczkuje...

Dr House




Skąd: Niepołomice
Dołączył: 29.03.2009
Posty: 55

piotr1976 napisał/a:

oczywiście są różne lobby wegetariańskie i Diety dukana ..moim zdaniem Nasi przodkowie nie manipulowali umysłami jak nasze pokolenie...na diecie warzywno-owocowej bardzo się żle czułem...i jesli ktoś mysli że żarciem doprowadzi do równowagi kwasowo-zasadowej to troszku ma fiu fiu


Po pierwsze nikt w tym poście nie zachęcał do skrajnych diet wegetariańskich i białkowych tylko dietę mieszaną z wyraźną przewagą warzyw i owoców.

Po drugie ludzie sobie sprawę (przynajmniej część) że mimo, że coś jest warzywem czy owocem ,ale może zawierać niepożądane związki jak azotany, czy też w wyniku nawożenia produkty są zazwyczaj wyjałowione w pierwiastki zasadotwórcze, dlatego mowa jest również o suplementacji proszków zasadowych.

Jeśli masz wiedzę jak skuteczniej doprowadzić do równowagi kwasowo - zasadowej, jak również jak walczyć z pasożytami dobrze byłoby się tym podzielić z ludźmi zainteresowanymi zdrowym życiem, a nie tylko wznosić hasła ;)

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 408

Przepisy: 32

Pomogła: 24


piotr1976 napisał/a:

gdzie błonnik się o kant dupy potłukł...a w zasadzie o jelita..


Zależy jaki błonnik czy żywy czy martwy :-) To jest różnica. Żywy błonnik to pożywka dla mikroflory jelit, a jelita w dobrej kondycji to odporność, to źródło wytwarzania witamin, to dobre wchłanianie substancji odżywczych, to wreszcie mozliwość utrzymywania równowagi kwasowo zasadowej.

cytat:

a do mnie się również zgłaszają wegetarianie z chora tarczycą ,cukrzycą,zaburzeniami termoregulacji,suchą skorą i zaparciami.


Nie trzeba byc na diecie wegetariańskiej aby utrzymywać równowagę kwasowo zasadową. Musi to być dieta zbilansowana, gdzie jest miejsce i na produkty białkowe i na produkty tłuszczowe i na na produkty warzywno owocowe.

zielonykalafior




Dołączyła: 17.07.2011
Posty: 13

Bondini napisał/a:

Fajny pomysł na dietę odkwaszającą - lorenc.krakow.pl/teksty/dietodkw.html

PRODUKTY SILNIE ZAKWASZAJ?CE

produkty kwaśne

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym, że kwaśne zakwasza. Jako podstawowe odkwaszacze proponowane są cytryny, grapefruity, ocet jabłkowy, ogórki konserwowe, ale już pomarańcze, mandarynki i kiszone ogórki NIE. Nie należy wiec generalizować.

samsmak




Dołączyła: 12.10.2012
Posty: 7

queensaba napisał/a:

Oto co znalazłam na ten temat:

Ponieważ naturalne, zdrowe pH organizmu jest lekko zasadowe, a dzisiejsze żywienie zakwasza ciało, powstaje wiele schorzeń i niedomagań. Cierpimy na brak energii...

Alkaliczne pożywienie i woda dostarcza organizmowi wartości odżywcze niezbędne do neutralizacji kwasów i toksyn, wzmacniając jednocześnie system odpornościowy i organy wewnętrzne. Jest to dieta dla wszystkich, którzy pragną odzyskać wigor w swoim ciele.

Pomysłodawcą diety zasadowej jest dr Robert Young. Zgodnie z jego programem, wartości odżywcze powinny przywracać nasz organizm do zbilansowanego poziomu. Pokarmy, witaminy, minerały i zioła napełniają ciało energią, uzupełniając słabsze energetycznie miejsca.

Poniżej przedstawiam notatki z programu Anthony Robbisa (światowej sławy eksperta samorozwoju), Living Health.

- Jedzenie powinno być energetyczne
- Nasze ciało jest bioelektryczne
- Każdy pokarm posiada swoją wartość energetyczną (np. awokado 70-80 Mhz, pokarm gotowany 8-10 Mhz, Hamburger 3-4 Mhz)
- Nasza typowa dieta zawiera bardzo niską wartość energetyczną (10-30 Mhz)
- Różne organy naszego ciała potrzebują konkretnego poziomu energii do prawidłowego funkcjonowania (mózg, serce potrzebują 60-70 Mhz)

