Dzisiaj jest: Czwartek, 16.09.2021 Imieniny: Edyty i Kornela



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5861

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności


  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |  

powrót

Niedobór Magnezu

Alexis




Dołączyła: 15.10.2014
Posty: 45


Ja mam podobnie jak @klarun. Piję bardzo dużo kawy, więc wspomagam się suplementami diety. 

Vitalia PL
martawarta




Skąd: Warszawa
Dołączył: 26.11.2014
Posty: 16

ja miałam podobnie - zmęczenie, skurcze mięśni i ogólny spadek wydolności. Pomogło odstawienie alkoholu

eman




Dołączył: 09.02.2015
Posty: 2


Na polepszenie wchłaniania wpływają: witamina B1, witamina B3, witamina B6, witamina C, fosfor, błonnik, selen
EMAN

ZdrowaZuzanna




Skąd: prawie Bydgoszcz
Dołączyła: 06.03.2015
Posty: 14

kika1985 " Jestem zdecydowana, proszę o opis, a ile czasu trwa suplementacja? I czy towarzyszą jej jakiekolwiek "nieprzyjemne doznania"? Niestety, mam dość wrażliwy żołądek."

 

Odpowiedź: Wrażliwemu żoładkowi może pomóc magnez w formie chlorku, gdyż ma antyseptyczne właściwości czym sprzyja rozwojowi pozytywnej mikroflory jelit. Jednak może to być też przeszkoda dla spożywania tej substancji. Możesz po prostu metodą testów próbować jak będzie dawka dla Ciebie właściwa, Mówię oczywiście o sypkich postaciach magnezu oraz jego wodnych roztworach. Jak pisałam w temacie dotyczącym kawytabletki warto umieścić w jednym miejscu i jest nim nie nasz żołądek, a śmietnik. Wybierając sypką formę magnezu będziesz mogła sama dobrać właściwą dawkę dla Twoich aktualnych zapotrzebowań.

 

Co do "efektów ubocznych" będzie nimi lekki i niegroźny (a czasem przydatny; ) efekt przeczyszczający. Generalnie jak się już inni tu wypowiadali o nadmiary nie mamy się co w tym wypadku martwić.

Na temat magnezu można powiedzieć wiele, polecam artykuł http://technologiazdrowia.pl/chcesz-miec-wieksza-kontrole-nad-swoim-nastrojem-i-cialem-siegnij-po-magnez/ który na pewno ujmuje tylko część istotnych zagadnień, a i tak jest już długi. Magnez po prostu warunkuje wiele zachodzących w ciele reakcji.

 

Dużo sensownych i właściwych powodów oraz argumentów podał wam edek123. Fajnie że wypowiadają się tu osoby w wielu tematach zorientowane.

klarun słusznie jest się suplementować, rozważyłabym jednak spożywanie bananów jako źródła magnezu. Nie chodzi o zawarty tam jego procent, ale raczej o to że mają tak dużo cukru że nie bardzo nadają się do spożycia w ogóle, ale to moje osobiste zdanie. 

 

Zatem - sypki magnez! )


Beneq




Ostrzeżenia: 1
Dołączył: 29.06.2013
Posty: 10


Preparat diety Chela-Mag B6 zawiera wlasnie w sobie magnez i witamine B6, ktora ulatwia wlasnie  wchlanianie magnezu.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 411

Przepisy: 34

Pomogła: 24



@Beneq - skoro tak Ci przypadł Chela Mag, że we wszystkich ostatnich postach go wychwalasz -/ może zastanawiałeś się i analizowałeś czy dodatek wyłącznie witaminy B6 w preparacie  jest dobrym rozwiązaniem. Witamina B6 jest jedną z wielu z kompleksu witamin B (poza tym są to min: B1, B2, PP, B5, B6, kwas foliowy, B12, H). W pożywieniu prawie nigdy nie zdarza się aby występowała  tylko jedna witamina z grupy B, więc takie połączenie magnezu i B6 w długiej perspektywie nie wydaje się dobrym rozwiązaniem , jeśli już to wydaje mi że  lepszy będzie czysty magnez, bez B6.

beatka




Dołączył: 25.05.2015
Posty: 4




Tanita napisał/a:

Ja tam wolę naturalne metody, typu czekolad czy kakao, tam jest mnóstwo magnezu i przyjemniejsze w "odbiorze"
Naturalne metody są najlepsze. Ale... Niestety tam, gdzie pojawia się faktyczny problem i niedobór, trzeba czasem wspomóc się lekami, bo sama czekolada nie wystarczy. Choćby na trochę, zanim poziom magnezu się nie wyrówna - wiem z własnego doświadczenia. Początkowo brałam 2 dziennie (normalnie zalecana jest jedna tabletka dziennie, która zaspokaja zapotrzebowanie na magnez), przez miesiąc, a później przez kolejne kilka miesięcy jedną tabletkę. Też nie lubię leków, więc teraz biorę co drugi dzień. Moje objawy niedoboru - nadmierny stres, duże problemy szczególnie w nocy - problemy ze spaniem, nagłe wybudzenia, "kołatanie" serca etc. Powody: dużo stresu "z zewnątrz", mało snu, duuuużo kawy. Czyli standardowo, jak u większości z nas. Magnez jest zwany "pierwiastkiem życia" i trzeba pilnować, by nie dopuścić do niedoborów. Przez niedobór mogą rozwinąć się bardzo poważne choroby, w tym nerwica, depresja.

NutriAdvicerka
moderator



Skąd: Warszawa
Dołączyła: 16.03.2009
Posty: 411

Przepisy: 34

Pomogła: 24





beatka napisał/a:
Moje objawy niedoboru - nadmierny stres, duże problemy szczególnie w nocy - problemy ze spaniem, nagłe wybudzenia, "kołatanie" serca etc.

To świadczy o dość dużym niedoborze, jedna tabletka to zbyt mało  na pokrycie niedoboru, nie pokrywa nawet dziennego zapotrzebowania. Aby "nadrobić" niedobór trzeba przyjmować nawet przez kilka tygodni dawkę powyżej dziennego zapotrzebowania, oczywiście nie w jednej dawce ale kilku, na pewno największa dawka rano, wtedy magnez wchłania się najlepiej.

A propos nareszcie pokazał się na portalu artykuł na temat magnezu -  Jak suplementować tanio i skutecznie magnez


Adam Slownik




Skąd: Warszawa / Kalisz
Dołączył: 17.06.2015
Posty: 245


ja na niedobór stosuje magnez mgb6
Doradzę w zdrowej suplementacji http://sklep.kenayag.com.pl

ema321




Dołączyła: 21.03.2016
Posty: 1


Zgadam się z tym że Kakao/Czekolada to świetne źródła Magnezu. 

Wystarczy nauczyć się zrobić sobie 10min przyjemności dla samej/samego siebie i usiąść z książką przy gorącym kakao. Magnez się uzupełni, kubki smakowe będę zadowolone a my zrobimy coś dla samych siebie :) 

Kruger wypuszcza chyba nawet taką serie Kakao z magnezem.

  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |