Dzisiaj jest: Piątek, 17.09.2021 Imieniny: Justyna i Franciszki



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5861

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności


  | 1 | 2 | 3 | 4 |  

powrót

Błonnik

zimna Zośka




Skąd: Kraków
Dołączyła: 22.08.2009
Posty: 46

Przepisy: 13



Babka płesznik, siemię lniane, pestki dyni, słonecznik, orzechy. Więcej nie potrzeba do szczęścia. Nasiona warto zmielić w młynku do kawy i dodawać do koktajli i napojów na bazie owoców i warzyw.
Można pomóc - 1% podatku - Fundacja Dzieciom "Zdążyć z Pomocą"

Vitalia PL
Bodykox




Dołączył: 01.04.2015
Posty: 447

Pomógł: 2



Dużą ilość błonnika zawierają też warzywa strączkowe: bób, fasola i groch :) A dl;a tych, którzy za nimi nie przepadają: orzechy, buraki, szpinak i kapusta kiszona :)
hardcorowo

Marcelinkaa92




Skąd: warszawa
Dołączyła: 10.12.2016
Posty: 14


Pytanie czy chcesz szukać źródeł błonnika np w warzywach czy wolisz iść na skróty i kupić jakiś suplement gdzie wystarczy brać jedną tabletkę dziennie.
Sklep gsm części i akcesoria gsm - podsłuchy, mini kamerki

malłajna




Dołączyła: 30.01.2017
Posty: 17


No właśnie... Można szukać i odpowiednio dobierać produkty. Ale suplement też jest w porządku. Ja swego czasu kupowałam błonnik sypki albo w płatkach. Teraz rozrabiam sobie w wodzie colon slim, w małych ilościach. Jeśli suplementy zawieraja dużo błonnika mozna uzupełniac braki w diecie. Trzeba oczywiscie tez zwracać uwagę na to czy mają w skłądzie naturalne składniki, to jest mega ważne. A wy korzystacie czasem z suplementów? Jesli tak, to z jakich?

Paritys




Ostrzeżenia: 1
Dołączył: 01.09.2016
Posty: 14

Suplementy są całkiem w porządku, ale lepiej przyjmować błonnik w pożywieniu.

Bodykox




Dołączył: 01.04.2015
Posty: 447

Pomógł: 2


Dokładnie, szczególnie że istnieje naprawdę wiele produktów, w których jest go naprawdę sporo. Suplementy warto wykorzystać do innych celów - do sprawniejszego rozwijania mięśni, czy uzupełniania diety o najistotniejsze witaminy.
hardcorowo

malłajna




Dołączyła: 30.01.2017
Posty: 17

 

No ja staram się jak mogę aby moja dieta była różnorodna, ale wiadomo, że nie zawsze się to uda i wyjdzie tak jak chcemy. Czasem  warto coś tam dorzucić z apteki. Na błonnik podłapałam np. taki pomysł, że wsypuję trochę suplementu jak piekę chlebek. Albo dodaję do omleta. A jesli chodzi o witaminiki to staram się szukać ich w owocach i warzywach.


Bodykox




Dołączył: 01.04.2015
Posty: 447

Pomógł: 2


Nie rozumiem jak można robić coś takiego. Po co sięgać po jakieś środki z apteki, skoro bardzo dużo błonnika znajduje się w wielu naturalnych produktach? Choćby w lnie mielonym i wiele innych.
hardcorowo

malłajna




Dołączyła: 30.01.2017
Posty: 17


Są rózne środki. Cześć z nich to czyta chemia, a część ma w składzie naturalne składniki. Wiesz jesli cos ma w skladzie łupine babki jajowatej to masz błonnik w czystej postaci :)

szalonaaa




Dołączył: 02.06.2017
Posty: 1

Tak naprawdę wiele składników naszej codziennej diety zawiera błonnik m. in produkty strączkowe, warzywa, owoce, produkty zbozowe itd. z tym ze naprawde zawartość blonnika w owocach to ok 2 %, w warzywach ciut więcej bo 2,5% itd. Dlatego jak najbardziej należy właczyc do odżywiania te składniki ale należy też blonnik czymś uzupełniać.

  | 1 | 2 | 3 | 4 |