- Nasze ciało również musi być zbilansowane pod względem pH
- Ciało potrzebuje być alkaliczne (zasadowe), a nie kwaśne (pH mierzy się od 0, dla kwaśnego, do 14 dla zasadowego, pH 7 jest obojętne)
- Kiedy ciało zostaje zakwaszone, krwinki sklejają się.
Powoduje to niedostatek tlenu, prowadząc do braku energii
- Organizm stara się wtedy neutralizować kwas, używając tłuszczu, wapnia, cynku i magnezu pobieranego z ciała
- Im więcej mamy kwasu w organizmie, tym więcej tłuszczu jest wytwarzane i zatrzymywane
- Jeśli brakuje nam tłuszczu, zakwaszony organizm zużywa wapń z ciała. Może to powodować niedobory wapnia.
- Jeśli potrzebujemy tłuszczu do neutralizacji kwasu, konsumpcja tłuszczu jest wskazana. Nie wszystkie rodzaje tłuszczów są złe. Zdrowe tłuszcze to: tłuszcze tłoczone na zimno, siemię lniane, ziarno słonecznika, oliwa z oliwek. Ważne są wielonienasycone kwasy tłuszczowe.
- Im więcej jemy cukru, tym więcej wytwarzanego jest kwasu w organizmie. Niestrawione węglowodany stają się cukrami, z których powstaje kwas.
- Zrozumienie które pożywienie jest kwasowe, a które zasadowe może pomóc nam kontrolować cały organizm.
- Śniadanie: unikaj soków owocowych (kupnych), bo zawierają dużo cukrów.
- Banany zawierają 25% cukru.
- Cytryna i lemonka (pomimo smaku) dają w organizmie odczyn zasadowy.


Anthony Robbins zaznacza, jak ważne jest jedzenie bogate w wodę. Należą do nich owoce, warzywa i kiełki roślinne. Powinniśmy jeść tych pokarmów jak najwięcej!


ZALECANA LISTA ŻYWNOŚCI:

Idealna lista z zakupami (wg działów w sklepie)

Kiedy na początek przestawiasz się na dietę alkaliczną, możesz nie wiedzieć jakie pokarmy kupować. Ta przykładowa lista zakupów pomorze Tobie poznać jakie rodzaje żywności konsumować, aby wzmacniać swoje zdrowie za każdym razem gdy jesz!

Dział warzywa, owoce:
Awokado, burak, brokuł, kapusta, marchewka, kalafior, seler, ogórek, ciemna sałata, bakłażan, czosnek, zioła (świeże), por, cytryna, limonka, cebula, pietruszka, czerwone pomidory, owoce sezonowe, szpinak, kabaczek, cukinia, żurawina

Dział zdrowa żywność:
Masło migdałowe, mleko migdałowe, amarant, ryż (basmati), ciasteczka z brązowego ryżu, gryka, mąki (orkisz, szarłat, proso itp.), olej z pestek winogron, hummus, proso, oliwa z oliwek, makaron z ryżu lub gryki, orkisz, mleko sojowe, kiełki, suszone pomidory (w oliwie z oliwek), tahini (pasta z nasion sezamu, w PL Gomasio), rosół wegetariański, dziki ryż.

Rośliny strączkowe:
Adzuki, Black Black-eyed, Garbanzo, Mung, Kidney, soczewica

Nasiona i orzechy (surowe, niesolone):
Migdały, orzechy brazylijskie, laskowe, włoskie (okazjonalnie), orzeszki pimowe, ziarno słonecznika, sezam, pestki dyni

Przyprawy:
zioła prowansalskie, cynamon, kminek, czosnek, imbir, pietruszka, tymianek, curry, Garam Masala, California Pizza, Italian Spice, Jamaican Jerk, Mexican Pasta, Szechwan, Thai Seasoning

Inne
olej z ogórecznika, olej lniany, tortilla, tofu, oleje tłoczone na zimno nasiona lub pieczywo pełnoziarniste, sól morska, woda destylowana


dieta zasadowa
pierwsze słysze ale bez obrazy to sciema równowaga to równowaga taka zabawa może doprowadzić do rozregulowania naturalnych układów buforujących.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 408

Przepisy: 32

Pomogła: 24


samsmak napisał/a:

dieta zasadowa
pierwsze słysze ale bez obrazy to sciema równowaga to równowaga taka zabawa może doprowadzić do rozregulowania naturalnych układów buforujących.


O jaką zabawę chodzi ? Do żadnego rozregulowania nie dojdzie. Jeśli nawet nie doprowadzi się do osiągnięcia równowagi to przynajmniej takie menu będzie działać prozdrowotnie.

agaderka




Skąd: Bydgoszcz
Dołączyła: 06.09.2013
Posty: 6


Też czytałam wiele dobrego na temat diety zasadowej i sama nawet zastanawiałam się czy nie poddać się tej kuracji.

Mam tylko problem ze znalezieniem gotowego jadłospisu na cały tydzień. 

Serdeczności!

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 408

Przepisy: 32

Pomogła: 24



Gotowe jadłospisy szybko mogą zbrzydnąć. Nie ma jak własna pomysłowość ;) Wystarczy przyjąć zasadę, że w danym posiłku jeśli to możliwe to 80% pochodziło od żywności zasadotwórczej. Nie ma co oczywiście zawzięcie trzymać się procentów - wiadomo, że obiad to zazwyczaj porcja mięsa, jajka czy ryby - czyli produkty kwasotwórcze, które ze względu np. na pełnowartościowe białko, żelazo, witaminę B12, witaminę D trzeba spożywać, ale np przyjąć sobie, że II śniadanie i podwieczorek to tylko produkty zasadotwórcze, a do obiadu odkwaszająca surówka. Lista produktów kwasotwórczych i zasadotwórczych - http://www.odzywianie.info.pl/przydatne-informacje/rownowaga-kwasowo-zasadowa

agaderka napisał/a:
Mam tylko problem ze znalezieniem gotowego jadłospisu na cały tydzień.

  | 1 | 2 | 3 | 4 |