Dzisiaj jest: Wtorek, 25.01.2022 Imieniny: Pawła i Miłosza



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5862

Forum dyskusyjne

Forum - Różne informacje o odżywianiu, newsy, ciekawostki



powrót

Czym zastąpić cukier?

masseur




Dołączył: 28.02.2018
Posty: 31

Czym lepiej zastąpić cukier. Ksylitolem, erytrolem, czy naturalnym miodem? Co będzie najzdrowsze?

Vitalia PL
NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 411

Przepisy: 34

Pomogła: 24



Każdy z wymienionych przez Ciebie zamienników ma swoje pozytywy, generalnie wszystkie trzy zaliczają się do najlepszych zamienników. Erytrytol zawiera najmniej kalorii. Ksylitol i erytrytol są alkoholami cukrowymi (alkoholami wielowodorotlenowymi), mogą być z powodzeniem stosowany przez osoby cierpiące na cukrzycę i osoby obawiające się o swoje zęby (nie powodują próchnicy). Jedyne negatywy to możliwy efekt przeczyszczający przy większych dawkach (ksylitol ok. 25 g dziennie, erytrytol 50 g). Miód naturalny niepasteryzowany to bogactwo składników odżywczych, jednak nie powinno się go stosować do ciepłych i gorących napojów i dań bo traci wiele cennych składników. Miód wśród całej trójki jest najbardziej kaloryczny i może powodować próchnicę.

Podsumowując - stosowałabym zamiennie, przy czym na pierwszym miejscu erytrytol.


kate




Dołączyła: 01.05.2019
Posty: 5


Najlepiej oduczyć się go stosować. Jeśli nie da rady to możesz stosować ksylitol, ale smakiem różni się od cukru.

gerwazypodroznik




Dołączył: 04.06.2019
Posty: 5


Według mnie najzdrowiej będzie zastąpić cukier naturalnym miodem. Ale możesz też pomyśleć nad różnymi słodzikami.


summer




Ostrzeżenia: 1
Dołączyła: 01.07.2021
Posty: 20



Biały cukier możesz zastąpić erytrolem. Co do mąki, warto wybierać pełnoziarniste, bo mają więcej błonnika i są mniej przetworzone. Wgl im mnie przetworzonego jedzenia tym lepiej. Zamiast owocowych jogurtów wybierać naturalne i dodawać do nich świeże lub mrożone owoce. Najlepiej stosować zasadę 80/20, czyli przez większość czasu jeść pełnowartościowo (czyli posiłki komponować tak, żeby były w nich warzywa/owoce + białko + tłuszcze + węglowodany -> nie trzeba się ich bać!), ale od czasu do czasu pozwalać sobie na odstępstwa. Sama musisz wyczuć do będzie dla Ciebie dobre i słuchać swojego organizmu. Nie ma co się fiksować za mocno, żebyś się nie zniechęciła. Ważny jest deficyt kaloryczny - można go osiągnąć obniżką kcal (ale tu trzeba je liczyć, a nie każdy lubi i jest to dla niego dobre pod kątem psychiki - można się wpędzić w błędne koło) i aktywnością fizyczną (a to nie tylko treningi cardio, ale też spacery, joga, rower itp. skoro masz trenera to na pewno wiesz o co chodzi  ). I warto poczytać wartościowe treści na kontach różnych dietetyków. Jest ich sporo tutaj, na YT albo Spotify. Odchudzanie to maraton, a nie sprint


HelgaVonGugen




Skąd: Piła
Dołączył: 07.10.2021
Posty: 8

Zdecydowanie miód jest najlepszym odpowiednikiem cukru :)