Dzisiaj jest: Sobota, 06.06.2020 Imieniny: Pauliny i Laury



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5855

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności



powrót

Zajady i witamina B2

justysia




Skąd: Warszawa
Dołączyła: 13.03.2009
Posty: 9

Co jakiś czas robią mi się zajady. Oczywiście będąc młodą dziewczyną jest to naprawdę nie estetyczne i dla mnie krepujące. Kiedy tylko się pojawiają od razu stosuje metodę suplementacji. Rano czysta witamina B2, wieczorem B compositum. Staram się jeść dużo produktów obfitych w witamine B2 takie jak jajka, orzechy, jogurty naturalne, niestety nie lubię wątróbki. Pomimo tego i tak co jakis czas pojawiają mi się zajady. Może są jeszcze jakieś inne, lepsze źródła w żywności witaminy B2 ? Nie jestem zwolenniczką syntetycznych witamin, bo one ponoc robia więcej szkody niz pozytku, stosując je długotrwale. Prosżę pomóżcie mi co najlepiej jeść (oprócz wątróbki 8-) oczywiście) !!!
You stysi A

Karolka




Skąd: Rybnik
Dołączyła: 24.03.2009
Posty: 5

Szczególnie bogate w witaminę jest mleko i jego przetwory. Znaczna ilość ryboflawiny występuje w ciemnym pieczywie, mięsie, rybach a także w grochu i fasoli. Bardzo bogatym źródłem tej witaminy są drożdże, które same nie stanowią produktu spożywczego, ale mogą wzbogacać inne produkty spożywcze np.: ciasta drożdżowe.

Wesolutka




Skąd: Stargard Szczeciński
Dołączyła: 15.03.2009
Posty: 6

Trzeba też pamiętać o tym, że "nie samą witaminą B2 człowiek żyje" :-D , ale ważne jest też co sprzyja wchłanianiu a co utrudnia czy też niszczy witaminę B2.

Sprzyjają: witamina B1, witamina B3, witamina B6, witamina C, fosfor, błonnik, selen

Utrudniają / niszczą: światło, środowisko zasadowe, estrogen, alkohol, tłuszcz, środki anty koncepcyjne, dwutlenek siarki, wysoka temperatura

Maks07




Dołączył: 03.05.2014
Posty: 12

Przepisy: 182


Awokado również zawiera witaminę B. Natomiast musisz ograniczyć picie kawy, ponieważ wypłukuje ona witaminy i mikroelementy.

Agnieszka Szostak




Skąd: Warszawa
Dołączyła: 06.06.2017
Posty: 1


Maks07 napisał/a:
Awokado również zawiera witaminę B. Natomiast musisz ograniczyć picie kawy, ponieważ wypłukuje ona witaminy i mikroelementy.